dinsdag 03 jun 2008 De Japanse politie heeft op de luchthaven Narita van Tokyo 142 gram cannabis verstopt in het zijvak van een willekeurige koffer. Dat gebeurde in het kader van een test met drugshonden. Maar toen de honden er niet in slaagden de drugs op te sporen, bleek dat de politiemensen de koffer niet hadden gemarkeerd, wat maakt dat de onbekende passagier zich -onwetend- buiten de luchthaven heeft begeven met 142 gram cannabis in zijn reiskoffer.
De Japanse politie zit met het voorval erg verveeld. ‘Het gaat om een spijtige zaak en ik bied dan ook mijn oprechte excuses aan,' aldus Manpei Tanaka, hoofd van de douane op Narita International Airport. Wie de drugs vindt wordt gevraagd zich te melden. Bezit van kleine hoeveelheden drugs kan onder de Japanse wet bestraft worden met gevangenisstraf.
Grtz
De Japanse politie zit met het voorval erg verveeld. ‘Het gaat om een spijtige zaak en ik bied dan ook mijn oprechte excuses aan,' aldus Manpei Tanaka, hoofd van de douane op Narita International Airport. Wie de drugs vindt wordt gevraagd zich te melden. Bezit van kleine hoeveelheden drugs kan onder de Japanse wet bestraft worden met gevangenisstraf.
Grtz
Comment