Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scholen sarren smokertjes

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Scholen sarren smokertjes

    Korting op 420shop
    Redactie - 2 januari 2011




    Bij de ROC\'s mag er binnen een straal van 250 meter niet geblowd worden. (Foto Dijkstra)
    http://www.echo.nl/ro-im/buurt/redac...en.smokertjes/

    #2
    Re: Scholen sarren smokertjes

    helaas gaat de interesse van scholen niet verder dan symptoom bestrijding
    beter is het de vragen te stellen
    waarom willen jongeren dat doen?
    Wat zoeken zij?

    En jepz, ivo opstelten wil deze jongeren zelfs aan de schandpaal nagelen.

    te triest voor woorden,
    waar is het 2 gesprek?

    Grtz Wizzy

    Comment


      #3
      Re: Scholen sarren smokertjes

      Prima zaak.
      Als je op school zit om een vak te leren, hoor je niet knetterstoned in de schoolbank te hangen.
      Zou ze ook gewoon de klas uit bonjouren als er iemand merkbaar stoned in de klas zit.

      Een dronken leraar is toch ook niet acceptabel ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Scholen sarren smokertjes

        zeer goed initiatief
        in mijn tijd waren blowers outkast , in een minderheid en zaten we amper stoned op de lesbanken.
        we hadden respect voor de samenleving
        nu wordt liefst zoveel mogelijk gedaan en zo vroeg mogelijk beginnen
        en lekker afwezig zijn omdat de toekomst toch niet telt
        onze maatschappij ,de comfortsamenleving , heeft iedereen zover gekregen
        dat alleen nog instant-bevrediging telt .
        men heeft zelfs geen geduld om te wachten tot school over is om eventueel stoned te zijn.
        trouwens , in mijn tijd waren er meer high wietjes die beter funcitioneel zijn dan 'couch-sitting - stoneds

        anyway

        zeer goeed initiatief

        als je wilt blowen tijdens de les blijf dan uit school weg
        en stoor de rest niet

        Het maximale UNCOOL is stoned in de les zitten
        hoewel je daar zelf een tegenovergestelde mening over zult hebben.

        niksen gaat altijd en na lange tijd is er niks meer aan

        je toekomst maak je zelf
        en als jij een leeg gat leuk vindt doe zo voort

        Comment


          #5
          Re: Scholen sarren smokertjes

          Wat een onzinactie.

          Hier voorkom je 1 stoonde leerling mee. Wat super!
          Welk probleem lossen ze hiermee op? Althans denken ze op te lossen.
          Als er al een probleem is dan...

          Domme symptoom bestrijding, paar minuten lopen en je zit 300M van school en kan je je helemaal scheel roken.

          Licht voor en interesseer je eens echt voor je mensen (leerlingen). Dan weet je ook waar de oorzaken liggen. Maar dat is veel te ingewikkeld.

          Liever wat nieuwe regeltjes en verboden invoeren, dan lijkt het net alsof alles goed gaat komen!

          In Zweden, nergens zo strenge regels voor de jeugd kwa drank, al decennia.
          Fantastisch! Toch?

          Nergens zoveel dronken (jonge) tieners als in Zweden, dat dan weer wel.

          Maar leuk geprobeerd heksenjagertjes!

          Groeten
          Buizerd

          Comment


            #6
            Re: Scholen sarren smokertjes

            Jouw mening staat haaks op die van mij Buizerd. De ROC's ondervinden een enorme uitval van leerlingen. Waar kun je heen in het arbeidsproces als je de laagst mogelijke opleiding die er zo ongeveer is, niet succesvol afrond? Ga maar eens solliciteren zonder diploma met de mededeling aan je toekomstige werkgever: ik heb het ROC niet afgemaakt, omdat het roken van cannabis een hogere prioriteit had.
            Aan het leven zijn nu eenmaal rechten en verplichtingen verbonden. Het recht op een joint op zijn tijd wil ik niemand onthouden. Echter, een mens dient ook te weten wat zijn plichten zijn. Een van de verplichtingen die ik heel belangrijk acht is het participeren in het arbeidsproces teneinde een inkomen te behalen, waardoor het mogelijk is in je behoeften te voorzien.
            Last edited by Xtreme; 3 January 2011, 14:57.

            Comment


              #7
              Re: Scholen sarren smokertjes

              Zelf heb ik mijn bouwkunde niveau 4 diploma gehaald daar.
              De rede waarom jongeren tussen de lessen door gaan blowen, doen ze simpelweg omdat het kan.
              in een volle week had ik hooguit 15 tot 20 uur dat ik in de les moest zitten. De overige uren moesten doorgebracht worden in het OLC (open leer centrum). Als zijnde zelf studie.
              Hier werd verder niet gecontroleerd of mensen daadwerkelijk aanwezig waren daar. Een kwart van de klas ging in de aula zitten, ander kwart ging werken of naar huis en de rest ging wel of hangen en blowen.

              Het zou logisch moeten zijn, dat een zeer groot deel van de mbo leerlingen niet goed in staat zijn zich zelf te motiveren voor zelfstudie.
              Zelf heb ik er een HBO studie achteraan gedaan,(samen met maar 2 van de 85 mbo afgestudeerde!) en hier (op het hbo) word op ongeveer de zelfde manier gehandeld. Enkel hier zitten veel minder leerlingen met een leer/consentratie problemen. Deze kunnen dus veel beter en verstandiger omgaan met deze "vrijheid"

              Mijn mening is dus, geen verbod op blowen om de ROC's, maar gewoon zorgen dat de leerlingen in de klas zitten en niet elke dag met 4 tussenuren in hun rooster!!!

              Ciao TJ

              I
              "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

              Comment


                #8
                Re: Scholen sarren smokertjes

                Jij kunt dus kennelijk omgaan met de aan jou geboden vrijheid en de daaraan gekoppelde verantwoordelijkheid. Als je de lesgebonden uren op elkaar laat aansluiten, dan verplaats je het probleem. Immers, als de school 4 uur eerder uitgaat heb je ook de vrijheid om te doen en laten wat je wilt. Of je nu in tussenuren blowt, die in principe bestemd zijn voor "eigen studie" of in na-schoolse uren, die eveneens bestemd zijn voor studie: het zal wel aan mij liggen maar ik zie het verschil niet. Het motiveren van de leerlingen beschouw ik overigens niet alleen als een taak van de school. In normale situaties vormt het bijbrengen van verantwoordelijkheidsgevoel een onderdeel van de opvoeding. Als je van huis uit geen verantwoordelijkheidsgevoel hebt meegekregen, zal het de leerkrachten ook niet lukken om je dat alsnog bij te brengen.

                Comment

                Bezig...
                X