Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rookmelder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Rookmelder

    Korting op 420shop
    Vanaf 1 juli 2022 is het verplicht om in iedere woning in Nederland rookmelders op te hangen. Deze verplichting bestaat al langer voor nieuwbouwhuizen, maar de regelgeving gaat ook voor bestaande bouw gelden. Bij brand vallen de meeste slachtoffers door het inademen van rook.

    Alle bouwlagen van een woning dienen te zijn voorzien van een rookmelder. Daarnaast moeten ook besloten ruimtes waar een vluchtroute doorheen loopt, zijn voorzien van een rookmelder.

    https://brandveilig-nederland.nl/roo...r-1-juli-2022/

    De slaapkamer is een ideale plaats om je tent neer te zetten en dat is ook waar voor 1 juli een rookmelder komt te hangen. We krijgen dus bezoek beste kweekvrienden en vriendinnen.

    Hoe lossen we dit op?
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Ge krijgt geen bezoek, er moet gewoon eentje hangen per verdiep in de hal oid zodat de verzekering kan blijven uitbetalen bij brand. Mijn ouders hebben nog ni eens de moeite gedaan om eentje te hangen. Hier geldt dat al veel langer en ze gaan heus niet random controleren.

    Comment


      #3
      Oh ik dacht dat dit allang verplicht was in de huursector.
      Voor je brandverzekering sowieso, maar dit is denk ik een regeling buiten de eisen van de verzekering.


      Maar.. Misschien kun je de verhuurder opbellen en zeggen dat je zelf zo'n ding ophangt?

      Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
      Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

      Comment


        #4
        Kan zijn dat de verhuurder dat gaat controleren of zelf installeerd.

        Bij kamerverhuur word er elke 2 jaar door de gemeente/brandweer geïnspecteerd of het aanwezig is en werkt!!

        Comment


          #5
          Geen paniek mannen, je krijgt eerst een verwittiging dat ze rookmelders gaan plaatsen, daarna krijg je een brief in welke periode ze bij jouw in de wijk komen, en als die periode niet voor jou uitkomt, wordt er een afspraak gemaakt, en daarin bepaal jij wanneer en hoe laat, eventueel kan je met een 1 of andere kutsmoes de verhuurder bellen en info vragen voor wanneer deze actie gaat plaatsvinden.
          Kan je daar alvast rekening mee houden.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja klopt maar ik heb dus net een dag voordat ik de brief kreeg mijn Northern Light zaadjes in natte steenwol gelegd. Vraag me af of ik het zo lang kan uitstellen of de zaadjes maar beter weggooi.

          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
          Ge krijgt geen bezoek, er moet gewoon eentje hangen per verdiep in de hal oid zodat de verzekering kan blijven uitbetalen bij brand. Mijn ouders hebben nog ni eens de moeite gedaan om eentje te hangen. Hier geldt dat al veel langer en ze gaan heus niet random controleren.
          Dat gaan ze wel, Energiewacht hangt de rookmelders zelf op en je mag niet weigeren. Er wordt van je geëist dat je meewerkt.
          Oorspronkelijk geplaatst door Nederhigh View Post
          Oh ik dacht dat dit allang verplicht was in de huursector.
          Voor je brandverzekering sowieso, maar dit is denk ik een regeling buiten de eisen van de verzekering.


          Maar.. Misschien kun je de verhuurder opbellen en zeggen dat je zelf zo'n ding ophangt?
          Nee, bij de veelgestelde vragen staat:

          Ik heb al rookmelders, ik hoef geen nieuwe.
          Energiewacht bekijkt de rookmelders en bepaalt of de rookmelder kan blijven hangen. Energiewacht vervangt in ieder geval rookmelders ouder dan 5 jaar.

          Linksom of rechtsom, Energiewacht komt langs.
          Horks Fototopic 2.0

          Comment


          • Eurogro
            Eurogro commented
            Editing a comment
            Ik had vroeger ook van die dingen die werkte op batterijen
            Is dat nog zo wie gaat die vervangen en controleren

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Bij mij gaat Energiewacht dat doen.

          #7
          Hier hangt ene en die gaat constant af van mijn gevapete liquids.
          Stoel nemen, eraf halen, resetten, terug hangen.
          Keep it simple and don’t invent with your mouth.

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dat is vrij irritant.

          • Rreppellsteeltjam
            Rreppellsteeltjam commented
            Editing a comment
            Plastic zakje, elastiekje, rilaaax!

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Dan kun je tenminste door de brand heen slapen.

          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door Hork View Post
          Ja klopt maar ik heb dus net een dag voordat ik de brief kreeg mijn Northern Light zaadjes in natte steenwol gelegd. Vraag me af of ik het zo lang kan uitstellen of de zaadjes maar beter weggooi.
          Kun je ze niet even elders onder brengen
          of zet ze even in de badkamer

          Comment


          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            Ja dat kan wel indien ik die afspraak snel kan maken.

          #9
          Hier in Belgie zitten ze toch ni met dieje zever.

          Comment


          • beowulf
            beowulf commented
            Editing a comment
            Is verplicht, zal niemand komen kijken. Verantwoordelijkheid van de burger.

          • Remco
            Remco commented
            Editing a comment
            ik heb een paar jaar geleden ene gekregen van den huisbaas !!

            Het ding is al eens ne keer afgegaan in de midden van de nacht !!

            Da was effe schrikken voor heel den blok èé

          • Hork
            Hork commented
            Editing a comment
            beowulf exact hoe ik er ook over denk maar zo werkt het niet in betuttelend Nederland. Sinds ik hier op dit adres woon, nu vier jaar, heb ik al vijf keer mensen in huis moeten laten die alle kamers moesten inspecteren. Eigenlijk is kweken in een huurhuis verre van ideaal hier.

          #10
          Verplicht in huurwoningen in België. Batterij vervangen moet de huurder doen. Te koop voor 10 euro bij elke bouwmarkt.

          Comment


            #11
            De rookmelders hangen.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #12
              Huis gekocht verplicht te hangen, verplicht binnen de twee jaar uit te voeren.. ik denk van een foto te nemen en op te sturen.

              Artikel over digitale meter gisteren. Desnoods hangen we ze met deurwaarder en slotenmaker!

              kan dit alles zomaar?
              Ganja always does the trick.

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Hier is het ook verplicht en we hebben kennelijk geen rechten maar wel plichten.
            Bezig...
            X