Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Niet voldoende bewijs voor werking?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Niet voldoende bewijs voor werking?

    Korting op 420shop
    Huisartsengenootschap tegen voorschrijven medicinale wiet - http://nos.nl/l/2234671

    En...... Weer een stapje achteruit

    #2
    We liggen als klein bekrompen landje op veel gebieden achter, maar voornamelijk omdat we elkaar niks meer gunnen. Alles moet afgetikt en uitgezocht zijn, van rubberen tegels tot verplichte fietshelmen. Zelf nadenken mag niet meer. Meeste huisartsen zijn gewoon mislukte artsen die dusdanig generalistisch zijn 'geschoold' dat ze van alles te weinig weten en te arrogant zijn om intercollegiaal overleg te plegen. En zo'n huisartsen genootschap, ja genootschap, die lallen een avond met een borreltje bij elkaar, en hebben voor het kwaliteitsregister een externe spreker uit medicijnenland en hoppa een nieuw beleid is gevonden.

    Weer een reden om lekker zelf te kweken vooral je mond tegen iedereen te houden.

    Comment


      #3
      Dit is zulke onzin! Maakt mij zo boos! Een vriendin van mijn moeder heeft een mislukte rug operatie gehad. ZEER VEEL PIJN. Zoveel dat ze overwoog om euthanasie aan te vragen want ze kon gewoon niet meer.

      Ze krijgt morfine de hele dag door maar ze kan niet goed functioneren met dat spul. Nu werkt medicinale wiet ZEER goed bij haar.
      Omdat het minder verdovend is dan morfine. En nu zegt dit artikel dat wiet niet genoeg pijnstillende werkt!? In verhouding met sufheid? Waar slaat dit op. Meeste sterke pijnstillers laten je compleet trippen.

      Iemand draait verlies en heeft een strak agenda om wiet kapot te maken.

      Comment


        #4
        De brancheorganisatie noemt verder als bezwaar dat cannabis niet geregistreerd is bij het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, waardoor niet duidelijk is of de mogelijke voordelen wel opwegen tegen de bijwerkingen.

        Alleen in de laatste levensfase of wanneer niets anders helpt zou medicinale wiet volgens het NHG nog nuttig kunnen zijn, omdat het een 'prettig versuft' of euforisch gevoel kan veroorzaken.
        Nja, ik kan me daar wel in vinden.
        Ik heb een prima huisarts, en ik verwacht ook als hij me een medicijn voorschrijft dat het werkt.
        En zijn meer gevallen bekend waarbij cannabis niets deed dan mensen waarbij het geholpen heeft.
        Dat heeft niks te maken met de fabrikanten. Die willen heel graag een Cannabis-medicijn, maar voor zoiets kan moet dat uitgebreid getest worden met een groep testpersonen van minimaal 1000 man/vrouw.
        Het kost een bedrijf miljoenen (eerder tegen een miljard!) om gedurende een paar jaar zo'n compleet onderzoek te doen, dan moet er ook wel enige zekerheid zijn dat ze al die kosten kunnen terugverdienen, dat lijkt me logisch.
        Met zo'n onduidelijke wetgeving rondom cannabis zou ik als bedrijf ook niet meteen staan te trappelen om daarin te stappen.
        De kans is groot dat je beperkingen opgelegd krijgt als de onderzoeken eenmaal afgerond zijn en waarom zou je dat risico dan nemen.

        Laat de gekozen regering eerst maar eens duidelijkheid brengen, maar die vinden het pamperen en binnenhalen van asielzoekers belangrijker.
        Net zoals een groot deel van de Nederlandse/Belgische bevolking; kijk maar naar de uitslagen van de verkiezingen.
        Daar kun je het niet mee eens zijn, maar we hebben een democratie, de meerderheid regeert en als die andere zaken belangrijker vinden, dan heb je je daarbij neer te leggen.
        Daar heb je tenslotte zelf voor gestemd.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        • beowulf
          beowulf commented
          Editing a comment
          Ze krijgen dan ook miljarden aan subsidies. En wie zegt dat het miljarden kost? Zij zelf. Dan moet je daar toch aan beginnen twijfelen. MSD, Pfizer, Omega farma,GSK, Novartis. Allemaal klanten waar ik kom voor mijn werk. Daar zit een massa geld, ni normaal. Hoeveel onderzoek zou je kunnen doen van de bonussen alleen dat die toplui daar worden uitbetaald jaarlijks?

        #5
        Zonder onderzoek gebeurt er niks. Voor mij hoefde het ook ni zomaar gelegaliseerd te worden, maar er moet op zen minst onderzoek naar gebeuren. Dat doen ze dus ook niet. Als je zo'n zaken leest neig ik toch ook meer en meer naar de farma die wiet gewoon ni op de markt wil omdat dat het enige medicijn is waarvan wij als noodbehoevende zelf toe in staat zijn van het zelf te maken. Er is voor hen evenveel winst om als ze het op de markt brengen en als het geregulariseerd wordt, maar ik kan zelf olie maken en goedkoper.
        De block die nu gewoon vlakaf zegt dat ze het nooit zal doen, noch haar collega's. Tsja, dan is die haar eed van hyppocrates al lang vergeten blijkbaar.

        Overigens. De meerderheid regeert ni. Een coalitie van minderheden regeert. Uiteindelijk maakt het hier niet uit voor wie je stemt. Als een partij met 15% kiezers die meerderheid mee kan vormen dan zit ze er mee in. En niet alles draait om migratie. Denk je dat een minister van volksgezondheid ook bezig is met asielzoekers? Nee, das extreem rechts dat zo'n onzin verkoopt en het woord pamperen komt daar dan heel dikwijls in voor. Als ze er nu niks aan doen is het een teken dat ze gewoon ni willen. Dat heeft met migratie niks te zien. En hier zit trouwens iemand van extreem rechts op migratie en dat helpt ook ni.

        Comment


          #6
          Sorry hoor maar ik blow al heel lang en kan het ook op recept krijgen maar feit is wel het helpt NIET tegen de pijn het doe eigenlijk helemaal niks aan mijn pijn het enige wat gebeurt is dat ik stoned word en daar door blijf liggen op de bank en een beetje ontspan.
          Voor mijn Ptss werkt het wel ik droom niet meer en dat feit is ook bewezen dat het werkt bij mensen met ptss om dat je door cannabis in een andere soort slaap komt.
          Mijn beste vriendin had kanker en is aan de wiet olie gegaan ze geloof de er helemaal in want dat zou het middel zijn ze gingen het speciaal voor har maken 65 pleuro flesje olie ik weet niet hoeveel flesjes ze op heeft maar ze is DOOD het werkt NIET!!!
          En al die fake berichten van mensen die door cannabis beter zijn geworden is gelogen
          God was never on your side..

          Comment


            #7
            Slimmer wordt ge er in ieder geval ni van.

            Comment


            • belladonna
              belladonna commented
              Editing a comment
              Dat bewijs er van ben jij

            • beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Volledig. Ik ben echt kei dom. Er komt 's morgends iemand mijn veters binden. Chance dat we nog wat mensen hebben hier op het forum als u Belladonna, om het niveau wat naar omhoog te halen.

            #8
            Ik had ooit een huisarts die helemaal van de homeopathie was en meer van dat soort dingen ... Heeft nooit 1klacht bij me kunnen oplossen.
            Bij hem was alles stress gerelateerd of hij had wel een kruidenmiddeltje wat zou helpen..

            Probleem was zijn voorgeschreven middelen wekte nooit en stress had ik niet.... Maar het was wel een normale praktijk en de verzekering betaalde die onzin.

            Cannabis als middel tegen kanker..... Op dit moment zeg ik zware bullshit ... Wellicht ooit maar nu iig niet..
            Cannabis wat mensen helpt tijdens chemo.... Volmondig ja. Kan helpen bij de misselijkheid die veel mensen krijgen en bij verlies van eetlust.

            Ik kom met regelmaat in een hospice (sterker nog ben net weer thuis) en erg veel mensen daar gebruiken om zeer uiteenlopende redenen cannabis
            Het helpt ze om de ongemakken van hun ziekte beter te dragen
            Worden ze beter? Nee ze gaan er allemaal dood... Sterker nog tussen 2 bezoeken in is meestal de hele bezetting van het huis veranderd.
            Maar het is wel sterk dat iedere keer weer zitten er mensen die cannabis gebruiken om het een en ander beter te kunnen handelen..... Ik denk niet dat dit toevallig is.
            Dus wanneer "werkt" iets....... Als je er van geneest? Of ook als je jezelf beter gaat voelen en je meer kunt hebben... Normaal kunt eten zonder alles weer uit te kotsen.. Minder bijwerkingen hebt of simpelweg het feit dat je op de dood aan het wachten bent iets beter kunt dragen?
            Ik weet wel wat ik er van denk en ik weet ook dat ik het krom vindt hoe er nu door de wetgever met cannabis wordt omgegaan

            Comment


              #9
              Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
              Slimmer wordt ge er in ieder geval ni van.
              Dat zie je in sommige posts hier wel terug ja.....

              Comment


                #10
                En...... er is discussie .. En discussie is goed.

                Mediwiet-advies huisartsenbranche 'niet gerechtvaardigd door de feiten' - http://nos.nl/l/2234737

                Comment


                • Ongeldig
                  Ongeldig commented
                  Editing a comment
                  Thanks voor het delen van het tegen-geluid.

                #11

                Comment


                  #12
                  In Israel is het ook niet helemaal legaal denk ik.
                  Site met veel info: https://www.קנאביס.com/en/
                  Last edited by QnQ; 3 June 2018, 07:33.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                  #13
                  Kamer wil werking mediwiet onderzoeken, ook bij kinderen met epilepsie - http://nos.nl/l/2237289

                  Comment


                    #14
                    mooi zo... bijzonder dat de CU in deze vooruitstrevender is dan dat steeds achterlijker wordende CDA.

                    Comment

                    Bezig...
                    X