Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speekseltest zet ADHD-patiënten 12 uur aan de kant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Speekseltest zet ADHD-patiënten 12 uur aan de kant

Oorspronkelijk geplaatst door Barre View Post
    ... geen drugs in het verkeer. maar ik wil echt niet in de problemen komen als ik niet onder invloed rij maar wel gisteren avond iets gebruikt heb
    Dat is natuurlijk een andere discussie. De speekseltest geeft aan dat je bepaalde stoffen in je lichaam hebt die duidelijk op gebruik. Nou ben ik niet bekend met de details van de speekseltest, maar je kunt sporen van cannabis gebruik vier weken lang terug vinden. Dus de test doet gewoon zijn werk... het constateert dat je, als je gisteravond wat hebt gebruikt, sporen in je speeksel hebt die op de "verboden" lijst staan. De discussie gaat over wat ze daar dan vervolgens mee doen. Wanneer ben je onder invloed? Met alcohol maken ze daar gebruik van een drempelwaarde, een waarde die aangeeft wanneer het teveel is. Als 1/3 van de mensen positief wordt getest, gaat het niet lang duren voordat ook hiervoor een drempelwaarde voor wordt opgesteld.

Als er niet wordt gewerkt met drempelwaarden, krijg je een behoorlijke uitdaging. Wat dacht je van cocaïnesporen?

Comment

het is eigenlijk belachelijk dat dit zo gebeurt..... arme ADHD mensen.... wist je dat er ook een kleine hoeveelheid speed in hun medicijnen zitten?
      ik ben maar nog het begin...

Comment

Er is net een reportage geweest op telefax op zender VTM. En daar word de drugstest ook uitgevoerd bij adhd patienten en minister van mobiliteit zegt dat die mensen ook niet mogen rijden, iedereen gelijk voor de wet zegt hij..

Comment

Het gaat er volgens mij ook niet om dat mensen die ADHD hebben de drugstest niet zouden hoeven te doen (waar het "iedereen gelijk voor de wet" op slaat), wel wat ze met de uitslag van die test doen. Dat mensen die ADHD hebben niet onder invloed van drugs mogen rijden, klopt, alleen gaat het fout op het vlak dat Ritalin niet als drugs worden aangemerkt, maar wel een positieve uitslag op de drugstest geven. Maar misschien wordt het wel duidelijk door een keer een proefproces aan te spannen als je 12 uur onterecht een rijtoezegging hebt gekregen, er gelden immers ook schadevergoedingen als je onterecht vast hebt gezeten.

Comment

Mensen die ritalin gebruiken hebben niks aan speed of coca zeker niet als ze ritalin gebruiken.
            Je krijg een test je kan aantonen dat je Ritalin op voor schrift gebruik.
            Ritalin krijg je niet zomaar voor geschreven tis tenslotte een drugs een zwaar medicijn dus .
            En uiteindelijk kan alleen een psychiater beslissen of jij met dit medicijn kan autorijden en alleen een psychiater mag dit medicijn voor schrijven.
            Dus wanneer jij kan aantonen bij zo test dat me ritalin gebruik en jou test is positief dan gaan ze je echt niet 12 uur aan de kant zetten.

Groetjes
            God was never on your side..

Comment

we wil see, zal binnenkort wel een berichtje in de krant opduiken van iemand die ze wel 12 uur onterecht aan de kant gezet hebben.

gtzz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ventje View Post
                Hoeveel knipoogende mannetjes moet ik er bij zetten om aan te geven day het om een geintje gaat en om aan te geven dat het toch te belagelijk voor woorden is , zo'n test

Ik ga hier toch ook niet zitten zeiken dat ik hier in nederland ben om chemo te krijgen

Ajo
                Ventje
                Sorry ventje, ik had je knipoogjes anders verstaan! Ik ken spijtig genoeg een aantal jongeren die dit ook echt zouden doen en daar baal ik van. Dat is mijn ogen hetzelfde als op een mindervaliden parkeerplaats je auto neerzetten.
                Excuses aanvaard?

Comment

Bezig...
                X