Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #17
      Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

      Soms heb ik bezwaren, inderdaad. Maar die moet je zien van uit de context. Ik heb er bezwaar tegen dit Christenen zich afzetten tegen personen, die het Christelijke geloof niet belijden. Maar ik vind het ook ongepast dat niet-Christenen zich ongenuanaceerd uitlaten over de bevolkingsgroep die Christen is. Wat niet weg neemt dat ook ik donders goed weet hoe de maatschappij er uit zou zien als orthodoxe Christenen hier hun normen en waarden (gedwongen) aan anderen zouden opleggen. Geen cafe's, geen bioscopen, geen zondagarbeid e.d. Ik wil zeer zeker niet en naar ik aanneem jij ook niet, dat onze maatschappij er zo zou uitzien. Maar dat laat mijn standpunt onverlet dat het geen pas geeft om een bevolkingsgroep te stigmatiseren. Zelfs, ingeval orthodoxe Christenen blowers in een kwaad daglkicht plaatsen, vind ik het onwijs om als blower je te verlagen tot een zelfde gedragspatroon. Immers, als ik zo dwaas ben om nu in het water te springen hoef jij dat toch ook niet te doen.

      Met vriendelijke groet,

      Xtreme

      Comment


        #18
        Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

        @Xtreme

        Met Christentaliban bedoel ik elke extremiteit die aan "geloof" gerelateerd is.
        De bijbelbelt mag graag wijzen naar de Moslims en de Moslims hebben het graag over Christenhonden.
        Ik vind ze beide even gevaarlijk.

        En vanuit de praktijk weet ik dat we van gematigden minder te vrezen hebben, en dat de extremen altijd een gevaar zullen zijn.
        Voornamelijk omdat ze het achter de ellebogen hebben en misdaden denken te mogen plegen "in naam van de Heer"
        Of die nu Jezus, God, Johova, Mohammed, Allah, Brahma, Ganesh of Kali heet.

        Als je ze de ruimte geeft zullen ze altijd onder drukkend zijn. De leerlingen (Taliban) doen niets anders dan de Inquisitie deed.
        In die zin zijn ze 500 jaar "achter"lijk.
        Maar de Christenen uit de extreme hoek zijn net zo tegen vooruitgang en vrijheid als deze Taliban en aanverwante denkers.
        Mao en Pol Pot legden ook zo hun ideologie op aan het volk.
        Ik zie geen verschil in deze grootheden, en ik ben er allergies voor.

        Geef mij maar een eerlijk mens die af en toe wat grof in de mond is, die heb ik liever dan de zeer "correcte" Bakellende of Donner.

        Greetz, HJM
        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

        Comment


          #19
          Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

          In hoofdzaak zijn we het dus min of meer met elkaar eens. Alleen de manier waarop we onze mening op schrift stellen verschilt. Ik denk bij alles: "Laissez faire et laissez passer", terwijl jij kennelijk allergisch bent voor denkbeelden die niet meer van deze tijd zijn.

          Comment


            #20
            Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

            Wil er ook ff op inhaken, alweer

            Ik heb aanhangers van artikel 31 in de familie zitten, ze mogen van mij hoor.....

            Maar omdat mijn vader van een gelovige familie kwam en mijn moeder niet ben ik vrij gelaten om te kiezen.
            Ik heb gekozen voor de ongelovige kant en ben tegen elke vorm van religie.
            Je zult mij ook nooit er een goed woord over horen zeggen, " the root of all evil " is het in mijn ogen.
            HJM haalde al een paar oorzaken of personen aan die mijn mening versterken btw.

            Dus van mij mag je geloven, niet geloven, het ophemelen of neersabelen. Jouw mening (van wie dan ook) is gerespecteerd, maar ik hoef het niet aan te hangen.


            Oh ja, nog ff over de volksvertegenwoordigers en hun onwetendheid; een deel is onwetendheid, daar geef ik je gelijk aan.

            Een ander deel is ook het verplicht in de pas moeten lopen door de regels die de gevestigde orde ons wil opdringen, indoctrinatie a.h.w.
            Zoals het verleden ons geleerd heeft, heeft dit meestal verstrekkende gevolgen, welke voor desbetreffende personen of groeperingen meestal slecht gaat uitpakken.


            Ff voor de verduidelijking:

            Indoctrinatie

            Comment


              #21
              Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

              Indoctrinatie

              Daar ben ik het helemaal mee eens: geloof ontstaat niet spontaan, maar wordt door indoctrinatie opgelegd: noem het maar hersenspoeling. Ik ben opgegroeid in een "gergem-gezin" (als je weet wat art 31 is , weet je ook wat "gergem" is). Door mijn afwijkende levensovertuiging heb ik op 16 jarige leeftijd het ouderlijk huis (moeten) verlaten. Ruim 18 jaar later, toen mijn dochter was geboren, zijn de contacten met mijn ouders weer enigszins hersteld. Het ergste van dit alles is, dat mijn ouders zich schuldig voelden richting kerk en zich schaamden richting de gemeenteleden, omdat hebben gefaald mij "het ware geloof" bij te brengen.

              Comment


                #22
                Re: 'Legaliseer wiet en het geweld stopt'

                Ow, zo zie je maar wat een overtuiging kan teweeg brengen.
                Ik moet er van schudden......

                Zolang er op een of andere manier geen tegengas wordt gegeven, blijven de twistpunten openstaan en zal de tijd het leren welke kant we opgaan hier in NL en dit geldt wss ook voor de Belgen onder ons!

                Comment

                Bezig...
                X