Mededeling

Collapse
No announcement yet.

cannabis als oplossing voor crisis

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

cannabis als oplossing voor crisis

Korting op 420shop
    Wiet als oplossing van de krediet crisis

In Nederland heffen we al langer belasting op Cannabis en in Californië zijn ze ondertussen ook achter dat het legaliseren van cannabis het begrotings tekort zou kunnen oplossen.

Afgezien van alle criminele organisaties die nu goud geld verdienen met de verkoop van wiet aan coffeeshop zou dit een goede oplossing zijn voor alle partijen.

Maud Hepp heeft een oproep op de telegraaf site gezet om nu eindelijk eens rationeel naar het coffeeshop probleem te kijken. Wij sommen nog even in het kort de voordelen van het legaliseren van cannabis op:

1. Cannabis zou op veel grotere schaal geproduceerd kunnen worden waardoor het veel goedkoper zou worden. Hierdoor zou de overheid veel meer belasting kunnen heffen (geld dat nu naar criminelen gaat) en zou de consument hetzelfde of minder gaan betalen.
    2. Door overheids controle gaat de kwaliteit van cannabis omhoog.
    3. Criminele organisaties wordt de wind uit de zeilen genomen. (Wiet is in veel gevallen de “cashcow” van deze organisaties)
    4. Hardwerkende ondernemers in de cannabis industrie worden niet langer gedemoniseerd en hoeven geen zaken meer te doen met criminelen.
    5. Het geld wat bespaard wordt door te stoppen met het bestrijden van cannabis zou kunnen worden gebruik voor betere voorlichting en begeleiding.
    6. De mankracht die hierdoor overblijft bij de politie, zou kunnen worden besteed aan het oplossen van echte criminaliteit.
    7. Geen overlast meer van illegale kwekerijen waardoor veel branden en daardoor kapitaal vernietiging voorkomen kan worden.
    8. Jongeren (<18) kunnen veel minder makkelijk aan cannabis komen. (In de gemeentes die een coffeeshop hebben is dit eigenlijk nu al het geval)

mijn besluit:
    legaliseren die handel
    as it was in the beginning,
    so shall it be in the end
    -BM-

Re: cannabis als oplossing voor crisis

Ik deel je mening volledig

Comment

nu nog die politiekers dat laten inzien
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Hier sta ik volledig achter. Voor België zou dit ook interessant zijn. Ik ben voor de legalisatie van marihuana, om het gat in de begroting te dichten.
        Ik ben een echte natuurmens, ook al die natuur kunstmatig.

Comment

is dit niet wat een echt blower al jaren denkt en roept?

hehe we zien wel waar het uitkomt hé ,

grtz

Comment

bla bla gebeurt niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cocos View Post
              bla bla gebeurt niet
              Zo negatief ingesteld

Het probleem is de oude rakkers die ons land besturen,
              moesten ze die nu is vervangen of een stel hersenen geven, dan waren we er allang uit

Comment

Sinds wanneer hebben politiekers hersenen? Kdenk eigenlijk dat velen van hen zelf wel es eentje opsteken. Ze zijn waarschijnlijk bang voor boze reacties, en denken dat ze zo niet herverkozen zullen worden. We zouden es enkele partijen moeten aanmoedigen om de legalisatie van cannabis op hun programma te zetten. Es zien hoeveel kiezers ze meer zouden hebben. Misschien de groenen, de sossen of de liberalen. Als het er al 1 is ben ik al tevreden. Maja, dat wetsvoorstel moet er dan nog doorgeraken hé. Meeste stemmen gelden, de helft + 1.
                Ik ben een echte natuurmens, ook al die natuur kunstmatig.

Comment

Ha. In theorie allemaal mooi, maar wees er dan wel bewust van dat de klant hiervan de dupe gaat worden omdat er veel meer kosten bij komen kijken. Belastingen worden namelijk altijd doorgerekend aan de klant.
                  Zit je met overproduktie omdat het ineens interessant wordt om een loods te huren en legaal te kweken dan stort de industrie in elkaar. Kan je wel goedkoop wiet kopen maar wordt het gat in de begroting groter.

Ik vind het perfect zoals het nu is. Mij laten ze gerust en das al wat ik wil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door StonedRocks View Post
                    Sinds wanneer hebben politiekers hersenen? Kdenk eigenlijk dat velen van hen zelf wel es eentje opsteken. Ze zijn waarschijnlijk bang voor boze reacties, en denken dat ze zo niet herverkozen zullen worden. We zouden es enkele partijen moeten aanmoedigen om de legalisatie van cannabis op hun programma te zetten. Es zien hoeveel kiezers ze meer zouden hebben. Misschien de groenen, de sossen of de liberalen. Als het er al 1 is ben ik al tevreden. Maja, dat wetsvoorstel moet er dan nog doorgeraken hé. Meeste stemmen gelden, de helft + 1.
                    was er niet eens een politieker die de zelfde punten had.?
                    wiet legaliezer , de productie controleren
                    kdacht dat ik die gezien had op de 7de dag

en betaal je nu al geen belastingen op wiet in de shops?

grtzz

Comment

volledig mee eens

behalve dit punt xD

Jongeren (<18) kunnen veel minder makkelijk aan cannabis komen.

Comment

Politieke partijen hebben in België allemaal een officieel standpunt rond legalisering. Enkel de groenen zijn daar voor te vinden (als reden geven ze daarvoor enkele van de zaken die jij aangeeft). Alleen staan ze nu niet direct luid op de barricaden te roepen of zo. Enkel wanneer iemand van het VB hen daartoe dwingt in een interview praten ze lichten ze dat rap even toe (maar vooral niet te luid), dus denk dat we aan hen niet zoveel zullen hebben.

Politiekers denken niet (luidop) met hun gezond verstand, zeker niet eens ze minister zijn, dan moeten ze hun goed betaalde postjes behouden (met dat wat de meerderheid denkt in het achterhoofd (=drugs is slecht)).

Kijk naar Quicky (Vincent), vroeger (en misschien nu nog) zelf ferm aan de jointjes, en nu is hij opeens tegen legalisering. Hypocrisie is een deugd alsje 't wil maken is de politiek.

Maar wel mooi dat er mensen zijn die nog hoopvoller zijn.
                        The more I see, the less I know, the more I like to let it go

Comment

Het is voor elke inwoner van Nederland mogelijk om Legaal voor zichzelf en als het nodig is voor een paar vrienden voldoende te telen zodat er geen illigale handel nodig is! Voor mensen die zelf niet de moeite willen doen of geen kennisen hebben die telen is er dan altijd nog de Coffeeshop.
                          Coffeeshops worden via de achterdeur voorzien van wiet door mensen die op deze manier geld verdienen zodat er voor hun geen noodzaak is om op een echt criminele manier geld te verkrijgen.
                          Er zijn mensen in deze maatschappij die door justitie met rust gelaten worden wat betreft de teelt zolang ze geen last veroorzaken waarbij de inzet van de corruptie ( lees politie ) nodig is.
                          Kortom: hoe meer smokers zelf de moeite nemen om op beperkte schaal te telen hoe beter voor ons allemaal!
                          Ik vind persoonlijk dat jongeren beoordeeld moeten worden op ontwikkeling en dat er geen vaste leeftijd moet zijn waarop je mag beginnen met blowen.

In wetenschappelijk onderzoek is echter wel aangetoond dat beginnen met alcohol/tabak en blowen op te jonge leeftijd de afhankelijkheid van deze stoffen ernstig versterkt aangezien het zogenaamde genotscentrum in de hersenstructuur zich tot 19 jaar na de geboorte ontwikkelt en zich aanpast aan genotsmiddelen!
                          Last edited by adrian; 27 May 2010, 02:38. Reden: tikfout

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                          Bezig...
                          X