Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

    Korting op 420shop
    Amerikaanse wetenschappers hebben ontdekt dat marihuana de productie van cellen die het immuunsysteem in bedwang moeten houden, verhoogt. De bekende drug zorgt er zo voor dat het immuunsysteem sterk verzwakt. De studie verklaart waarom gebruikers van marihuana een veel grotere kans lopen op infecties en bepaalde vormen van kanker.

    De onderzoekers gaven muizen een aantal componenten die ook in marihuana zitten en vergeleken de dieren daarna met muizen die geen drugs in hun bloed hadden. Ze ontdekten dat de laatstgenoemde groep veel minder cellen aanmaakte die het immuunsysteem onderdrukten.

    Het immuunsysteem bestaat uit heel veel cellen die het lichaam beschermen. Ze gaan zo infecties en kanker tegen. Maar er zijn ook cellen die het immuunsysteem tegen zichzelf beschermen en het zo af en toe afremmen. Deze cellen nemen door marihuanagebruik sterk toe en verzwakken zo het immuunsysteem. Daardoor ontstaan gemakkelijker infecties en tumoren.

    Het onderzoek heeft echter twee kanten: een minder sterk immuunsysteem kan namelijk ook goed zijn. Mensen met artritis, multiple sclerose, lupus en hepatitis hebben te maken met een overactief immuunsysteem en kunnen gebaat zijn bij wat extra onderdrukkende cellen. In hun geval zouden bepaalde componenten van marihuana als medicijn kunnen worden gebruikt.

    #2
    Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

    vooral laatste paragraaf is interessant
    op t eerste zicht dus schadelijk, maar langs andere kant toch weer goed
    weer zo dubbelzinnig
    zou amerika weer niet zijn
    ik ben een dagelijkse gebruiker, en moet zeggen, zeldzaam ziek

    Comment


      #3
      Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

      Net als water,
      niet te lang onder blijven

      Of................zoals een teleurgestelde voetballer zei: Alle voordeel heb z'n nadeel.

      Voorlopig helpt het goed tegen mijn Artrose. De spullen die ik van de pil krijg zoals Meloxicam en Tramadol zijn ook niet goed voor je, maar daar hoor je ze niet over.
      Dat gezijk over ons plantje is ziekelijker dan mijn kwaal, denk ik vaak.

      Grtz, HJM
      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

      Comment


        #4
        Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

        grappig dat je volgens dit gemakkelijker kanker krijgt van wiet terwijl vele andere onderzoeken dit net tegenspreken.
        If I had a world of my own, everything would be nonsense.

        Comment


          #5
          Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

          De onderzoekers gaven muizen een aantal componenten die ook in marihuana zitten en vergeleken de dieren daarna met muizen die geen drugs in hun bloed hadden.
          Geen cannabis dus, wat dan wel?

          Lijkt mij op weer een poging van de pharmaceutische industrie om hun grote concurent in het kwade dachtlicht te zetten.

          Op jd.nl staat nog ergens een film/docu, waarbij ze aapjes met co2 vergiftigen en dan claimen dat het door de cannabis komt.

          Ik steek er nog maar weer eentje op....

          Grtz,.

          Comment


            #6
            Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

            Ben ik blij da ik geen muis ben
            God was never on your side..

            Comment


              #7
              Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

              Kan je overigens van alles zeggen. Vriendin van me werd aangeraden door de dokter om te blijven roken. Niet omdat het gezond was, maar omdat het gezonder was voor haar longenvliezen (die moesten verharden en roken heeft dat effect).
              Tja, soms moet je het maar van zo'n dingen hebben. Onderdrukken, afzwakken en sterk afzwakken zijn drie verschillende dingen overigens. Elke onderzoeker weet en hoort ook te verduidelijken dat er gevoelige verschillen zijn tussen de immuunsystemen van muizen en die van mensen. Het effect kan (zal waarschijnlijk) bij ons ook wel bestaan, maar in een andere proportie.
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #8
                Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

                Wat ik wel apart vind is dat in dit soort onderzoeken dingen als stress, nr.1 killer, niet worden meegenomen.

                Comment


                  #9
                  Re: Marihuana onderdrukt het immuunsysteem

                  komen ze nog wel op terug.....
                  die dingen zijn bijna altijd te complex om te definieren, wat op het eerste gezicht schadelijk lijkt, kan juist weer gezond zijn, en andersom...
                  kijk maar naar wijn, eerst was t ongezond, toen was t gezond, toen weer ongezond, en toen weer gezond....zelfde met bier, en met brood....

                  Comment

                  Bezig...
                  X