Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Pvda lea bouwmeester

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Pvda lea bouwmeester

    Korting op 420shop
    Criminaliteit rond cannabisteelt aanpakken


    De aanpak van alles wat crimineel is rond hennepteelt, is een goede zaak. De minister van Justitie wil om dit te bereiken de straffen bij illegale teelt en de voorbereiding hiervan verhogen. Dit klinkt mooi, maar werkt niet. Het is nu al strafbaar, maar niemand houdt zich eraan. Doordat de teelt niet is gereguleerd is de teelt voor de coffeeshop gedwongen in de criminaliteit. Daarom wil de PvdA de teelt voor coffeeshops reguleren, zodat je met alle overige teelt korte metten kunt maken.

    ANP bericht van 1 april:

    Strengere aanpak grootschalige hennepteelt

    DEN HAAG (ANP) - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie wil alle handelingen strafbaar stellen die grootschalige illegale hennepteelt ondersteunen en bevorderen. Er komt een gevangenisstraf van maximaal drie jaar op te staan.

    Dat blijkt uit een wetsvoorstel dat de minister donderdag voor advies naar verschillende instanties heeft gestuurd. ,,De maatregel geeft politie en openbaar ministerie meer mogelijkheden om de criminele keten van hennepteelt in de kiem te smoren en de afzetmarkt te verkleinen'', aldus het ministerie in een toelichting.

    Alle schakels van de productieketen moeten kunnen worden aangepakt: de growshops (winkels met produkten en artikelen ten behoeve van het thuis of in kassen kweken), exploitanten en criminele organisaties die betrokken zijn bij de groothandel en export. Maar ook bijvoorbeeld een elektricien die installaties aanlegt ten behoeve van de teelt, moet oppassen.

    Volgens het departement blijkt uit verschillende onderzoeken in de afgelopen jaren dat de activiteiten van growshops ,,veel verder gaan dan de enkele verkoop van legale producten voor de kleinschalige (thuis)teelt en dat zij zich niet zelden schuldig maken aan strafbare handelingen door het leveren van planten en stekjes, het installeren van voorzieningen voor het aftappen van elektriciteit, het organiseren van de teelt, het afnemen van het eindproduct en het witwassen van de opbrengst.''

    Lea Bouwmeester van de PvdA gaat vragen stellen over het voorstel. ,,Dit voorstel lost niks op. Het is allemaal al strafbaar, maar niemand trekt zich er wat van aan. Je moet de teelt zo organiseren dat die geen ruimte laat voor criminaliteit. Grote criminelen kun je pakken door de markt te verstoren.'' De teelt voor de coffeeshop moet worden gereguleerd , zodat alle overige thuisteelt kan worden aangepakt. Alleen met de mensen met 'vijf plantjes in de vensterbank' heeft ze geen problemen.

    http://www.leabouwmeester.pvda.nl/ni...aanpakken.html

    #2
    Re: Pvda lea bouwmeester

    Het probleem is wie en wat bepaald wat "kleinschalig" is, dus als ik 10 plantjes bezit en me buurvrouw geeft ze wel eens water dan ben ik en mijn buurvrouw ineens lid van een criminele organistatie (!)

    Comment


      #3
      Re: Pvda lea bouwmeester

      Als je geen criminelen in de wiet wilt moet je het legaliseren.

      Zo simpel als wat zolang je het criminaliseert zijn degene die zich er mee bezighouden voor de wet criminelen.

      En kan Ayatollah Ballin weer zeggen: " Zie je wel, criminelen!!" .

      Gewoon legaliseren en eens de ballen hebben om dat beleid in het buitenland te verkopen.

      Comment


        #4
        Re: Pvda lea bouwmeester

        eeh ayatolla ballin wanneer ga je eens terug naar duitsland. vanplaats ons landje misselijk te maken.. zie je die crimineel verdiend zo paar honderd euro per uur door wat doms te moelen... dus ballin crimineel ,die van ons geld leeft door wat stom te moelen kijk liever naar het volk om die met kinderen zitten en niet ronkomen steun die mensen eens. we zijn geen crimineel menneer BALLIN & harry potter... de criminele maken jullie zelf. met jullie incomplete wetjes wat op niks slaat en niemand duidelijk heid vankrijgt...oo meneer balin,,, weet u waar was u met u grote mond, tegen de kerkmensen die die kinderen hebben misbruikt.. en geen straf opgelegd kregen,, ojee ballin bent u wel 100% ???? schijnbaar kent u beter met pensioen gaan en een wereld reis zodat dat lelijke koppie van u eens wat inteligenter word..wat is erger vraag ik me dan af. een kweek van wat plantjes of kids die misbruikt zijn en die pedos zonder straf ervan af komen..gaat dat niet erg ver menneer hirsch ballin?? vraag ik me dan af. dan al die onzin wat u verzint en geen effect heeft.. allaaf duitsland stuur de rotzakken maar naar ons ...

        Comment


          #5
          Re: Pvda lea bouwmeester

          Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
          Als je geen criminelen in de wiet wilt moet je het legaliseren.

          Zo simpel als wat zolang je het criminaliseert zijn degene die zich er mee bezighouden voor de wet criminelen.

          En kan Ayatollah Ballin weer zeggen: " Zie je wel, criminelen!!" .

          Gewoon legaliseren en eens de ballen hebben om dat beleid in het buitenland te verkopen.
          Ja en doe dan Coke en Heroine ook gelijk legaal maken
          God was never on your side..

          Comment

          Bezig...
          X