Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aboutaleb: blowen maakt dom

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Aboutaleb: blowen maakt dom

    Korting op 420shop
    http://www.spitsnieuws.nl/archives/b...maakt_dom.html

    #2
    Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

    Intelligentie is een genetisch bepaalde factor. Blowen is een bewuste keuze. De een vindt het geen enkel bezwaar om de hele dag door te blowen en de ander beperkt zich bij het blowen tot momenten die zich daartoe lenen. Wellicht is het i.q. van mensen die de hele dag blowen lager dan dat van degenen die zich daarbij beperkingen opleggen, maar dat lagere i.q. komt niet door het blowen, maar is aangeboren. Minder intelligente mensen doen wellicht vaker domme dingen dan intelligentie mensen. Wat niet weg neemt dat ook intelligente mensen domme dingen doen, hooguit wat minder vaak. Zonder een bepaalde groep te willen stigmatiseren lijkt het voor de hand te liggen dat ROC-ers gemiddeld minder intelligent zijn dan HBO-ers en academici.
    Maar anderzijds kan ik ook heel goed voorstellen dat je met een uitkering, zonder enig toekomstperspectief en wonend in een krap flatje in een gribusbuurt sneller naar een jointje pakt om je misere te ontvluchten dan met iemand met een leuke werkkring, die in een ruim opgezette wijk in een mooi landhuis woont. Misschien heeft het met de kwaliteit van je leven te maken of je al dan niet vervalt in vluchtgedrag.
    Last edited by Xtreme; 16 December 2010, 11:05.

    Comment


      #3
      Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

      Genetisch bepaald zeg je.
      Hij laat zien en horen wat de schadelijke invloed van alcohol en drugs op de hersenen zijn, zeker op hersenen die nog in de groei zijn
      Duidelijk toch dat je dan beter niet te jong met blowen moet beginnen. Je bent in ontwikkeling, en dat ondervindt schade als je blowt.

      OT.
      Als je met een uitkering, zonder enig toekomstperspectief in een krap flatje in een gribusbuurt woont zou dat ook een uitdaging kunnen zijn om het beter te gaan doen.
      Je kunt er inderdaad ook voor kiezen om met een blowtje op de stoep in je miezerige leven te blijven zitten.
      Er zijn ook heel veel mensen die blowen en toch een succesvol leven leiden.
      Het zijn gewoon keuzes die je maakt. links of rechtsaf. Misschien een T-splitsing in je leven..
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

        Dat blowen op jonge leeftijd je ontwikkeling kan schaden weerspreek ik zeer zeker niet. Mogelijk benut je daardoor niet alle talenten die je van nature hebt meegekregen.
        Sommige kansarmen hebben evenwel niet veel te kiezen: als je een door geestelijke of lichamelijke beperking niet succesvol kunt participeren in het arbeidsproces heb je nu eenmaal weinig keuzes. Dan ben je simpelweg aangewezen op een sociaal vangnet. Hoewel dit vangnet ten opzichte van andere landen behoorlijk ruimhartig van opzet is, is het zeker geen vetpot.
        Dat blowen een succesvol leven niet in de weg staat ben ik evenzeer met je eens. Doordat mijn vrouw en ik hard werken en op een verstandige manier met geld zijn omgegaan hebben we uiteindelijk de levensstandaard bereikt die we beoogden. Ondanks of dankzij het feit dat we op een -in onze ogen- verstandige manier met cannabis omgaan.

        Comment


          #5
          Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

          Komt het vorige baantje weer naar boven, perschef van de VWS..... nakauwer!

          Comment


            #6
            Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

            Naar mijn mening is dit gewoon een ongegronde stelling.

            Een deel van IQ is inderdaad aangeboren, een ander deel spruit voort uit de omgeving en interactie. In de psychologie heet dit het nature- nurture debat, tegenwoordig neemt men grootschalig aan dat beide heel belangrijk zijn. Een voorbeeld: 2 ouders met een IQ van 140 zullen geen kind krijgen met een IQ van 140, maar veel waarschijnlijker 120: De invloed van de maatschappeij (met gemiddeld IQ 100) trekt de 140 naar beneden, of de ouders trekken het gemiddelde naar boven (of dit gebeurt door stimulatie in de omgeving waar het kind opgroeit of door genen, laat ik in het midden).
            Omgekeerd ook: Ouders met een IQ van 80 zullen eerder een kind krijgen met een IQ van 90 dan een IQ van 80.

            Los daarvan: Wat maakt een mens 'slim' of 'dom'. Je hebt verschillende soorten intelligentie: In intelligentietests meten ze soms de grote IQ factor ( IQ, g-factor) of soms specifieke factoren: crystallized intelligence, fluid intelligence, etc. Los daarvan heb je mensen die wijsheid hebben, mensen die kennis hebben, mensen die creatief zijn, mensen die logica hebben. IQ tests meten kennis, logica voornamelijk.
            Bij middelengebruik kunnen er hersencellen verbranden (bij alcohol bijvoorbeeld). Toch zal bij een normale consumptie, alcohol u niet dommer maken. Simpel gezegd komt dat omdat alles een herstelmechanisme heeft in ons lichaam. Onze hersenen ook. Hoe het juist komt weet ik niet, hoe het in zijn werk gaat al helemaal niet, maar het principe zou zijn: zolang de schade niet groter wordt dan wat je op dat moment kan herstellen, is er niets aan de hand. Heel ons lichaam herstelt zich heel de tijd. Onze huid slijt af, haar valt uit, etc. Daar is niets mis mee. Waarom zou je dan van blowen dommer worden.
            Je IQ score zal wel omlaag gaan: kleinere geheugenspan, kennis zit wat verder weg (oa. door invloed op geheugen), je reactie zal wat trager zijn (vertaalt zich in trager redeneervermogen, dus lagere IQ score).

            MAAR:
            IQ is een vast gegeven, men neemt aan dat het niet plastisch of flexibel is. Het kan wat ontwikkelen of veranderen, maar door de definitie van IQ zeggen we automatisch dat het niet veel zal veranderen door de levensloop. Dit is ook al grootschalig bewezen.

            Daardoor:
            Mensen zouden dommer kunnen worden van blowen omdat ze minder kennis opdoen als ze stoned zijn. Maar intelligentie of gebrek daaraan, hangt niet alleen af van kennis.
            Dissi's Outdoor 2012: Olijfgroen en Pimpelpaars: Zaad & Rookkweek

            The plant of today, makes the planet of tomorrow.

            Comment


              #7
              Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

              Ooit heb ik in het onderdeel Wetenschap & Filosofie een topic geschreven onder de naam: Bestaat er verschil in intelligentie tussen mannen en vrouwen? De IQ-test is gebaseerd op cognitieve intelligentie, maar er bestaan 8 intelligentie ijkpunten. Mijn vrouw gebrukt daar allerlei moeilijke woorden voor, omdat dit haar vakgebied is. Om het voor mij begrijpelijk te maken noemde zij ooit: woordslim, natuurslim, rekenslim, lichaamslim en nog een paar van die slimmigheden, die ik inmiddels vergeten ben. Zal wel door de kortere geheugenspan komen, die veroorzaakt wordt door het blowen.
              Last edited by Xtreme; 17 December 2010, 09:08.

              Comment


                #8
                Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                en wat met domme blondjes

                zouden die soms slimmer worden door blowen?

                Comment


                  #9
                  Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dissi View Post

                  Daardoor:
                  Mensen zouden dommer kunnen worden van blowen omdat ze minder kennis opdoen als ze stoned zijn. Maar intelligentie of gebrek daaraan, hangt niet alleen af van kennis.
                  Met alles helemaal akkoord wat je zegt behalve wat hierboven staat. Veel mensen hebben ook een grote honger naar kennis als ze geblowd hebben en zijn vaak ook beter in staat om zich te concentreren (ADHD-ers zijn daar het ultieme voorbeeld van) Grtjs,
                  The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                  Comment


                    #10
                    Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                    Laat voorlichting geven door mensen die weten waar ze het over hebben.
                    Niet door een junk die nu een evangelist is geworden en ook niet door gristenhonden die nog nooit een plant hebben gezien.

                    Jeugd zal ook met voorlichting altijd gaan uitproberen, dat is niet erg.

                    Met al die kutregeltjes rond alcohol en wiet, het wordt alleen maar spannender. We gaan richting Amerika en Israel met deze Gristentaliban.

                    Nee DAT is goed voor NL!

                    Op zich is cannabis geestverruimend, je gaat er ook beter door voelen. Dat vond de kerk vroeger vervelend, want niet jij maar de KERK had contact met God.
                    Dus was je een heks... die werden verbrand.

                    Al dat gelul van die domme mensen..

                    Comment


                      #11
                      Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                      Stupid is as stupid does ...

                      Grtz Hash
                      Geniet nooit met mate !

                      Comment


                        #12
                        Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                        Die Aboutaleb zijn ouders zullen ook veel geblowd hebben

                        Ajo
                        Ventje
                        Living in Second live for real

                        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                        Comment


                          #13
                          Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                          @ Buizerd, ik weet niet hoe de rest er over denkt, maar ik ben dat woord "gristentaliban" beu gehoord/gelezen. Zeker als ge er een sport van maakt van dat in ieder bericht te gebruiken. Laat iedereen in zijn waarde. Geloofsovertuiging heeft daar niks maar dan ook niks mee te maken. Niet dat ik gelovig ben, maar dat staat gewoon buiten de discussie. Er is niks mis met ergens in geloven, ergens voor staan. Gij wilt ook geen junkie loser genoemd worden.

                          Comment


                            #14
                            Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                            Volkomen mee eens beowulf. Ook ik heb in algemene zin wel eens aangegeven dat het geen pas geeft om bevolkingsgroepen op hun geloofsovertuiging te stigmatiseren. De toegevoegde waarde hiervan vermag ik niet in te zien.

                            Comment


                              #15
                              Re: Aboutaleb: blowen maakt dom

                              Politiek correct kunnen we allemaal zijn, maar terwijl iedereen zicht druk maakt over een hoofddoekje maakt de op zogenaamde gristelijke gronden gestutte overheid korte metten met de vrijheid.

                              Zo beter zeurpieten.. en ja ik noem dat de 'GristenTaliban'.

                              Wie de schoen past trekke hem aan hoor....

                              Grtz
                              Buizerd
                              Last edited by Buizerd; 17 December 2010, 21:56. Reden: spelling etc

                              Comment

                              Bezig...
                              X