Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kwekerij opgerold.........

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kwekerij opgerold.........

    Korting op 420shop


    Op het oog een keurig nette straat, de binnenstad van Groningen.
    Echter als je goed kijkt zie je een grote container staan van de milieu-dienst.
    Het gaat om het witte pand met de blauwe deuren bleek bij nadere aanschouwing.



    Deze container een tweede, van bovenstaande foto dus, stond ervoor ( was intussen weggehaald btw)
    Na een kijkje erin genomen te hebben, kun je net als ik wel zien wat de reden voor deze containers is geweest....
    Bedrading, ontelbare dozen waar ventilatoren in hebben gezeten, lege zakken special-mix, cocos met dode stammen, afzuigingslangen, huisraad (of wat ervoor door gaat) en ga zo maar door.
    Ff een praatje gemaakt met een man die voor het pand stond..
    Bleek de eigenaar van het pand te zijn.
    "Kwekerij opgerold vraag ik terloops?"
    Het instemmende antwoord van de bedroefd uitkijkende man doet mij besluiten even door te vragen.
    Deze man woont ongeveer een drietal deuren verderop en had het pand verhuurd.
    De buurman die aan het bewuste pand woont had contact met hem gezocht en gevraagd wat daar loos was.
    's Nachts was het er volgens de beste man niet puis.... vele geluiden e.d.
    Omdat de verhuurder het vervolgens ook niet meer vertrouwde heeft hij contact gezocht met de politie en deze heeft een kijkje genomen.
    Bleek dat er een kwekerij in gevestigd was en deze is dus ontruimd.
    Het resultaat lag dus in de bewuste 2 containers.
    Na een tijdje hebben we (collega en ondergetekende) nog ff weer een kijkje genomen.
    De voordeur bleek verwijderd te zijn.. dus de stoute schoenen aangetrokken en gauw een kijkje nemen.
    De hoekijzers aan het kozijn gaven aan dat de deur gebarrikadeerd werd..
    Al snel zagen we waarom de verhuurder zo bedroefd keek...


    OMG, wat een ravage, de hele woning is gestript van alle kenmerken van een woonhuis.


    Grote dakkoepels zijn in de 2 kamers zo door het plafond geslagen, de flarden hangen er aan alle kanten aan.
    Er zit geen ongeschonden plekje meer in de kamers..
    De gehele woning is verwoest van binnen, het vocht dat in de kamers hangt beneemt haast je adem.


    Wat eens de keuken was, lijkt op een overblijfsel van een woning uit Israel na een bominslag.

    De buitenmuren staan er nog, maar de complete woning van binnen is totaal verwoest.
    Een paddestoelkwekerij zou hier goed kunnen boeren, want je voelt de vochtigheid op je lichaam neerslaan..

    Ik kan best de bedroevenis van de verhuurder verstaan.
    Zo'n grote schadepost zou jezelf ook bedroefd maken... en weer wordt het begrip "cannabis" door het slijk getrokken....


    NB.
    Dit verhaal is gebaseerd op mijn verworven feiten, mocht ik het verkeerd geinterpreteerd hebben of een verkeerde conclusie hebben getrokken, zijn de betrokkenen vrij om mijn versie te corrigeren!
    Last edited by ceBep; 28 April 2010, 00:14. Reden: aanvulling

    #2
    Re: Kwekerij opgerold.........

    Waarom doen er toch mensen zo'n domme dingen.

    Ik hoop voor de eigenaar van dit (langst buiten) mooi pand dat de dader(s) opdraaien voor deze kosten.

    Comment


      #3
      Re: Kwekerij opgerold.........

      Heel spijtige zaak lijkt me. De kweker in een verkeerd slecht daglicht gesteld, nog maar eens... Laat ons daar geen voorbeeld aan nemen

      Comment


        #4
        Re: Kwekerij opgerold.........

        De oorzaak van alle ellende is toch de bekrompen wetgeving. De wet stelt de wietplant en alles eromheen in een kwaad en crimineel licht.
        Hoe crimineel is dat wel niet?

        Om mensen de vrijheid te ontnemen en zelfs in de gevangenis zetten omdat je je met wietplanten bezig houdt.

        De democratie van CDA en PVV..

        Spannende reportage, ja het zijn stoute kwekers geweest.

        Edoch ik zeg: legaliseer Gods Gift en dit soort ellende behoort tot het verleden!

        Grtz
        Buizerd

        Comment


          #5
          Re: Kwekerij opgerold.........

          Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
          De oorzaak van alle ellende is toch de bekrompen wetgeving. De wet stelt de wietplant en alles eromheen in een kwaad en crimineel licht.
          Hoe crimineel is dat wel niet?
          Je kan zeggen wat je wil...maar denk niet dat die kerel of vrouw als wiet gelegaliseerd werd dan wel ineens het huisje met respect gaat behandelen we zijn soms een beetje simpel maar zover ben ik nog wel mee :p.Ach ja hoop dat ie op zijn minst de schade moet vergoeden.
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #6
            Re: Kwekerij opgerold.........

            heel spijtige zaak, onze hobby alweer slecht in het nieuws :'(

            vale, vind het wel heel leuk zo'n persoonlijk verslagje! top!

            Comment


              #7
              Re: Kwekerij opgerold.........

              Zeer interessant verhaal. Erg sneu voor deze man. Ik zou me kapot schrikken als mijn verhuurde woning er zo uit zou zien.

              Verder gaan dan hobby is op zich begrijpelijk als je kijkt naar de verkoopprijs. Ik vraag me nog steeds af wat er gebeurd als dit goedje wordt gelegaliseerd en daarmee de prijs enorm daalt.

              Comment


                #8
                Re: Kwekerij opgerold.........

                hey iedereen,

                ik ben nieuw hier dus ga proberen (nog) niet tegen schenen van mensen te shotten.

                Ja de wetgeving is slecht en ook de media stellen cannabis altijd in een slecht daglicht.
                Ook heb ik met veel verbazing gezien hoe absurd het opsporen van kleine kweekerijen in nederland gebeurd door de politie.(niet mogelijk in belgie denk ik)

                MAAR als je deze fotos ziet moet je toch ronduit kunnen stellen dat dit CRIMINEEL gedrag is!
                Dit is doelbewust andermans eigendom huren en volledig vernielen om zoveel mogelijk opbrengst (€€€€€€) binnen te halen.
                Voor mij mag de dader gerust een tijdje weggestoken worden...
                Het excuus het zijn maar planten gaat hier niet op.


                groetjes

                Comment


                  #9
                  Re: Kwekerij opgerold.........

                  Jantje, je hebt een heel nuchtere -en volgens mij correcte- kijk op de zaak. Dit gaat er gewoon zwaar over.

                  Vale, je werkt niet voor de politie ofzo want dit is wel mooi materiaal

                  Comment


                    #10
                    Re: Kwekerij opgerold.........

                    Hoe kom je erbij Jona?
                    Ik ben al 24 jaar fervent wegenbouwer, dus stratenmaker! Ik heb en wil niks met de politie te maken hebben..
                    Toevallig waren we in de straat daarnaast aan het werk en dacht laat ik hier eens een stukje van maken voor het forum. Het is niet altijd manegeur en rozenschijn

                    @jantje: als je hiermee iemand tegen de schenen schopt, heeft die het zelf verdient en heeft ie ook stront aan de knikkert!
                    Je gaat idd niet zo met andermans eigendom om voor je eigen winst. Geld is leuk, maar als het zo moet ben je echt wel verkeerd bezig.
                    Mede verantwoordelijk is de bekrompen wetgeving, ben ik totally mee eens. En de media gaat zoals altijd met de gezagvoerders mee; propaganda!
                    Dus sluit me bij Jona aan, nuchter en correct en geen vrees van deze zijde!

                    @ Barre: dank je wel, heb het graag geschreven
                    Ook voor de anderen bedankt voor jullie reacties, zo maakt de interactie veel plezier!
                    Last edited by ceBep; 28 April 2010, 18:26.

                    Comment


                      #11
                      Re: Kwekerij opgerold.........

                      Hah, super Vale
                      Maar je bent precies wel geinteresseerd in opgerolde kwekerijen . Je post zo'n dingen heel dikwijls, altijd leuk om lezen! Laat ze maar komen

                      Comment


                        #12
                        Re: Kwekerij opgerold.........

                        Een oprolling is : Wiet in het nieuws.
                        Is ook een beetje om weer te geven hoe fanatiek de blauwjassen bezig zijn, er gaan de laatste weken zeer veel over de kling....
                        Daarbij zijn leuke, interessante en minder mooie feiten te vermelden.

                        Comment


                          #13
                          Re: Kwekerij opgerold.........

                          "Kwekerij opgerold"

                          [silly mode]

                          En goed stoned van geweest?

                          [/silly mode]

                          Comment

                          Bezig...
                          X