Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groot brandgevaar door kleine wietkweker

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groot brandgevaar door kleine wietkweker

Korting op 420shop
    door Gijsbert Termaat HOEVELAKEN - Omdat ze onderdak bieden aan illegale hennepkwekerijen branden er iedere week naar schatting zo'n drie huizen in ons land af. Er ontstaan daarbij vaak levensgevaarlijke situaties. Buren en omwonenden moeten regelmatig rennen voor hun leven om niet in de vuurzee om te komen.

Daarom wil de anonieme tiplijn M., waar burgers alle vormen van misdaad kunnen melden, mensen extra aansporen direct te bellen als ze ergens een wietplantage vermoeden. Nu bellen per jaar een kleine vierduizend anonieme tipgevers spontaan naar M. om een illegale hennepkwekerij aan te geven.
    Daardoor wordt tien procent van het totale aantal van 40.000 wietkwekerijen in ons land ontmanteld. Dat zegt directeur Guus Wesselink van Stichting M. „De mensen die tot dusverre reageren, doen dat vooral uit angst en vanuit de overtuiging dat misdaad niet mag lonen. Maar ik ben ervan overtuigd dat we veel meer en beter kunnen scoren als we burgers kunnen overtuigen dat het levensgevaarlijk is naast boven of onder iemand te wonen die hennep kweekt. Die mensen spelen met hun leven als ze geen actie ondernemen.”

Tante Bep
    Vorig jaar werden via M. een kleine 350.000 hennepplanten en vele honderdduizenden stekjes in beslag genomen met een totale straatwaarde van ongeveer 29 miljoen euro. „Een gigantisch aantal, maar we zijn nog niet tevreden”, stelt Wesselink. „We richten onze pijlen daarbij op tante Bep die op zolder een paar plantjes kweekt.”

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9...?sn=binnenland
    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Re: Groot brandgevaar door kleine wietkweker

Arme tante Bep

Comment

Ze kunnen de grote jongens niet meer pakken zeker, dus zijn nu de klein schalige aan de beurd. Wat een gelul en zielig gedoe man.

Klein schalige kweken zijn vaak veiliger omdat er geen stroom wordt gejat en mensen er meer bewust van zijn van de gevaren die er door kunnen komen.

En dan zegt opper NSB-er Wesselink nu dat we iedereen maar moeten verklikken???? Misschien heeft hij wel zijn hele zolder vol met wiet staan?????

Maar wel gratis Heroïne verschaffen aan die "zielige" junkies. ik vraag me af waar ze dat halen/kopen??? Of maken ze dat zelf???

Grtz

Comment

Echt NSB praktijken en buren tegen elkaar opzetten

Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

Comment

Angst verspreiden en mensen aansporen elkaar erbij te naaien, beroep doen op het NSB hart wat nog steeds in veel Hollanders klopt.

Ooit het voorbeeld van de wereld vanwege het wat intelligentere drugsbeleid, nu de corrupte schlemiel van Europa, Holland olé!

Buizerd.

Comment

Tsja, eigen schuld dikke bult >> als je beleid erop is gericht om de illegale teelt lucratief te houden kan je donder erop zeggen dat allerlei frutselaars hun zoldertje volstouwen.

en da's zo jammer, want gecontroleerde kweek hoeft helemaal niet gevaarlijk te zijn
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Sommige mensen roken in bed... Ik zeg, bel gelijk de politie als je vermoedt dat je buren in de slaapkamer roken!
              Sommige mensen verdrinken in sloten. Verbiedt sloten!
              Sommige mensen misbruiken messen en schroevedraaiers, sommige kinderen drinken schoonmaakmiddelen, sommigen blijven te lang in de zon liggen en lopen brandwonden of huidkanker op.
              Sommige mensen verongelukken op de fiets, komen onder de trein..

Sommige mensen willen alles verbieden voor een ander..

Gewoon niet te lang in de zon blijven liggen, power 2 the people!

Comment

"Gij zult niet genieten, vuile zondaars" , brand allen in de hel, en wees blij.

Je hoeft tenminste niet tussen die incestieuse, volksverradende, NSB aanhangende christentaliban te verblijven.

Laat hun de "hemel" want daar is het niet pluis.

Grtz, HJM
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

Een kleine kweker met een enkele lamp is totaal niet brandgevaarlijk.
                  Dit is weer propaganda om het kweken te criminaliseren, zoals er de laatste tijd heel veel te lezen is.
                  Ongefundeerde uitspraken gedaan door populistische schijtbakken.
                  Ik wordt er niet warm of koud meer van ondertussen, ik doe toch gewoon mijn eigen ding.

Comment

@Een kleine kweker met een enkele lamp is totaal niet brandgevaarlijk.

Dat geldt evenzeer voor grote kwekers. Gewoon alles op een veilige manier aansluiten. Ik heb eens een grotere kwekerij gezien, die de drie 25 ampère zekeringen in de meterkast had laten vervangen door drie keer 80 ampère. De kweekapparatuur vertegenwoordigde heel veel geld, maar alles was vakkundig en veilig aangesloten. Anderzijds heb ik bedenkingen bij sommige kleine kwekers die in een kartonnen wasmachinedoos met kroonsteentjes een soort kweekruimte in elkaar knutselen. Een rotte appel in de mand maakt immers al het goede fruit tot schand.
                    Overigens vraag ik me af hoe je met een klein kwekerijtje gepakt kan worden. Er is dan geen sprake van extreem stroomgebruik en met een goed filter geen geuroverlast. (Degenen die zo nodig een low-budget filtertje in elkaar frutselen moeten maar op de blaren zitten). Kortom, niemand hoeft het te merken. Als je zo dom bent om anderen in vertrouwen te nemen dan vraag je om moeilijkheden. Je moet je zelf afvragen waaruit het voordeel bestaat als je anderen op de hoogte brengt van je hobby. Als je niks kunt bedenken moet je gewoon je mond houden, zelfs tegen je beste vrienden.
                    Last edited by Xtreme; 14 March 2011, 11:43.

Comment

Daar zit wel wat aan waarheid in, maar het ging mij erom dat een enkel lampje nu niet zoveel stroom laat lopen dat er snel onveilige situaties ontstaan. Ook niet met kroonsteentjes.
                      Het meest triest is eigenlijk, dat een kweker die zijn materiaal wel goed voor elkaar heeft, voor een rechter altijd direct als "professioneel" wordt aangemerkt, terwijl die kartonnen doos kweker als hobbyist gezien wordt.
                      Dat terwijl die kweker die zijn materiaal wel op orde heeft, meer geld aan de hobby spendeert en de kartonnen doos kweker het vaak doet door goudkoorts.

Comment

@en de kartonnen doos kweker het vaak doet door goudkoorts.
                        Ik denk eerder aan domme en verkeerde zuinigheid.

@Het meest triest is eigenlijk, dat een kweker die zijn materiaal wel goed voor elkaar heeft, voor een rechter altijd direct als "professioneel" wordt aangemerkt, terwijl die kartonnen doos kweker als hobbyist gezien wordt.

Houdt het gewoon bij 4 planten. Elke plant in een afzonderlijke speciekuip en boven elke kuip een 250 watt HPS. Tuig desnoods de boel op met een automatisch watergeefsysteem van Blumat en een mistmaker met hygrostaat. Voor zo'n 1000 euro heb je een deftige installatie, waarmee je jarenlang (behoudens de lampen en het filter) vooruit kan. Rechters houden ook van (rechts)zekerheid. Ze staan gewoonweg op productie en mogen niet meer dan 20 minuten aan een zaak besteden.* Naar alle waarschijnlijkheid krijgt een overijverige Officier van Justitie de zaak niet eens "op de rol". Mocht dat wel het geval zijn dan wordt er korte metten met de O.v.J. gemaakt: die grappenmaker uit Zevenbergen met zijn wietbomen van 3 meter werd ook vrijgesproken. De rechter wilde simpelweg geen onderscheid maken tussen wietplanten en wietbomen.
                        In tegenstelling tot een hobbyist met 15 planten onder wat spaarlampen ga je vrij uit. Er wordt gewoon een norm berekening op losgelaten: 4 planten leveren volgens de norm zo'n 160 gram op, terwijl jij en ik weten dat 4 planten onder 1000 watt HPS 800 gram of meer kan opleveren. De hobbyist met 15 planten onder spaarlampen is veel slechter af, want 15 planten geven volgens de norm 600 gram wiet.
                        Dus de hobbyist zal waarschijnlijk uit zijn huurwoning worden gezet en de "professional" met 4 planten kan lekker in zijn huis blijven.
                        * Zelfs de meervoudige kamer van de sector bestuursrecht van de Gerechtshoven vragen nu al het pleidooi voor de zitting schriftelijk in te dienen, zodat partijen over en weer hiervan kennis kunnen nemen. Als het feitencomplex volledig bekend is sta je binnen een kwartier weer buiten. De zaak Wilders is van geheel andere orde: hier is sprake van rechtsvinding en niet van rechtsbedeling: de kwaliteit en integriteit van de Nederlandse rechtspraak is in het geding.
                        Last edited by Xtreme; 14 March 2011, 14:36.

Comment

Footer Left Ad

Collapse
                        Bezig...
                        X