Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

    Korting op 420shop
    Door Geert Nijland. maandag 10 januari 2011 | 11:55 | Laatst bijgewerkt op: maandag 10 januari 2011 | 12:05

    BREDA - De hypotheek van huizenbezitters, die betrapt zijn op het thuis exploiteren van een hennepkwekerij, kan mogelijk vanaf dit jaar worden geschorst.

    Dat zei korpschef Frans Heeres van de politie Midden- en West-Brabant maandag tijdens een persbijeenkomst in Breda. Als portefeuillehouder 'hennep' is Heeres belast met de onderhandelingen tussen de overheid en de verzekeraars cq banken. Hij is zeer optimistisch over het verloop van de onderhandelingen. Met het stopzetten van de hypotheekverstrekking kan de bank beslag laten leggen op de woning van de kweker. Voor huurders van woningen geldt nu al dat ze hun woning kunnen verliezen als zij betrapt worden op hennepkweek.
    Heeres zei verder dat de aanpak van de hennepgerelateerde misdaad de hoogste prioriteit heeft. Hij merkte op dat de mobiel kwekerij de nieuwste trend lijkt te zijn. In 2010 werden er vijf van dergelijke kwekerijen onderschept in Midden- en West-Brabant.




    http://www.bndestem.nl/algemeen/brab...epkwekerij.ece

    #2
    Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

    Zat er al aan te komen.

    Comment


      #3
      Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

      Snel je hypotheek aflossen of echt niet meer dan 5 planten kweken.

      Comment


        #4
        Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

        gaat dit gelden voor de grote kwekerijen van meer dan 100 planten, 6 lampen en de hele mikmak en ook nog illegaal stroom aftappen.
        of ook voor ons hobby kwekers, die met 1 lampje gewoon de stroom betalen en maar 10 plantjes hebben staan?

        dit baart me wel zorgen aangezien ik nog 28 jaar moet aflossen

        groetjes terrorjointje
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

          Wat een bangmakerij weer zeg dit. Wanneer je er woont en er geen sprake is van een gevaarlijke situatie, hebben ze geen poot om op te staan.
          Dit zou mogelijk worden doordat je verzekeraar je eruit zou schoppen omdat je een onaanvaardbaar risico zou lopen en de bank dan je hypotheek zou ontbinden omdat er in je hypotheekvoorwaarden staat dat je het pand dient te verzekeren. Wanneer je eruit geschopt wordt en je neemt een andere verzekering, voldoe je weer gewoon aan die voorwaarden. Misschien ziet er zelfs wel een verzekeraar brood in om de boel voor een hogere premie wel verzekerd te laten zijn in dat geval.

          Comment


            #6
            Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

            Ik denk eveneens dat het in de praktijk wel mee zal vallen. Met name op dit moment rust op een heleboel huizen, die in de dure tijd met maximale financiering zijn aangekocht, een hypotheek die de waarde van het registergoed overstijgt. Bij een gedwongen executieverkoop wordt ergens tussen de 70 % en 80 % van de werkelijke waarde behaald. Dan zitten de banken met een ongedekte vordering op de (vroegere) hypotheekverstrekker.

            Comment


              #7
              Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

              http://www.joop.nl/politiek/detail/a...lers_afpakken/
              Ik neem aan dat het dan toch echt over de grote jongens gaat en niet over iemand die 5 planten heeft. Erg duidelijk zijn ze niet, om nog maar niet te beginnen over dat ze de echte grote jongens hiermee niks gaan maken.
              Reguleren, controleren en zelf er een slaatje uitslaan is mijn advies

              Comment


                #8
                Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                Voor huurders van woningen geldt nu al dat ze hun woning kunnen verliezen als zij betrapt worden op hennepkweek.

                kunnen verliezen,dus alleen het dak boven hun hoofd.

                Wel mooi dat de politie nu ook al als hypotheek beheerder kunnen spelen,ik geloof er niet in.

                Comment


                  #9
                  Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                  Hypocriet nsb-landje is het toch dat Nederland... :s

                  Bedrijven zoals in Moerdijk hebben de grootste rotzooi liggen, alles onder het gif. Wedden dat ze veel geld mogen lenen bi jde bank?
                  Investeren in wapens, bommen op Afghanistan, maar wee de burger met wietplantjes!
                  Die zullen we es ff flink naaien.

                  NL ooit progressief, nu een eng conservatief gristenstaatje, op weg naar Israel aan de Noordzee!

                  Comment


                    #10
                    Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                    We hebben in 2010 dat wel gemerkt hier,...punniktrut van de woningbouw komt ff binnen met de smoes controle op onderhuur,
                    hebben ze meteen het recht je hele(huur)huis te doorzoeken op illegale bewoning.
                    D`r viel niks te bewijzen dus het volgende punt,...je raad het al :
                    Papa`s wietplanten in de tuin,...
                    nou er word je heel snel duidelijk dat je opa en oma voor niks jaren verzet en kampen hebben doorstaan,
                    want de NSB mentaliteit tiert weer welig in nederland en de hennepplant met z,n gevolg
                    word wederom het focuspunt van een shitload aan smaad, leugens,volksverlakkerij en een heksenjacht
                    waar de spaanse inquisitie en het vaticaan trots op zouden zijn.

                    Onderwijl gaat de nederlandse staat gewoon door met een dubbele bedrijfsvoering ;

                    Ik mag als nederlander m,n eigen groente , fruit ,bomen en bloemen verbouwen in m,n tuin (ongeacht kleur,geur,smaak of uiterlijk)
                    en over wat daar vanaf komt en ik op eet,...hoef ik geen belasting te betalen,..

                    Ik mag als nederlander m,n eigen tabaksplanten groeien, drogen, verwerken, en oproken, (ongeacht kleur,geur,smaak of uiterlijk)
                    en over wat daar vanaf komt en ik oprook,...hoef ik geen belasting te betalen,..

                    Ik mag als nederlander m,n eigen bier en andere alcoholische dranken maken in m,n huis of schuur (ongeacht kleur,geur,smaak of uiterlijk)
                    en over wat daaruit komt en ik opdrink,...hoef ik geen belasting te betalen,..

                    Maar ik mag niet m,n eigen wietje kweken en de (gereedschappen van elke plantenkweker/veredelaar)

                    planten,stekken,zaden en stuifmeel worden me ontnomen als ik het wel doe en betrapt word.

                    M,n (huur)huis word me ontnomen als ik het wel doe en betrapt word.

                    En daarna word je een onderzoeksobject van de belastingdienst en het energiebedrijf,
                    en ook met een koophuis kunnen ze je het leven zuur maken,...

                    de meter is verdacht omdat :
                    het algemeen bekend is dat wietkwekers stroom stelen en de meters terugdraaien,...gevolg?
                    2mnd geen stroom in je KOOPhuis want je meter ligt bij het technisch onderzoeksburo te wachten op z,n beurt!
                    en reken er maar niet op dat ze voor jou haast gaan maken hoor,...er is een wachtlijst pffff
                    De medewerkers van het energiebedrijf zelf hebben het namelijk veeeel te druk
                    met het terugdraaien en opnieuw verzegelen van de meters van andere kwekers
                    die er graag 250/350 euro voor over hebben zodat ze geen 2500 euro aan stroomkosten kwijt zijn!
                    tja ,..je moet wel 300 planten per keer oogsten en dat kost wat he,...
                    een kilootje levert ook niet zoveel meer op als je eerlijk je stroom betaald?!?

                    niemand zal (behalve z,n rookert) aan mij nog verdienen

                    want alles kan in nederland....echt alles
                    Maar de vrijheid.......die bestaat hier niet
                    alleen de herinnering aan een illusie!
                    GRTZ WitteRaaf

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                      Zo dramatisch is het ook allemaal niet, althans zo ervaar ik het. Het is niet meer of minder dan je aanpassen aan de omstandigheden. Als je de Polaris richtlijn raadpleegt kun je zien dat er tot 6 planten bij de binnenteelt gewoon sprake is van een sepot met afstandsverklaring. Je bent je planten en je overige spullen kwijt, dat is jammer, maar de kous is hiermee af. Bij 5 planten of minder wordt er nog steeds aangenomen dat er sprake is van hobbyteelt, ongeacht de grootte van de planten.
                      Dus wat weerhoud je om (voor alle zekerheid) slechts 4 planten in een speciekuip te zetten en boven elke kuip een 250 watt HPS te hangen. Zet ze desnoods 2 weken extra op 18/6 om een behoorlijke scrog te maken. Wellicht maak je dan de voorbloei nog mee onder 18/6. Als je nadien de planten op 12/12 zet, zet je ze in ieder geval in de bloei op het moment dat de planten zelf aangeven geslachtsrijp te zijn. Het duurt allemaal wat langer, maar je moet toch echt een deftige gebruiker zijn om elke 4 maanden zo'n 700 gram wiet weg te paffen.
                      Hierbij ga ik er natuurlijk van uit dat je de stroomkosten netjes betaalt en de elektriciteit op een veilige en vakkundige manier aanlegt.

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                        1. niet meer dan 5 dames
                        2. betaal netjes de rekeningen
                        3. zorg niet voor overlast; stank/geluid
                        4. hush-hush

                        sigpic

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                          Smoke_mR. : ik val terug op de lijfspreuk: "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan".

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                            Waar ik me aan stoor is dat ze zo onvolledig zijn in hun communicatie. Er staat nergens duidelijk vermeld dat je niet je huis uitgezet kan worden met minder als 6 planten.
                            Daarnaast roepen ze maar wat zonder met harde cijfers hun argumenten (waarom dit moet) te ondersteunen. Ik krijg altijd sterk het gevoel dat als ik in debat zou gaan met zo'n koekwous dat ik um onder de tafel lul.

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Aanpak huizenbezitters met hennepkwekerij'

                              Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
                              Dus wat weerhoud je om (voor alle zekerheid) slechts 4 planten in een speciekuip te zetten en boven elke kuip een 250 watt HPS te hangen. .
                              dat zal dan wel moeten als dit zo door gaat! gelukkig zijn er op die manier wel mooie oogsten te halen ben ik achter gekomen hier!!
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X