Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zelfvoorzienende hennepkweker moet werken

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zelfvoorzienende hennepkweker moet werken

Korting op 420shop
    zaterdag 12 maart 09:12
    NIEUW DORDRECHT - Blowen, dat vond hij fijn in de tijd dat de verveling toesloeg, nadat zijn bedrijf in 2008 failliet was gegaan. Daarom besloot een 48-jarige man uit Nieuw-Dordrecht in september 2009 zelf hennep te gaan kweken in een schuur achter zijn afgelegen woning. Vrijdag stond hij terecht voor de Asser politierechter. Die veroordeelde hem tot tachtig uur werkstraf en het betalen van een ontnemingsvordering.

"Het was een idee van vrienden. We hadden regelmatig feestjes waar behoefte was aan wiet, maar we zijn allemaal welgestelde mensen en niemand wil bij de coffeeshop gezien worden. Omdat ik veel ruimte om het huis heb, zou het in mijn omgeving niet opvallen als ik zelf hennep zou kweken", aldus de man.
    Toch kreeg de politie eind maart vorig jaar een anonieme tip: achter het huis van de man was een henneplucht te ruiken. Op 8 april nam de politie een kijkje. Agenten ontdekten drie kwekerijen op het erf: één in de schuur, één in een kantoorruimte en één in een berging in zijn woning. In totaal werden er bijna 569 planten en een zak met 1,5 kilo henneptoppen gevonden.
    Het OM oordeelde dat de man twee keer had geoogst tussen september 2009 en april 2010 en dat de wietteelt hem daarom zeker 68.000 euro had opgeleverd. De rechter ging uit van één oogst van maar een derde deel van de planten en besliste daarom dat de inwoner van Nieuw-Dordrecht 26.500 euro illegaal verdiend geld moet terugbetalen aan de staat. Hij veegde daarmee het verweer van de man, dat hij niks had verdiend, omdat hij enkel wiet had uitgedeeld aan zijn vrienden, van tafel. (ADP)

http://www.emmen.nu/index.php?n_id=185730&s_id=481
    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Re: Zelfvoorzienende hennepkweker moet werken

Eigenschuld dikke bult zoveel planten is niet alleen voor jou en je maatjes grapjanus
    God was never on your side..

Comment

ow dat neem ik wel persoonlijk die grapJANus.

Comment

Tsja, toch vind ik het sneu hoor... community service doen, ergens achteraf waar niemand er last van heeft, eigen grond, nadruk op kwaliteit > en als je gesnaaid wordt moet je nog dokken ook.
        als ik zo genaaid zou worden zou ik verdorie ook wellen zoenen (en dan die knuppel)

toch maar eens een documentje gaan opstellen voor als die klimaatverandering doorzet en je kan straks kweken op groenland > regel 2 : KWEKEN MAG (1 is iets met vrijheid erin, doet het altijd goed)

en tot die tijd hou ik het bij wat buitenspul
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als iedereen nu is normaal doe en alleen voor eigen gebruik mag kweken dan is alles op gelost kennen alle coffyshops dicht en ruilen we van soortje met de buren
          God was never on your side..

Comment

Footer Left Ad

Collapse
          Bezig...
          X