Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is cannabis de nieuwe bitcoin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is cannabis de nieuwe bitcoin?

    Korting op 420shop
    Read => https://nl.express.live/2018/09/26/c...nieuwe-bitcoin

    #2
    Dat is niet te vergelijken met elkaar.

    De 1 is groen, je hoeft op een bepaalde plaats maar een zaadje te laten vallen en het groeit en bloeit.

    De ander moet in de lucht worden gehouden en dat vergt heel wat elektriciteit.

    Als het om handel gaat dan is cannabis statisch en de bitcoin is onstabiel en lijkt meer op gokken.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL
    "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

    Comment


      #3
      Silas Ganjax https://www.cannacoin.tech de cannabis bitcoin

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Ja, er is er altijd wel iemand die de 2 bij elkaar brengen. Top toch.

      #4
      Oorspronkelijk geplaatst door Silas View Post
      Dat is niet te vergelijken met elkaar.

      De 1 is groen, je hoeft op een bepaalde plaats maar een zaadje te laten vallen en het groeit en bloeit.

      De ander moet in de lucht worden gehouden en dat vergt heel wat elektriciteit.

      Als het om handel gaat dan is cannabis statisch en de bitcoin is onstabiel en lijkt meer op gokken.
      Sorry maar dat vind ik een heel maf antwoord op het onderwerp, wat een rare hypothese .
      Je zegt het is niet te vergelijken met mekaar en doet het dan toch, en op een basis waar het helemaal niet over gaat.
      Trouwens je vergelijking die je dan toch doet klopt van geen kanten.

      Comment


      • Ganjax
        Ganjax commented
        Editing a comment
        Silas, dat is idd mijn mening, en die klopt ook, ik leg het je net uit in post 6 maar daar ga je wijselijk aan voorbij om daarop te reageren.
        En dat voor een moderator?
        Btw, handel in iets, statisch noemen, is gewoonweg totaal absurd, en dat is dan mijn mening volgens jou? zeg dat eens tegen een econoom, die valt van zijn stoel.
        Je hebt toch niet in het buitengewoon onderwijs gezeten?

      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Het is maar net waar je je druk om maakt. En ja het was een slechte reply.

      • Ganjax
        Ganjax commented
        Editing a comment
        Ik maak me niet druk, ik reageerde enkel op een reactie.
        Maar goed, i'll shut my gob.

      #5
      Erg misleidende titel, een betere titel zou het hebben over een cannabis bubble. En ja dat zit er dik in, de reden dat cannabis handen wisseld voor de huidige markt prijs heeft te maken met vraag en aanbod en laat de illegaliteit nou net DE reden zijn dat het aanbod beperkt is, hoe legaler het wordt en hoe meer mensen in de productie stappen hoe meer die prijs onder druk komt te staan. Ik ben verder geen expert maar ik vermoed zo dat de productie veel sneller groeit dan het aantal gebruikers.

      Zoals Silas al zegt dat je maar een zaadje hoeft te laten vallen op de juiste plaats en je hebt een plant geeft aan hoe makkelijk het is om in te stappen in deze business en hoe meer mensen dat doen hoe lastiger het wordt om gigantische investeringen te rechtvaardigen of eruit te krijgen als de winst per kilo alsmaar daalt.
      http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

      Comment


      • Silas
        Silas commented
        Editing a comment
        Zo kun je het ook verwoorden)

      #6
      Ja die beursgenoteerde bedrijven laten enkel een zaadje vallen op de juiste plaats
      En de bitcoin vergt elektriciteit " om in de lucht te houden"....en dat is dan onstabiel. (als het dan toch hebben over elektriciteit, denk je dat beursgenoteerde bedrijven afnemen van buitenkwekers of van professionele binnenkwekers en bedrijven met licentie die massa's elektriciteit verbruiken?

      En handel in cannabis is statisch? (statisch=Een statische situatie is een situatie die niet met de tijd verandert).
      Handel in eender wat is nooit statisch, er zou niet eens een beurs bestaan of speculatie. Zelfs die wetgeving waaronder handel in cannabis is onderhevig aan verandering, niet vergeten dat enkele staten over gegaan zijn tot legalisatie en niet de federale die daar boven staat!
      En die winsten per kilo die dalen net niet, omdat er legaal veel meer verkocht kan worden dan illegaal, anders zouden bedrijven er niet mee naar de beurs trekken, dus die prijzen hoeven niet zo hoog te blijven zoals in het criminele circuit. Kwestie van vraag en aanbod in een legale economie. Om nog maar te zwijgen van de winsten op maatschappelijk vlak.
      Inkomsten voor lokale overheden, minder criminaliteit, het criminele circuit een serieuze veeg uit de pan geven, minder alcoholverbruik en andere drugs enz.
      Dus veel meer middelen om in andere belangrijke zaken te investeren, er zijn voorbeelden genoeg, volg eens meer lokale Amerikaanse politiek en economie in deze materie, ik zuig dit niet uit mijn duim he.

      Comment


        #7
        Het hele woord bitcoin in dit artikel is clickbait.

        Het heeft er niets mee te maken, had ook vervangen kunnen worden door ieder ander woord dat een hype heeft veroorzaakt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #8
          De interesse in cannabis-aandelen begint stilaan gelijkenissen te tonen met de hype rond de bitcoin exact een jaar geleden
          uit het artikel, in die zin vind ik het geen clickbait en die vergelijking gaat wel op op investeerdersgebied.
          Doet ook niks af aan al de rest wat ik daar schrijf in antwoord op vorige reply's van andere members.

          Comment


            #9
            De totale marketcap is $94k, ik zou er dus niet in investeren

            Comment


              #10
              Ja je kunt beter in de ING bank investeren ey die weten wel raad met je geld, of moet de market cap 71K of misschien wel 117K zijn niemand020 is het dan wel oke? leg het effe uit joh waarom je er niet bij 94K in zou investeren.

              Comment


                #11

                Comment

                Bezig...
                X