Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

    Korting op 420shop
    Uitgegeven: 15 december 2010
    18:35 Laatst gewijzigd: 15 december 2010 18:35

    AMSTERDAM - De invoering van de wietpas zal niet werken in Maastricht, Amsterdam en andere steden waar veel toeristen komen die drugs gebruiken. Zij zullen voortaan hun heil bij onder andere straatdealers moeten zoeken.



    Dat zegt Marije Wouters, onderzoekster aan het Bonger Instituut voor Criminologie van de Universiteit van Amsterdam.
    Donderdag doet het Europees Hof van Justitie uitspraak over de invoering van de wietpas, waarmee alleen geregistreerde burgers voortaan een coffeeshop kunnen bezoeken.


    http://www.nu.nl/algemeen/2402959/wi...6-dealers.html

    #2
    Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

    tja das kloten voor de buitenlanders

    Comment


      #3
      Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

      Dan word het tijd dat de buitenlanders gaan vechten voor hun eigen shop
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

        En de Nederlanders voor het behoud van de Nederlandse shops.

        Comment


          #5
          Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

          ik wil geen pasje voor wiet te kunnen kopen
          ik wil niet geregistreert komen te staan als coffeeshop bezoeker of als drugsgebruiker
          mijn paspoort zegt dat ik nederlander ben en daar zullen ze het mee moeten doen anders koop ik de wiet wel ergens bij 'n thuisdealer als het nodig zou zijn
          lang leve onze regering die de criminaliteit meer bevordert dan terugdringt
          HOE MOET IK ONTKIEMEN
          JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

          Comment


            #6
            Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

            Kvin het wel een spijtige zaak als belg kben 1 van die belgen die nooit voor overlast heeft gezorgd ,daar ben ik zeker van !
            Zo eens leuk gezellig wat cultuur gaan opdoen en een uurtje in de shop nagenieten van dat leuke middagje Vlissingen of het mooie Goes zal er dus ook niet meer inzitten , om eerlijk te zijn ik ging al lang niet meer want 400 euro betalen voor een beetje plant in je zak en bam bam , broek af ,dokken blablabla neeh het is er over ! Ik hoop dat jullie in nederland toch een beetje rust gaan vinden daardoor en dat ze jullie pafje niet onmogelijk maken ,
            en zoals Bella zeg ,lets Fight for our right to party !

            Grtz Hash
            Geniet nooit met mate !

            Comment


              #7
              Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

              Ongelooflijk. Daar gaan mijn tripjes naar maas...
              Ze bestraffen overlast, ze bestraffen rijden onder invloed. Waarom bestraf je de verkoop dan. Als je het niet rookt achter het stuur en geen overlast veroorzaakt moet het toch kunnen. Hypocrieten.
              Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

              The plant of today, makes the planet of tomorrow.

              Comment


                #8
                Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                en vanaf wanneer wordt die wet toegepast.anders ga ik nog vlug een coffeshop doen.

                Comment


                  #9
                  Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                  ik denk dat ik de belgen bij de grens ga opwachten met 'n paar zakken wiet op de achterbank
                  ik doe niet mee aan die discriminatie
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                    ok man waar spreken we af

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                      Het arrest heeft niets met discriminatie van doen. De rechtsvraag was: kan art. 137 d Strafrecht worden toegepast. Je kon op je klompen aanvoelen dat het antwoord op deze vraag ontkennend zou zijn. In het arrest wordt gewoon het huidige recht toegepast. Je zou je hooguit kunnen afvragen of art 137d SR niet moet worden aangepast. Dus de raadsheren van het Hof treft geen blaam, maar de wetgevende macht. (althans ingeval je het niet eens bent met de inhoud van dit artikel). Een ander arrest (richtlijn) zou onbegrijpelijk zijn geweest.

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                        Is het dan officieel gedaan voor belgen? Ik volg dat niet zo, moet daar toch niet zijn Maar het zou ergens wel jammer zijn voor wie er wel afhankelijk van is.

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                          Deze strijd is nog niet gestreden. Je moet dit zien als een tussenvonnis. Ik vermoed dat de Raad van State/Hoge Raad nu moet gaan kijken of art. 137d strijdt met artikel 1 van de Grondwet. De nationale wetgeving mag namelijk niet rechtstreeks worden getoetst aan de Grondwet. Door het arrest/de beslissing van het Europese Hof kan er dus wel indirecte toetsing plaatsvinden. Vergeet niet dat dit gebied nog niet ontgonnen is: het is geen rechtsbedeling op basis van bestaande jurisprudentie maar het is het vormen van nieuwe jurisprudentie, dus er is thans sprake van rechtsvinding. Het zal nog wel wat maanden in beslag nemen voordat de wietpas wordt ingevoerd.
                          Last edited by Xtreme; 17 December 2010, 18:49.

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                            De 06 'jes zullen al stevig aan het voorbereiden zijn. Wel een voordeeltje voor de grote kwekers in Belgie en Duitsland . De oogst kan nu gewoon daar verhandeld worden. Illegaal is het toch wel. Paar pillen d'r bij, een snuifje ....... Zullen de politici daar wel eens raar op hun neus kunnen kijken als de boel daar zwaar uit de hand gaat lopen. Hadden ze maar niet jaren lang de schuld op de nederlandse koffiesjops moeten schuiven.
                            Net als dat gemier over de nederlandse export die zo erg zou zijn. Google maar eens op "drogenanlage" enzo dan is al heel snel duidelijk dat ze de import uit holland echt niet zo hard nodig hebben. Hooguit willen ze van de concurrentie af. Politici en consorten roepen zo vaak dat er miljarden verdiend worden in de hennepkweek, terwijl ik nog geen enkele politicus heb horen uitrekenen hoeveel lobbyisten je daar mee kunt betalen, als er al geen top-politici en top ambtenaren rechtstreeks worden omgekocht om de wiet illegaal te houden. De discussie daarover wordt mij veel te krampachtig vermeden.

                            Groene Geest
                            .

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Wietpas opent markt voor 06-dealers'

                              Dit is beter voor alle nederlanse studenten; gelijk een pasje aanvragen en in de pauze de zuideburen bedienen.
                              Is een goede finaciering voor je studiefons

                              Zo krijgen we de bootlegging weer op straat, perfect geregeld door die christentaliban. TOPPIE (zouden ze belangen hebben???)

                              Grtz, HJM
                              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                              Comment

                              Bezig...
                              X