Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een afhaalchinees, maar dan voor wiet

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een afhaalchinees, maar dan voor wiet

Korting op 420shop
    AMSTERDAM - De naam Dampkring doet een belletje rinkelen. Verder verraadt weinig dat in het monument aan de Amsterdamse Haarlemmerstraat een coffeeshop zit.

Het interieur is met veel hout, beton en staal net zo hip als dat van de buren. Bob Marley klinkt niet uit de speakers en vanaf 1 juli zal er tot groot ongenoegen van eigenaar Paul Wilhelm zelfs geen rook meer te zien zijn op de begane grond.

De ondernemer staat al 23 jaar in de zoete lucht van joints en hij vindt het maar niks dat het rookverbod daar een einde aan maakt. Van de wet moet de Dampkring een rookdichte ruimte hebben. Hoewel de verbouwing van de zaak nog niet eens helemaal klaar is, piekert Wilhelm er niet over.

,,De eerste en tweede verdieping worden onze rookruimten,’’ zegt de ondernemer beslist. Hij heeft drie coffeeshops in Amsterdam. ,,Rook gaat vanzelf omhoog, dus mensen op de begane grond hebben er geen last van. Wanneer ik een boete krijg, laat ik het tot een proefproces komen. Volgens mij gaat het erom dat je handelt in de geest van de wet. Ook al vind ik die volkomen onzinnig.’’

De oudste zaak van Wilhelm heet de Tweede Kamer. Het is een coffeeshop van 24 vierkante meter weggestopt in een steegje achter het Spui. Barman Roy laat een gast zien dat er zelfs een wc is. Die zit weggewerkt onder de trap van de bovenburen. In deze zaak een aparte rookruimte? De baas kan er alleen maar om lachen.

,,Dit wordt een afhaalchinees voor wiet, net als heel veel coffeeshops in Amsterdam,’’ zegt hij. De barman zucht dat het dan nog eenzaam wordt. ,,De andere optie is cannabisverdampers neerzetten,’’ gaat Paul Wilhelm verder. ,,Die dingen zien er alleen niet uit. Bij collega’s waar er tien op de bar staan, vind ik het net een crackhol. Ik moet er nog maar eens goed over nadenken.’’

In de Tweede Kamer halen jong en oud hun wiet. Een deel van de klanten gaat even zitten en steekt een jointje op. Het doet de coffeeshopeigenaar pijn dat het over twee weken allemaal over is. ,,Het is hier gewoon gezellig,’’ zegt hij. ,,Coffeeshops zijn ้้n van de weinige plekken waar de multiculturele samenleving nog een beetje werkt. Waar je softdrugs kan gebruiken onder toezicht. Voor die sociale kant heeft minister Klink veel te weinig oog. Hij ontkent het, maar uiteindelijk gaat het hem maar om ้้n ding: het gedoogbeleid de nek omdraaien.’’

Grtz

Re: Een afhaalchinees, maar dan voor wiet

Gewoon triest
    Ik vind het erg spijtig dat vele jonge mensen de mooi coffeeshoptijd nooit gekend zullen hebben en de ervaren coffeeshopgangers hun leuke momenten zullen moeten missen.
    Een plek waar je op je gemak kan blowen, praten, drinken, zonder ervoor te moeten te vrezen dat er elk moment een blauwe van achter de hoek tevoorschijn kan komen.
    Europa wordt een 2de Amerika. Triest

Greetz,
    zion

Comment

Gaan er nu geen problemen ontstaan in Nederland met vele 18 - 20 jarigen die nog thuis wonen, en thuis geen wiet kunnen roken.. en het daarom vaak in de shop deden, en die nu alleen nog maar kunnen rondhangen op straat om ้้ntje te paffen?
      Zo vergroot je toch in principe het probleem van hangjongeren?

Maar zelfs los daarvan is het klote voor jullie Nederlanders..
      *SmokingggGG* !

I wanna get high... so high!

Comment

Vanaf 1 juli heel holland aan de pure joints

Ik ga uit protest in elke coffeeshop in mijn woonplaats een joint met siggaret draaien, en opsteken voordat ik eruit wordt gegooit Rare situatie is het toch, kan er me niets bij voorstellen

Maarja ik ben het er niet mee eens en dat ga ik laten blijken ook
        Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

boeie , ik smoor ze toch al puur :p maja tis eigenlijk maar wa dwaas .

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X