Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietgebruik achter het stuur.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietgebruik achter het stuur.

    Korting op 420shop
    Ik kwam een artikel tegen over wietgebruik achter het stuur.

    Hoe ervaren jullie dit ?
    Zelf durf ik wel eens stoned rond te rijden maar hou dit liever beperkt.

    https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nede...fmG0xZ3bl27Pcs

    Groet Nirvana

    #2
    Je moet ook niet autorijden en blowen heel simpel
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Ja, enkel blowen en een hele dag in bad/bed liggen mag
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Doe maar 24 uur want thc blijft lang in je bloed zitten!

      • Nirvana
        Nirvana commented
        Editing a comment
        Hork , een hele dag is volgens mij 24 uur .
        Leer eens tellen man !

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Oei een en een is drie!

      #4
      Ja die discussie is al vaker geweest hier. Ook een goed onderwerp om verdeeldheid te zaaien.
      Sommigen stappen stoned achter het stuur omdat ze denken dat ze dan beter rijden en anderen vinden dat je dan dood of opgesloten moet worden omdat je onverantwoordelijk bezig bent.

      Ik hoor bij die laatste groep.
      Als je stoned wil zijn ga je maar lopen of pak de bus, je hoort geen vervoermiddel te besturen.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        nja, m'n reactie is misschien wat overdreven, maar dat is misschien doordat het onderwerp al vaker ter sprake is gekomen.
        Het mag gewoon niet, en als we alle wetten aan onze laars gaan lappen dan is het eind zoek.

      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Dat je vindt dat mensen dood moeten die met een jointje op gaan rijden is inderdaad vrij sterk aangezet. Yvo Opstelten had er nog een puntje aan kunnen zuigen.

      • batmeid
        batmeid commented
        Editing a comment
        "Sommigen stappen stoned achter het stuur omdat ze denken dat ze dan beter rijden en anderen vinden dat je dan dood of opgesloten moet worden omdat je onverantwoordelijk bezig bent."

        Sommige hork niet onze Q

      #5
      Interessant artikel. Op dit moment word je namelijk veel te hard gestraft, ook al heb een al een dag niets gerookt. Zie ook het verhaal van Remco. Hoewel dat in Mofrika was.

      Hopelijk gaan ze de wetgeving/ testen en straffen ook aanpassen op deze wetenschappelijke onderzoeken. Ik ben het er namelijk helemaal mee eens dat je niet stoned moet rijden..maar ben ook van mening dat het na een x aantal uur wel weer moet kunnen, net als bij alcohol.
      Mijn kweekverslagen:
      https://tinyurl.com/yxmrfs8w
      https://tinyurl.com/y69gjs6g

      Comment


      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Nee, dat zeg ik niet. Maar ergens moet een begin zijn, toch? Cannabis wordt al jaren al een zware drug gezien terwijl het veel minder ellende veroorzaakt dan legale drugs zoals alcohol. Het is fijn dat de wereld steeds meer inziet dat het helemaal niet zo gevaarlijk is als men altijd voorgespiegeld heeft gekregen.

        Het is juist ook te bizar voor woorden als je bedenkt dat in bijvoorbeeld de US, cannabis tijdens de warr on drugs, als een even zware drug als zware harddrugs wordt neergezet. Mensen werden kei en keihard aangepakt voor een klein vergrijp.

        En maatwerk is in dit soort dingen gewoon niet mogelijk. Iedereen reageert gewoon anders en gebruikt anders. Ook met alcohol is er gewoon een maatstaaf die voor iedereen geldt. Hoe goed je ook zou kunnen rijden na een drankje, als je iedere dag een fles weg tikt. En dat is goed in mijn ogen. Mensen moeten gewoon hun verantwoordelijkheid nemen, anders is het hek van de dam.

        Voor mij voelt dit toch een beetje als een begin van een wat meer realistische blik.

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Precies, en daarom wordt er 1 lijn getrokken die duidelijk is voor iedereen.
        Legalisatie gaat er nooit komen hier, niet dat ik dat niet zou willen, maar dat is geen reeele gedachte.

      • Spacende Hollander
        Spacende Hollander commented
        Editing a comment
        Klopt man, en dat is inderdaad jammer. Maar goed, heb toch maar wel mooi mn tentje staan en het is gewoon voor eigen gebruik dus echt grote risico's zijn er niet.

      #6
      Van de 188 testritten moesten er 16 om veiligheidsredenen worden afgebroken
      Dat vind ik een behoorlijk hoog percentage.
      Zo hoog dat ik ga twijfelen aan het onderzoek waarover dit artikel publiceert.
      Ben zelf van mening dat iemand die elke dag een paar gram rookt een dusdanige tolerantie heeft dat autorijden geen probleem moet zijn.
      Of deze mensen rookten een paar keer per maand een jointje of dit valt onder categorie nepnieuws.

      Maakt wel gelijk het lastige punt.
      THC heeft heel ander invloed bij een dagelijkse of een wekelijkse of maandelijkse blower.
      En tussen dagelijkse blowers zit waarschijnlijk ook nog wel verschil.
      Daarom waarschijnlijk het praktische Zero Tolarence beleid.
      Toch zou een beter meetmiddel wel beter zijn en veel lagere straffen.
      Belachelijk hoe je tegenwoordig wordt gestraft.

      Er zijn genoeg mensen die starten de dag met een dikke joint (Wake and Bake )
      Velen van die mensen rijden elke dag gewoon naar het werk en na werk weer terug.
      Van die groep beleven echt niet 8,5% een moment op de weg waar ingrijpen nodig was geweest.
      Of veroorzaken een ongeluk etc.

      Maar wat nou als je voor je autorijlessen en rijexamen hebt geblowd?
      En instructeur en examinator waren tevreden en je slaagt in 1 keer.
      Ben je dan echt zo`n gevaar op de weg dat je €1500 moet betalen en lange tijd niet mag rijden?
      Terwijl de examinator juist van mening was dat je in die toestand best zelfstandig de weg op kan als beginnend bestuurder.....
      ronde 1 - ronde 2 - ronde 3 - ronde 4 - ronde 5 - ronde 6 - ronde 7 - ronde 8 - ronde 9 - buiten 2022

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment

      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Oh en ik heb tegenwoordig wel lane assist, adaptive cruise control en ik kan ook gewoon mijn stuur lossen tijdens het rijden en die blijft mooi tussen de lijnen rijden.

      • Nachtbraker
        Nachtbraker commented
        Editing a comment
        ben het wel met je eens dat het per gebruiker verschillend is en dat vooral de gevorderde gebruiker, veel beter in staat is om te sturen dan iemand die voor eens in de zoveel tijd een joint op steekt en dan knetter en zwaar overmoedig achter het stuur kruipt.

        Dat gezegd hebbende,

        In Nederland maakt het helaas niet uit wat je gebruikt achter het stuur, drugs, medicijnen zelfs drank, allemaal geen probleem zolang je veilig van A naar B komt en niet een te alerte agent of fuik tegen komt onderweg. Je kan als derde de politie waarschuwen als iemand bedwelmd achter het stuur kruipt en de weg op gaat, ze doen echt niets tenzij hij een ongeluk veroorzaakt.

        Dan gaan ze checken, heb je te veel gebruikt, moet je ff nuchter worden, krijg je proces verbaal / Boete en doeiii fijne dag.

        De enige die geilen op het promillage whatever in je bloed zijn de verzekeringsmaatschappijen, zodra ze iets vinden kan je fluiten naar je poen en zit je waarschijnlijk omdat je drugs gebruikt hebt nog aan de schadeclaim van de tegenpartij ook.

        Want daar is waar het helaas allemaal om draait.
        (Anders waren sigaretten toch al lang van iedere hoek van de straat verdwenen)

        Overigens is het niet mijn eigen ervaring, maar een samenvatting van wat ik de afgelopen 12 jaar heb gehoord
        k.

      #7
      Als je opstaat en een joint opsteekt zou ik mij is dringend vragen beginnen stellen. Interesseert mij geen hol als je dan perfect met de wagen kan rijden of ni, tis marginaal tot en met.

      Comment


      • beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Douchen, komaan. Da's 10 minuten dat je had kunnen liggen smoren. Je doet iets tegoei of ni eh. Die okselgeur moet je der dan maar bijnemen, dat hoort bij het margi gebeuren.

      • Nachtbraker
        Nachtbraker commented
        Editing a comment
        Een joint op zondag morgen is een dag zonder zorgen

        Daarna douchen voelt beter, alleen moet je niet bang zijn voor gerimpelde handjes

      • Rietslang
        Rietslang commented
        Editing a comment
        Scheef douchen, zaaaaalig

      #8
      Bizar eigenlijk. Toen ik jonger was talloze keren gedaan en altijd mee weggekomen. Had altijd een bus deo en een fles mondwater bij me. Of zo'n bak zure matten snoep van de Xenos (fucking lekker btw). Zelfs een paar keer aangehouden en kon daarna verder rijden. Ben er echt absoluut niet trots op. Ook niet eens omdat ik het op dat moment nodig was hoor, vond gewoon dat het wel kon. Ook met een paar biertjes erbij. Destijds werkte ik in de horeca en was het altijd diep in de nacht. Niet dat ik het goed wil praten, maar het is veiliger dan wanneer je om 17:00u knetter op de A28 rijd. Verstand komt met de jaren zullen we maar zeggen. Ik was zo'n knaap die schijt had aan de hele wereld en toen werd m'n dochter geboren. Dan ga je echt anders denken. Tis echt een dooddoener maar bedenk je eens als je eigen kind door iemand onder invloed van wiet word aangereden. Dan sta je zelf ook hoog van de toren te blazen. Die gore %$#@junk! Gewoon niet doen. It's all fun and games untill someone loses an eye. En bedenk je eens wat je verder een zooi over jezelf afroept: rijbewijs, verzekering, kosten die op jou verhaalt worden, letsel (ook van evt. anderen). Nope!

      Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

      Comment


        #9
        Ik deel dezelfde mening als Canaboid het is misschien niet super verantwoordelijk om stoned achter het stuur te kruipen en als er iets gebeurd ben je altijd de lul maar mogen mensen dan niet zelf beslissen of ze dat risico nemen?

        Ik rook nu al 10 jaar van 's ochtends tot 's avonds ook voor de rijles en ook voor het examen, geen enkel probleem. Ik denk niet dat ik er beter van ga rijden maar ook zeker niet slechter. Stel nou dat ik 3!!! biertjes drink moet ik niet gaan rijden omdat ik niet drink en dat mijn rijvaardigheden dus zeker niet ten goede komt. Daarentegen ken ik ook mensen die na 6 bier nog steeds rijden alsof ze geen druppel op hebben. Zwaar ongeloofwaardig dat de proefkonijnen zo slecht functioneerden ik denk dat het een hele andere test was geweest als de proefpersonen minstens een gram per dag rookten.
        De Bloemen Van Bri

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Eventjes heel lichtjes off topic maar volg jij eig een strikt Ital dieet Bri? Vroeg me dit al langer af

        • Italbri
          Italbri commented
          Editing a comment
          Haha Rietslang bij lange na niet... ik heb het wel eens geprobeerd maar kwam er al vrij snel achter dat ik daar niet genoeg discipline voor had. Ook is het vrij duur om te leven van verse groenten of je moet er geen problemen mee hebben om weken achtereen hetzelfde te eten. Ik hou het graag bij de conclusie dat een Italdieet ook alleen maar werkt in een Italklimaat

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment

        #10
        Gaan we dit nou nog een keer doen ja? ..
        2 weken terug ook al.. https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-hard-bestrafd
        We waren eigenlijk net klaar met die disucssie.

        Samenvatting: Rijden onder invloed is slecht. De manier om te bapelen hoe inder invloed iemand is schiet tekort. Straffen zijn buiten proportie.
        Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
        Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

        Comment


          #11
          Oorspronkelijk geplaatst door Italbri View Post
          ...het is misschien niet super verantwoordelijk om stoned achter het stuur te kruipen en als er iets gebeurd ben je altijd de lul maar mogen mensen dan niet zelf beslissen of ze dat risico nemen?
          Correctie, het is zeker niet verantwoordelijk, niet super, en ook niet een beetje. Totaal niet.
          En nee, mensen mogen niet zelf bepalen of ze een ander in gevaar brengen.

          En ja, dit is inderdaad een bijna exacte herhaling van dat vorige topic.
          Tis wel uitgemolken denk ik.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


          • Nirvana
            Nirvana commented
            Editing a comment
            Denk dat het na 3a 4 keer duidelijk te maken dat dit een ###topic is ,dat het wel duidelijk is.
            Jij bent de moderator hier , niet houd je tegen om dit alsnog te verwijderen.

            Groet Nirvana .
        Bezig...
        X