Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

100 plantjes op afgetapte stroom maar het was alleen voor eigen gebruik....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    100 plantjes op afgetapte stroom maar het was alleen voor eigen gebruik....

    Korting op 420shop
    ​​​​​​
    WEURT - De politie rolde woensdag een wietkwekerij op, midden in een woonwijk in Weurt. En dan zijn de regels van wooncorporatie Woonwaarts duidelijk: de bewoners moeten vertrekken. Man, vrouw en kind staan op straat.
    De Bloemen Van Bri

    #2
    Tja, niet handig ook...
    Stroom aftappen voor eigen gebruik.. En dan 100 plantjes..
    Zal best dat die man 5 gram per dag rookt, maar dan ben je er met 10 plantjes in 150x150 ook gewoon met 3 rondjes in het jaar..

    Tja, beetje eigen schuld dikke bult, met een klein tentje wordt je ook minder snel gepakt.
    Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
    Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

    Comment


      #3
      Ik vind dit erg dom, vooral het illegaal stroom aftappen.
      Zou hij veel minder planten hebben en gewoon stroom betalen, dan had hij een kans gehad om niet uit zijn huis gezet te worden.


      Dit doet mij aan twee dingen denken. Een gesprek met mijn huisbaas toen ik dit huis ging huren.

      Ik vroeg wat is een wiet plantage, is één plant al een wietplantage? Antwoord woning bouw, nou ja als het echt maar één plant is,


      Dan een uitspraak van een rechter. Een man en vrouw verbouwde wiet, in een huurhuis, en de woningbouw wilde ze er uit zetten.

      Uitspraak rechter:
      Ze hoeven hun huis niet uit, omdat:

      Ze gewoon belasting betaalde over hun inkomsten, ze gewoon de stroom betaalde, en dat ze het niet stiekum deden.

      Dat laatste punt vind ik nog steeds heel apart, maar ze kweekten voor een coffee shop en hoefde dus niet hun huis uit.


      Illegaal stroom aftappen is vragen om problemen. Ik snap niet dat je dit doet in een huis waar je woont.
      Toch vraag ik me af hoe ze er achter gekomen zijn....
      Verder denk ik niet dat je voor een rechter vol kan houden dat 100 planten voor eigen gebruik is.
      Als ik de rechter was geloofde ik daar geen barst van.

      5 gram per dag keer 365 dagen = 1825 gram dus 1,8 kilo

      Zeg dat je 30 gram per plant haalt, keer 100 dat is al 3000 gram en dus 3 kilo.

      Dit verhaal rammelt aan alle kanten.....
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #4
        Achja, allemaal fout, maar als ze het zouden gedogen of vrij geven brengt het geen reet meer op en kan er gekweekt worden wat een ieder wil en hoeft niemand zijn huis te verlaten, zoals een tijdje geleden al aan gegeven is in de media " criminaliteit brengt op in Nederland".

        Comment


          #5
          Wat ik mij afvraag is hoe groot de kans op moeilijkheden is als je een paar planten in de tuin hebt staan, hoor daar verschillende verhalen over.
          Dat verhuurders bezwaar hebben tegen binnenplantages is verdedigbaar, ook als het paprika's betreft, brangevaar, lekkage vocht en schimmel. (ook vaak nogal tragisch, hoorde via via dat er een psychiatrisch patient dakloos geraakte doordat hij onder dru gezet was door krimineeltjes om wiet in een slaapkamertje van vijf vierkante meter toe te staan. Ik vind dat ze dan beter de daders kunnen achterhalen en die stakker hulp bieden

          Maar plantjes in de tuin?

          Comment


          • parakweker
            parakweker commented
            Editing a comment
            Plantjes in de tuin van je huurhuis kan je ook problemen opleveren. Als er in je contract staat dat je geen hennep mag telen, maakt het over het algemeen niet uit of je binnen of buiten kweekt. Persoonlijk denk ik dat er minder risico is bij binnenkweken, omdat de buren dan niets zullen ruiken waarvoor ze oom agent bellen, die vervolgens een blik over de schutting kan werpen om de overtreding te constateren en te melden aan je verhuurder.
        Bezig...
        X