Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet tussen de asperges.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wiet tussen de asperges.

Korting op 420shop
    plantjes.jpg
    Wiet tussen de asperges.

Cannabisplanten verstoppen tussen de ma´s op het veld, was een bekende truc. Tussen de asperges plaatsen is een nieuwe. Goed bekeken een logische keuze.
    Nee, daar kan ik je niet mee helpen", zegt de stem aan de telefoon, "Geloof me, ik had je graag geholpen, maar hierover mag ik je niets aanraden." Over het telen van wiet mag een growshop niets uitleggen. Zowel een growshop in Eindhoven als in Breda, houdt de kaken stijf op elkaar. "Als het nou om het kweken van tomaatjes zou gaan."

44.000 wietplanten
    Er zijn genoeg vragen die blijven hangen, nadat in een week op vier verschillende locaties in totaal 44.000 wietplanten (op woensdag, vrijdag en maandag) werden ontdekt in een aspergeveld. In het archief van Omroep Brabant zijn berichten van hennepplantages die in kassen, ma´svelden en zelfs in een kippenslachterij gevonden zijn, maar een aspergeveld is voor het eerst.
    Toch is het een logische plek om buitenwiet neer te zetten. Asperges worden in april geoogst en daarna blijft het terrein leeg om de grond rust te geven voor de volgende zaaiing. Asperges die niet geoogst worden omdat ze nog niet hun kopje boven de zandbank uitsteken, schieten door en vormen planten waar de wiet tussen kan opgroeien.

Volle grond
    Ongeveer tien weken na het zaaien van de cannabiszaadjes zijn de planten dertig tot veertig centimeter groot en kunnen ze als zaailingen de volle grond in worden gezet. Dit gebeurt meestal in mei of juni, zodat de toppen van de hennepplanten in september of oktober kunnen worden geoogst. Wiet kweken buiten kan nadat er geen nachtvorst meer is, meestal is dat vanaf 15 mei na de zogenaamde ijsheiligen.

"Wiet kan veel hebben," legt een hobbykweker uit Breda uit die - weliswaar anoniem - wel wat wil zeggen, "maar je kan het buiten alleen laten groeien als de temperatuur niet onder de vijftien graden celsius komt". Voor dat soort buitenwiet wordt een ras gebruikt dat zich daarvoor leent. "Early Girl is een soort die veel wordt gebruikt als buitenwiet. De naam zegt het al; deze wordt gebruikt omdat de planten snel bloeien."

Spoor
    Hijzelf zet vaak zijn plantjes langs het spoor neer, naast een ma´sveld. Plantjes in een aspergeveld is voor hem ook nieuw, maar hij kan er zich wat bij voorstellen. "Voor het kweken van buitenwiet heb je goede vochtige, kleiachtige grond nodig. Dan hoef je niet elke dag langs te komen om de planten water te geven. Ook zit zo'n veld vol met voedingsstoffen die de groei van de planten alleen maar ten goede komen."

Toch lijkt het dat doorgeschoten asperges niet de beschutting als ma´splanten leveren en kan de politie met overvliegende surveillances de hennep vanuit de lucht gemakkelijk zien. "Als ik de filmpjes en foto's op jullie site bekijk dan zullen de planten in die velden niet echt opvallen, ook niet vanuit een helikopter. Losjes verspreid, net als in een veld met wilde bloemen. Midden in een ma´sveld zou een perceel opvallen, maar als je hier langsloopt met de hond, dan moet je maar net weten dat er wietplantjes staan, anders zie je ze niet. Maar als ze echt gaan bloeien, dan ruik je ze wel."

Eigenaar
    Toch vindt de hobbykweker in buitenwiet het vreemd dat de eigenaar van het aspergeveld niets in de gaten had. "Kijk, ik zette mijn plantjes naast het spoor, aan de rand van een ma´sveld. Daar hoef je niet elke dag te gaan kijken of het goed gaat. Maar van een boer verwacht ik dat deze toch elke dag naar zijn veld gaat kijken."

Ook al is dit volgens aspergeteler Annie van Hoof uit Olland niet zo gek. "Je gaat niet iedere dag kijken," legt Van Hoof uit, "Je loopt misschien ÚÚn rij in, maar niet alle rijen. Daarnaast zie je ze ook niet. De planten lijken dezelfde structuur van groeien te hebben als de doorgeschoten aspergeplanten. Als de asperges geoogst zijn, kom je ook niet meer het veld in."

Buitenwiet
    Bovendien kunnen hennepplanten tegen een stootje. Ze kunnen goed tegen wind. Wel is het zo dat grote toppen redelijk zwaar kunnen zijn er bij regelmatig wind deze toppen kleiner en dunner zijn. Een eigenschap die wel vaker het verschil tussen binnen- en buitenwiet kenmerkt. "Over het algemeen is een buitenwietje lichter," legt de thuiskweker uit, "De toppen hebben een iets andere structuur, zijn wat meer open. Maar dit kan verschillen per soort en hoe je de planten verzorgt."
    Als een plant goed groeit is de opbrengst ongeveer vijftig tot 200 gram. Uitgaande van een straatwaarde van vijf euro per gram haal je uit elke plant een gemiddelde van 500 euro per plant. Daar kan geen asperge tegen op.

omroepbrabant.nl/

Re: Wiet tussen de asperges.

Uitgegroeide asperges ~ dus die struiken ~ lijken veel meer op wietplanten dan mais. Ook vanuit de lucht. Echter weet ik niet of het wel zo verstandig is om wietplanten tussen de aspergestruiken te zetten, omdat deze ook Úrg hard groeien en de grond geheel droog 'zuigen'. Veel vocht zit er nooit in de grond.
    [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Re: Wiet tussen de asperges.

Iedereen heeft t wel op t nieuws gehoord en in krant gelezen Wiet in asperge veld budel nou daar kom ik dus vandaan het 2de veld was bij mij paar 100 meter verder jammer dat ik t niet eerder wist hehe.
      Last edited by RNL88; 6 January 2011, 10:29.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X