Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Enkele vragen aan Gwendolyn Rutten over repressiegolf tegen Trekt Uw Plant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Enkele vragen aan Gwendolyn Rutten over repressiegolf tegen Trekt Uw Plant

    Korting op 420shop
    Open brief van Peter Terryn aan Gwendolyn Rutten.









    Geachte Mevrouw, Geachte Heer,

    Ik nam met interesse kennis van het boek Nieuwe VrijheidMijn eerste vraag geldt de kern van de oorlog tegen drugs. Is uw partij daar voorstander van?

    Die oorlog werd in de VS gestart begin jaren zeventig en vandaag stellen we vast dat die op geen enkel moment de beoogde doelstellingen heeft bereikt. De productie van drugs is niet afgenomen en de consumptie evenmin. Het tegendeel is waar, zo blijkt uit alle beschikbare gegevens. Ook de problemen die met ongereguleerd druggebruik of handel gepaard gaan, zijn geenszins verdwenen of verminderd: niet de criminaliteit, niet de impact op de gezondheid van gebruikers, niet de soms destructieve gevolgen van onoordeelkundig gebruik op hun familie, vrienden of sociaal leven, niet de juridische problemen zoals de overbevraging van gerecht en het gevangeniswezen.

    Als alles erop wijst dat die oorlog haar beoogde doelen niet bereikt, bent u dan van mening dat die moet verder gezet worden? Ik stel vast dat nogal wat mensen met liberale inslag de oorlog tegen drugs afkeuren, op basis van de vaststelling dat die contraproductief is. Ik denk aan Paul De Grauwe, Dirk Verhofstadt, uw jongerenafdeling, de denktank Liberales en anderen.



    Ik wilde u nog een vraag stellen over de economische impact van de bestrijding van druggebruik en -handel. We zijn het erover eens dat die in de miljarden loopt en op ons politie-apparaat en juridisch systeem een zware druk leggen. Nochtans zou men vandaag met alle bedreigingen waar onze vrijheid aan onderhevig is, wellicht liever andere prioriteiten leggen. Bovendien is de productie en handel in cannabis een beloftevolle economische sector. Lijkt ook op dat vlak regulering niet aangewezen?Mijn voorlaatste vraag is veeleer filosofisch van aard. Uw partij en uzelf staan voor de vrijheid van het individu en de inperking van de invloed en betutteling door de staat. Hoe rijmt u dat met het repressief beleid in verband met druggebruik?Mijn laatste vraag is politiek van aard: Elio Di Rupo en de PS hebben een wetsvoorstel ingediend om de verkoop en consumptie van cannabis te reguleren via de Cannabis Social Club. Dat wetsvoorstel wordt binnen een afzienbare termijn ter stemming voorgelegd in het parlement. Mag ik vragen hoe u en uw partij als pleitbezorger van ons superieur politiek systeem en van de individuele vrijheid en als tegenstanders van de betutteling door de overheid op dit voorstel zullen reageren? Meer concreet: zal uw partij het voorstel steunen. Indien neen, mag ik vragen waarom niet?

    Ik dank u alvast voor uw aandacht en zie graag uw antwoorden tegemoet.

    Met de meeste hoogachting,

    Peter terryn
    initiatiefnemer AntiPro
    Verbieden is geen Oplossing

    Bron: http://www.dewereldmorgen.be/artikel...trekt-uw-plant





    #2
    Tsja..Het is een goed stukje, af en toe dwalen ze een beetje af, maar er valt weinig aan te ontkennen.
    Jammer dat het merendeel van de blowers niet begrijpt dat dit soort clubjes alleen voor medisch gebruikers staan.

    Wat nou als men de andere weg in slaat ?

    Voorbeeldje: Vanaf nu thc/cbd pillen via de huisarts na onderzoek/keuring op recept verkrijgbaar bij de apotheek ?
    Dan kunnen de medische gebruikers aan de pil, en kan men actief thuiskwekerijen opzoeken en aanpakken met hogere straffen.
    Met zo'n oplossing veeg je bijna alle punten van zo'n clubje van tafel en kan trekt-uw-plant opgeheven worden.

    Als thuiskweker/recreatieve gebruiker blijf je in de illegaliteit en loop je een nog groter risico.
    Ik denk zomaar dat dat wel de kant is die men graag op wil van hogerhand.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Goede avond

      Ik ben benieuwd naar het antwoord/effect van deze open brief.
      Jammer genoeg vrees ik dat er momenteel niet veel zal veranderen.

      @QnQ
      Als dat effectief de richting zal zijn waar men uit wil, is het in ieder geval al wel een stap in de goede richting.
      Hiermee zijn de mensen die het om gezondheidsredenen zouden nodig hebben alvast geholpen.

      De kleine gebruikers/thuiskwekers, zoals ikzelf, zijn het inmiddels al wel gewend om zelfvoorzienend te zijn..

      Grts

      Comment

      Bezig...
      X