Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Medicinale Cannabis vergoed door gemeente Amsterdam

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Medicinale Cannabis vergoed door gemeente Amsterdam

    Korting op 420shop
    http://www.at5.nl/artikelen/184049/g...abis-vergoeden

    De gemeente moet een Amsterdammer voorlopig 450 euro per maand vergoeden voor medicinale cannabis. Dat heeft de rechter bepaald.

    De man deed een aanvraag voor bijzondere bijstand aangezien de zorgverzekeraar de cannabis sinds juli 2017 niet meer vergoedt. 'Wetenschappelijke onderbouwing over de medicinale werking van cannabis ontbreekt', redeneerde de verzekeraar.

    Man kan niet zonder cannabis
    Volgens de rechter is voldoende bewezen dat de man echt niet zonder de cannabis kan. Zo blijft hij door de cannabis op gewicht en wordt hij niet misselijk van andere, noodzakelijke medicijnen.

    De gemeente moet naast betalen ook opnieuw met het dossier aan de slag. 'Het is aan de gemeente om actuele medische informatie bij de behandelaars van de man op te vragen en te beoordelen welke medische consequenties er aan de orde zijn. Vervolgens moet de gemeente bepalen of er in dit geval sprake is van een acute noodsituatie', besluit de rechtbank.

    Binnen acht weken moet duidelijk worden of de cannabis vergoed blijft worden.
    Is dit een bekende toevallig?

    #2
    Ik ben al een jaar of 5 bezig om medicinale wiet voorgeschreven te krijgen.
    Valt niet mee kan ik je zeggen, want je moet onderhand op sterven na dood zijn om dat te kunnen verkrijgen.
    Misschien kan deze man me nog een trucje leren.

    450 Eurio per maand.... rook je kapot show.
    sigpic Don't talk shit. Just smoke it.

    Comment


    • belladonna
      belladonna commented
      Editing a comment
      Voorgeschreven krijgen lukt wel wil mijn huisdokter doen maar VERGOED krijgen noway zelf betalen bij de apotheek en alle cannabis komt van de transvaal apotheek in den Haag 38 euro 5 gram

    #3
    vreemd dat je een gemeente wel voor de rechter kunt slepen, maar een zorgverzekeraar niet.... ik snap steeds minder van dit land

    Comment


    • Ongeldig
      Ongeldig commented
      Editing a comment
Bezig...
X