Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trekt uw plant vrijgesproken!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Trekt uw plant vrijgesproken!

    Korting op 420shop
    in februari 2009 waren veroordeeld door de Rechtbank van Eerste Aanleg.
    Aanleiding tot de rechtszaak zijn de acties die plaatsvonden op 3 en 5 mei 2008argumentatie van de verdediging (die werd gevoerd door meester Tom Goossens uit Beveren) dat de acties van Trekt Uw Plant bedoeld zijn om rechtszekerheid te scheppen voor de teelt van cannabis voor eigen gebruik, waarin de bevordering van de volksgezondheid en het tegengaan van overlast en criminaliteit centraal staan.
    Met deze uitspraak bevestigt het Hof van Beroep dat de doelstellingen van Trekt Uw Plant legitiem zijn. Trekt Uw Plant wil een legaal alternatief vormen voor de illegale markt. Als Belgische gebruikers hun cannabis zelf of in groepsverband mogen telen hoeven zij niet meer in contact te komen met deze illegale markt en zal het aantal bezoekers aan de coffeeshops in de Nederlandse grenssteden gevoelig verminderen. Gebruikers zullen kunnen rekenen op een produkt van constante kwaliteit, zodat zij hun gebruik kunnen rationaliseren en verminderen. Ook zal de illegale cannabisteelt, met alle bijkomstige problemen zoals stroomdiefstal en overtredingen van brandveiligheid- en milieunormen, beduidend afnemen. Op het moment dat een plantage door de overheid wordt getolereerd, kunnen immers eisen op het gebied van veiligheid en milieu worden gesteld.
    In juni 2008 werd de vzw Trekt Uw Plant eveneens vrijgesproken, voor gelijkwaardige feiten. Deze tweede vrijspraak is voor ons een aanmoediging om door te gaan in de strijd voor een samenhangend en effectief cannabisbeleid in Belgie.
    Dit persbericht is evenwel niet bedoeld om aan te zetten tot gebruik van cannabis of eender welke andere drug.


    Hoe lang het zal duren weet ik niet. Maar ooit komen we er wel, zoniet door legalisatie dan tenminste met een duidelijke wetgeving rond cannabis in Belgie.


    grtz, thelos

    #2
    Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

    Mooi man, in elk geval een kans om een zaak op te bouwen idd. Zou een procedure tegen de "Rechtbank van Eerste Aanleg" een leuke stap zijn ? iets in de trant van "bellemering van grondwettelijk geregelde vrijheid van meningsuiting en deelname aan het democratische proces"? damn ik ga er nog een aansteken
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

      dat lijkt mij heel goed nieuws voor alle hobbykwekers !!
      Maar idd denk ook dat het nog hele tijd gaat duren voor die wetgeving erdoor komt in een land als belgie toch ;-(

      Comment


        #4
        Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

        We zijn er nog niet, maar elke grote reis begint met de eerste stap
        Dikke proficiat aan vzw TUW

        Comment


          #5
          Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

          Een stap in de goeie richting .
          sigpic
          Trixters kweekje

          Comment


            #6
            Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

            prachtig , al was ik op hun laatse samenkomst in 2009 en ik vind ht jammer dat ze zo radicaal actie voeren terwijl ze net de voorlichting meer zou moeten benadrukken voor de mensen(cannabis noobs) die er passeren eens iets nieuws te leren ,
            ipv een leuke show op te voeren voor de blowende mensen die je niet moet overtuigen van de geweldigge capciteiten van onze mooie plant.

            het is deze doelgroep die we op een duidelijke en informatieve manier moeten gaan aanspreken willen we echt tot een evolutie komen,

            daarbij denk ik eerder aan mensen bepaalde informatieve spellen en een quiz bvb ivm cannibis en hennep,
            en zo wat bij te laten leren nadien kan er ook een beetje tekst en uitleg gegeven over de grootste misverstanden
            ook mensen flyers maat daarin ook enkele weetjes ivm cannabis en hennep, de evolutie waarom het illegaal is geworden bvb en dan daarbij een website vermeld voor verdere info.

            dat zou veel constructiever zijn, en zolang we niet een beetje meer pro-actief hierin gaan zijn ga je nog jaren moeten slijten met generaties die verkeerde vooroordelen hebben door de vaak misleidende informatie die je krijgt in het nieuws en dergelijke.

            Voor vele van ons is cannabis hel normaal, maar voor toch een heel groot deel blijft het een taboe en vooral DRUGS in de negatieve vorm van het woord.
            als je zegt dat er wel meerdere verschillende soorten cannabis bestaan met elk hun eigen smaak en effect schrikken zich vele rot. hun ontwetenheid en vooral naieviteit laat het ons nog niet toe om als maatschappij duidelijk te laten merken dat er werk gemaakt moet worden van een legalisatie van cannabis.

            grtz
            Last edited by bearprolec; 26 February 2010, 05:29.

            Comment


              #7
              Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

              hehehe moesten ze weer zo'n project opstarten wil ik ookwel mijn zaadje planten, en dan een voorgroei van maand of 2-3 hehehe

              Comment


                #8
                Re: Trekt uw plant vrijgesproken!

                Leuk xD

                Comment

                Bezig...
                X