Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest zet ADHD-patiënten 12 uur aan de kant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Speekseltest zet ADHD-patiënten 12 uur aan de kant

Nou Bella , ik ga me hier ook zeker niet druk overmaken want ik slik genoeg gif en heb hele andere dingen aan me kop maar waar het mij omgaat is dat er één of andere @#$%@#$% hier neerzet dat ik respectloos bezig zou zijn

Als jullie daar zo over denken zou ik bij mezelf te vragen gaan , respect kun je niet afdwingen maar moet je krijgen en jullie gaan er van uit dat je het zo maar krijgt
    Ik heb kanker en wordt nog steeds als stront aan gezien , soms , maar mij zal je daar niet over horen zeiken , die mensen weten niet beter

Ventje
    Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Ehm laten we het maar One topick houden. Ritalin en controle
      God was never on your side..

Comment

Schouppe wijst erop dat artsen die Rilatine voorschrijven hun patiënten moeten melden dat ze na inname van het geneesmiddel best niet met de wagen rijden. "Het staat in de bijsluiter", aldus zijn woordvoerder.
        Ow wat een weldoordacht advies zeg, als je ritalin voorgeschreven krijgt, is dat voor 16 uur per dag, dat zijn de uren dat je wakker bent zegmaar. Dus dat wil zeggen dat wanneer je ritalin voorgeschreven krijgt, je nooit zou kunnen rijden. Lekker is dat dan, vooral wanneer je na een maand gebruik de euforische bijwerking niet eens meer ervaart, maar het puur werkt zoals het bedoeld is.

Ook alweer niet serieus te nemen dus. Het is echt van deze tijd voor dergelijke figuren om uitspraken te doen zonder dat ze zelf ook maar enig benul hebben. Oogkleppen op, levend op hun eigen eilandje en ondertussen wanneer er geen meel is om brood te bakken, dan het volk maar adviseren cake te eten. Hoe liep het ook alweer met dat figuur af?

Comment

Laat ik nogmaals zeggen dat Mensen die ritaline gebruiken zich geen zorgen maken want die bezitten een bewijs van gebruik en hoeven geen 12 uur aan de kant

IK Ritalin gebruiker word in Belgie niet aan de kant gezet bij controle ook al heb ik positieve test dan mag ik door rijden om dat ik al lang in bezit ben van papieren waar op
          het gebruik staat bevestigd en dat ik onder invloed van Ritalin kan en mag auto rijden.

Groetjes bella

Comment

wil je niet aanvallen bella maar dit is net wat niet gebeurt. als jij positief test op de speeksel test, en je legt het papier voor, weten ze nog altijd niet voorwat je positief test. dit kan relatine zijn maar je kunt je ook net een lijntje gesnoven hebben. zij kunnen het niet weten, de test zegt namelijk enkel: positief! ze zijn dus VERPLICHT je 12 uur aan de kant te zetten en de resultaten van verdere tests af te wachten. of je nu dat papier hebt of niet, je zult aan de kant vliegen bij een positieve speeksel test.

Comment

"De uiteindelijke analyse leert wel dat het om een geneesmiddel gaat", zegt Pauwels. "Die mensen riskeren dus geen boete. (...) Het klopt wel dat ze 12 uur aan de kant moeten wanneer de test positief uitvalt".

En die uiteindelijke analyse word via een bloedtest gedaan, welke wss niet binnen de 12 uur ontleed is in het lab.

Comment

Er is nog niet eens een lab gerechtigd om de speekseltest te analyseren !!!

Grtz

Comment

En wie zei dat overheden traag werken ^^

Comment

mooi klote gewoon die speekseltest maar ja zo gaat dat hier in nl tegewoordig valt me nog mee dat ze er niet op een of andere manier geld uit halen om de kas weer es te spekken maar dat is een kwestie van tijd meestal.

Comment

Jeetje mina hoe kan je het een mens duidelijk maken .
                      Wanneer ik een positieve test heb en mjin papier toon aan de betreffende agent mag hij mij niet 12 uur aan de kant zetten.
                      Erger nog gebeurt dat wel dan kan ik hem een proces aan doen om dat ik kan aan tonen dat ik Ritalin gebruik en mijn medicatie om de 2 uur en 15 min
                      Moet gebruikken Gebeurt dat niet dan ben ik wel een gevaar op de weg om dat ik dan in mijn rebount kom.
                      Geloof me ik heb dit al allemaal opgezocht en besproken met mijn psy en we hebben contact gehad met de politie.

Kijk het lig namelijk ook erg aan de situatie waar in ze je aan houden..
                      Je leeftijd
                      De tijd waarop je aangehouden word.
                      De situatie.
                      En de eventuele test die je onder gaat voor ze je gaan controleren. (speeksel)
                      Ze testen je niet zo maar daar hebben ze namelijk een reden voor nodig.

Groetjes bella

Comment

En die reden kunnen ze makkelijk zelf verzinnen?
                        ok dan, maar vind je het normaal dat rilatine gebruikers met voorschrift niet gecontroleerd en bestraft worden op bv cocaine?

Comment

En hoe willen ze dat daarna gaan compenseren dan? Als ik 12 uur aan de kant gezet wordt kan ik geen geld verdienen ook. Plus ben ik dan voor mijn opdrachtgevers onbetrouwbaar geworden, waardoor ze eerder een ander bellen de volgende keer. Lijkt mij dat ze dan zelf een probleem gaan krijgen, want ik zou zoiets echt niet over mijn kant laten gaan. Het zou namelijk gewoon zwaar onterecht zijn!

Comment

Jan eerlijk ge zeg boei me dat eigenlijk niet

Ik gebruik Ritalin en weet dat ik geen 12 uur aan de kant word gezet bij evt controle .
                            Kijk en we kunnen de politie en de stat en weet ik veel wie wel de schuld geven maar laten we is naar ons eigen kijken.

Waarom slikken zoveel mensen medicijnen die ze niet eens nodig hebben? Ritalin om op stap te gaan............
                            Ritalin is voor mensen als Mij een medicijn daar ga je niet mee op stap of een feestje mee bouwen.
                            Laten we gaan testen en mensen die Ritalin als party drugs gebruiken eens 2 dagen vast zetten lijkt me beter plan.

We maken ons met zijn alle druk om een regel!!!!

Geen drugs in het verkeer laten we ons daar aan houden dan is het probleem toch gelijk op gelost
                            Ritalin is geen drugs maar een Medicijn.

Comment

Kleine aanvulling. Er zijn genoeg medicijnen die ook niet in het verkeer thuis horen, de minister heeft ten aanzien van Ritalin echter bepaalt dat dit voor de mensen met AD(H)D niet opgaat. Mensen met deze diagnose kunnen dus gewoon hun rijbewijs halen en aan het verkeer deelnemen. Het kan inderdaad een keer voorkomen dat je een agent treft die niet mee wil werken (alhoewel ik denk dat de meeste agenten gewoon voor rede vatbaar zijn, zeker met een medisch bewijs), maar laten we nou niet doen alsof je elke dag gecontroleerd wordt.

En als we het dan helemaal uit zijn verband halen, door te zeggen of het normaal is dat rilatine gebruikers met voorschrift niet gecontroleerd en bestraft worden op bv cocaïne, denk ik dat we de maatregel verkeerd aan het interpreteren zijn. De speekseltest zorgt ervoor dat er meer mensen uit het verkeer worden gehaald die daar niet thuis horen. De ritaline gebruikers, zoals janleuri het stelt, die ook cocaïne gebruiken, werden voor deze maatregel ook niet gepakt. Dus dat doet niets af aan de effectiviteit van de test.

Ik doe geen uitspraken of deze test wel of niet goed is. Maar ik denk dat een aantal reacties niet helemaal op hun plaats zijn in het licht van de test. Dus als continu ritaline gebruikers massaal aan de kant worden gezet, en zij allemaal in het bezit waren van een doktersbewijs, dan wordt snel genoeg de noodzaak duidelijk gemaakt dat alleen rijontzegging plaats vind indien je niet in het bezit bent van een doktersverklaring.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
                                maar laten we nou niet doen alsof je elke dag gecontroleerd wordt
                                Komt omdat de politie te weinig mensen heeft, als het van Etienne afhangt komen er veel meer en regelmatiger tests gezien hij gemerkt heeft dat 1/3 positief test en dit dus nodig acht.

ik wil nog even duidelijk maken dat ik het volledig eens ben met je eens ben Bella, geen drugs in het verkeer. maar ik wil echt niet in de problemen komen als ik niet onder invloed rij maar wel gisteren avond iets gebruikt heb

Comment

Bezig...
                                X