Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kleine Update wietproef.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kleine Update wietproef.

    Korting op 420shop
    Project gesloten coffeeshopketen komt steeds dichterbij...
    Wat je er ook van vindt, het gaat echt gebeuren.

    "149 telers meldden zich afgelopen zomer aan voor de proef. Maximaal tien telers mogen uiteindelijk mee doen. Als er meer dan 10 geschikt blijken, wordt er geloot."
    Nos.
    https://nos.nl/artikel/2357681-minis...-spanning.html
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    #2
    wiet telen in een loods in brabant? Dat gaat hem niet worden

    Het blijkt een erg lastige klus te gaan worden. Sommige gemeentes zeggen al, nee!

    Comment


      #3
      Per kweker moet er dus 650 kilo wiet per jaar komen.
      Met 3 kweken per jaar is dat ruim 200KG per draai.
      Dan moet je wel plaats hebben voor zo'n 350x 600W lampjes......
      En drie succesvolle kweken op die schaal per jaar zal al niet meevallen dus een dubbel-zo-grote setup is wel aan te raden.

      Nou heb ik een flinke zolder, maar zelfs hier past dat niet, en in een tuintje in Tilburg bij die Janklaassen gaat het zeker niks worden.
      Dit wordt een klusje voor gevestigde tuinders met 500 meter kas, niet voor hobbyisten met een loods of een serre in de tuin.
      Vergeet ook de achtergrondcheck a-la Bibob niet, dan vallen er ook heel wat af

      Zouden er 10 overblijven ?
      Als die persoon op de foto het gemiddelde voorkomen van de aanmelders vertegenwoordigt, dan wordt het niks.
      Hopelijk zijn er ook een stuk of 50 serieuze aanmeldingen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Ben benieuwd. Dat gastje staat in dat filmpjes bij een loods van 10.000m2. Dat formaat ga je dan wel nodig hebben.. Maar die stroomrekening... Shit..
        Zouden ze hps gebruiken?

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ze moeten ELK 6500 kilo produceren, Q!!!

      #4
      Echt van de gekke dat in deze tijd de wiet onder lampen gekweekt gaat worden een goede tuinder met mooie kas heeft helemaal geen lampen nodig
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


      • Nederhigh
        Nederhigh commented
        Editing a comment
        Beetje wel ja.. Ach, het word nu natuurlijk ook gewoon onder lampen gekweekt, maar dat zie je niet. Komen uiteindelijk vast ook kas kweken bij..

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Denk het wel want wiet begint te bloeien bij 12 uur licht zoals je weet!

      • Eerstekamerlid
        Eerstekamerlid commented
        Editing a comment
        Dat is met verduisteren en AF sowieso geen probleem.

      #5
      Ik heb me ook opgegeven voor die proef.

      Locatie: oranjerie huis ten Bosch.

      Dan is de beveiliging alvast geregeld dus lijkt me sterk dat ik niet mee mag doen.
      Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
      Het systeem betreurt dit ten zeerste.

      Comment


        #6
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Ja duh
          Ik zou 1 plant al prima vinden.
          3 maanden groei...komt goed

          Maar dat gaat nooit gebeuren met het vooruitzicht dat ze dan elke dag kwekerijen kunnen gaan blussen.
          Nee die kans hebben de broodkwekers al om zeep geholpen.
          Mja tis hoe ik er over denk.
          Ik denk dat de shops en kopers er op vooruit kunnen gaan.

        • Nederhigh
          Nederhigh commented
          Editing a comment
          Ik zie het ook niet snel gebeuren, maar acht het niet onmogelijk. In Canada is het immers ook gelegaliseerd. Onder een goeie regulatie van gekeurde apparatuur enzv.. Zou het heel misschien kunnen. Mogelijk met een kleine vergunning of cursus.. Handtekening van de woningeigenaar etc.. Maar dan dus geen hps of diy projecten. Een max wattage etc..

        • QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Precies.
          Beter concentreren ze zich op dit project.
          Als de prijzen gunstig genoeg worden zal dat al heel wat thuiskwekers schelen.
          Ik heb alles al, ik ga niet voor 3000€ een goedgekeurd kastje kopen dus dan blijft het illegaal tegen nog hogere straffen waarschijnlijk.

        #7
        Geen last van in de kelder

        Comment


          #8
          Mogen het leger wel in zetten voor beveiliging denk ik........

          Comment


            #9
            Ze moeten ELK 6500 kilo produceren, Q!!!
            Ja ik lees dat nu ook.
            Dan heb ik gister een ander artikel gelezen of deze is aangepast, idunno...
            Offuh..
            Ik kan me sowieso niet zo veel meer herinneren van gisteravond..

            Maarre...6500Kg per teler dus. 10 telers.
            En er doen 79 coffeeshops mee.
            Dat is 822KG per coffeeshop per jaar.
            Buiten dat het een miljoeneninvestering is voor de kweker....
            (alleen de beveiliging loopt inderdaad al in de miljoenen of zijn we eerst weer zo naief dat we niet denken aan georganiseerde en zwaar bewapende groepen? Check die kwekerijen in de US)
            Is dat niet wat veel als de gemiddelde coffeeshop 250KG wiet per jaar verkoopt ?

            Waar gaat de rest heen ? Komt het in de uitverkoop ? Worden de prijzen zo laag dat ze 3x zoveel omzet verwachten, of kloppen de omzetcijfers die de growshops aan de belasting doorgeven niet helemaal ?
            vragen...vragen...
            Kan iemand vragen of Grapperhaus zich even wil aanmelden op JD ?

            nb. Misschien moet Philips de productie van Son-t weer gaan oppakken ?
            Er ligt op deze manier al snel een ordertje van 50.000 HPS lampjes...

            Urban ben je al aan het lobbyen ?
            Je zal zo'n bestelling krijgen in je webshop....moetie wel open zijn eh..
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 23 November 2020, 11:45.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              En dat beweert-ie tegenover z'n klanten, of staat dat op z'n belastingaangifte ?

            • Urban
              Urban commented
              Editing a comment
              " Je zal zo'n bestelling krijgen in je webshop....moetie wel open zijn eh.. " Lui zijn is ook een vak apart teveel werk en gezeik met zo,n online shop is gewoon mijn dingetje niet terwijl dat nu zou moeten knallen ik weet het. Mocht ik nu zo,n bestelling krijgen dan zou ik het ook nog niet weten met zo,n overheid van nu die aan alle kanten klote is omgegaan met alle softdrugs problematiek. Mij is ter ore gekomen dat hoe de uitslagen ook zijn van deze proef, hij sowieso na 4 jaar word afgesloten en dan zou je zomaar als verkopende partij de Sjaak kunnen zijn omdat je een kwekerij van een redelijke grote vol hebt gepleurd.Zal wel doemdenken zijn maar ik vertrouw helemaal niks meer.
              Bijvoorbeeld bij Kulu trading een groothandel in rookbenodigdheden zijn een paar weken terug de weegschalen en gripzakjes inbeslag genomen omdat dat het drugsgebruik in stand houd.

            #10
            Er is nog niet veel openheid, ministerie heeft nog niks gezegd. Maar! Sommige lokale overheden wel, zoals dat in een feodaal systeem met een koning moet.

            "Leli Holland, een van de twee bedrijven die in Drachten wilden meedoen aan de landelijke proef voor de teelt van legale hennep, krijgt daarvoor groen licht."

            https://www.lc.nl/friesland/smalling...-26260195.html
            Maar eens gaan zeilen ergens eind september dit jaar. Drachten, mooi stadje.
            Last edited by WittiW; 6 December 2020, 23:19.

            Comment


            #11
            Ik woon onder de rook van Drachten dus ben ik binnenkort gratis stoned.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              In het pand van Visser op de Tussendiepen.
              Leuk pandje....voor een carrosseriebouwer, niet om miljoenen euro's aan wiet te gaan kweken.
              Geen hekken, geen beveiliging, geen slotgracht...niks. Alle beveiliging gebaseerd op vertrouwen van de medemens

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Ik weet zo niet welk pand het precies is, zal er eens langsrijden om te kijken hoe het zich ontwikkelt.

            • Nederhigh
              Nederhigh commented
              Editing a comment
              Boobytraps schijnen best effectief te zijn..

            #12
            6500 kg op een jaar? Heb je een heel bedrijf voor nodig. Wat zouden ze krijgen per gram? 3 a 4 euro? Da's een gegarandeerde omzet dan van een 22 miljoen euro als er niks verkeerd gaat. Als je van 0 moet beginnen, eigen stekken kweken... Beetje onrealistisch om iets op te starten wat in jaar 1 al die hoeveelheid kan produceren.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat het duurder word, door alle maatregelen,zeker de zware soorten zoals gorilla glue en blues cookies en fat banana, die kosten inkoop al rond de E7,00 momenteel.

            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Ja dat is zwarte handel he...
              De productiekosten zitten rond de 50 cent/gram ex startupkosten, en ze willen alles voor concurrerende prijzen aanbieden, dus ik neem aan dat het iets goedkoper wordt dan de huidige prijzen.

              Die grote partijen per kweker is om de kwaliteit te waarborgen en constant te houden.
              Als je 600 kwekers daarvoor gebruikt is er geen sprake meer van constante kwaliteit dus dat begrijp ik wel.

            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Ik denk dat er geen concurrentie zal zijn, omdat de staat een centraal "wietloket" zal gaan opzetten, zodat zij zoveel mogelijk controle behouden.

              Ik denk ook, dat als er wat overblijft, dat dat aan de niet deelnemende shops aangeboden word.

              We zullen het zien.

            #13
            Gewoon even denken voor mezelf.... zeg 2200 KG per ronde. Uitgaande van 350gr/m is 6300 m2 voldoende. 9 stekjes per meter? Dat zijn dan ruim 56000 stekken Daar ben je neem ik aan wel ff mee bezig. Aan de andere kant ga ik er ergens van uit dat die grens van 6500KG de te verwachten capaciteit zal zijn. Dus opstartfase niet meegenomen. Stel dat je het eerste jaar een derde zou kweken moet het eigenlijk best te doen zijn. Maar daar heb je wel redelijk wat mankracht voor nodig denk ik want de stekjes moeten nog steeds gesneden worden en dan zal er hier en daar vast ook nog wel eens wat mis gaan. Hoeveel stekken zou een beetje stekkenboer per jaar produceren?? Ik heb namelijk echt werkelijk geen idee. Laat staan dat ik een idee heb hoeveel en hoe vaak je stekken van een goede moeder haalt.
            Lopend Verslag

            Comment


            • WittiW
              WittiW commented
              Editing a comment
              Weleens in het westland een dag rondgelopen? 6500 kg vind ik eigenlijk bijna amateuristisch. 6,5ton. Ik lees verhalen van mannen die dat aan coke importeren, herhaaldelijk.

              Is toch niks? Nederland heeft 18% van de wereldhandel in aardappelen. De totale handel was 380 miljoen (!!) ton. Dat is me ff 58 miljoen x zoveel als 6500kg.

            • Voor het eerst
              Voor het eerst commented
              Editing a comment
              WittiW soms moet je dingen inderdaad in perspectief zien.. Maar aardappelen zijn wel iets zwaarder dan wiet

            • Wesley pipes
              Wesley pipes commented
              Editing a comment
              Monstercroppen noemen ze dat nog, stekken nemen in 3eweek bloei, dan laten reveggen , duurt samen wel een klein half jaar denk ik...
          Bezig...
          X