Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

    Korting op 420shop
    (Novum) - Justitie gaat hogere straffen eisen tegen hennepkwekers die naast het illegaal wiet telen ook brandgevaar veroorzaken. De straffen kunnen oplopen tot vijftien jaar gevangenisstraf.
    Hennepkwekerijen zijn vaak de oorzaak van branden in woonhuizen. Jaarlijks gaat het om ruim duizend branden, blijkt uit onderzoek van de NOS. De politie treft in meer dan de helft van de kwekerijen die jaarlijks worden opgerold levensgevaarlijke installaties op. Ze vormen niet alleen een gevaar voor de kwekers zelf maar ook voor hun buren.
    De maximale straffen voor kwekers die andermans bezittingen in gevaar brengen wordt zes jaar, negen jaar bij risico voor omwonenden en vijftien jaar als er iemand omkomt. De veranderingen zorgen ervoor dat rechercheurs langer werk hebben bij het oprollen van een hennepkwekerijhttp://binnenland.nieuws.nl/636740/h...ijke_wietteelt

    #2
    Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

    Ik ben benieuwd naar de criteria.

    Comment


      #3
      Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

      Kan ik geen ongelijk geven... Brandveiligheid is van groot belang, zeker als omwonenden daar onder moeten lijden.
      Is er ergens een topic wat allemaal kan gedaan worden om brandgevaar te voorkomen? Vond dit niet direct dus vroeg mij dit af.
      Verder kan ik enkel denken aan rookdetectoren, correct materiaalgebruik, plaatsing van risicovolle onderdelen en aansluitingen.
      Gr
      Last edited by Silve R; 7 April 2011, 18:40.

      Comment


        #4
        Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

        Een veilige elektrische installatie en een degelijke constructie waar de lamp aan hangt zijn het belangrijkste lijkt me.

        Verder zal illegale stroomtap altijd wel onder brandgevaarlijk vallen omdat de integriteit van de meterkast dan om zeep is en er dan over het algemeen meer getrokken wordt dan een woonhuisaansluiting voor geschikt is.

        Comment


          #5
          Last edited by Xtreme; 8 April 2011, 08:17.

          Comment


            #6
            Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

            Feit..

            Comment


              #7
              Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

              Zo zie je maar weer dat aanklooien en electra niet samen gaan. Mensen die gepakt worden met wiet en/of kweek, hoeven van mij niet gestraft te worden. De mensen die daarmee gepakt worden waarbij het levensgevaarlijk in elkaar zit, die horen voor dat feit gestraft te worden. Niet voor de planten maar voor de situatie.

              Comment


                #8
                Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                Daar ben ik het volledig mee eens. Iemand met een veilige en vakkundig ingerichte kweekruimte wordt -evenals de onbenul die willens en wetens zichzelf, zijn gezinsleden en zijn omgeving in gevaar brengt met een onveilige situatie- uit zijn huurwoning gezet.

                Comment


                  #9
                  Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                  Nou, leg dat dan maar eens voor aan die Ivo figuur..... misschien dat het helpt!

                  Comment


                    #10
                    Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                    Tsja, ik heb liever fatsoenlijke kwekers naast me dan...
                    - iemand met een scheikunde-hobby,
                    - oma links die haar eigen brandewijntje stookt,
                    - rechts wat fanatiek voetbalspul die voor elk doelpunt steevast 3 vuurpijlen ergens naartoe stuurt,
                    - de bovenbuurman met een groot subtropisch aquarium en 2 honden
                    - de zuipschuit van hiernaast die regelmatig het gas vergeet uit te zetten

                    als die ook 15jaar kunnen krijgen ... moet wel eerlijk blijven dan
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment


                      #11
                      Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                      Ivo valt niet meer te helpen, en nog veel erger, hij is naast laf nog lelijk ook

                      Maar ik heb ook wel eens een kweekruimte in een kraakpand gezien, waar ik mijn kinderen niet graag zou laten slapen.
                      Sommige blagen hebben blijkbaar maar 3 hersen cellen, 1 om asem te halen, 1 om te schijten en 1 om daar over na te denken. Brrrrrrrrrr.

                      Grtz, HJM
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                        Oorspronkelijk geplaatst door moreweed View Post
                        Tsja, ik heb liever fatsoenlijke kwekers naast me dan...
                        - iemand met een scheikunde-hobby,
                        - oma links die haar eigen brandewijntje stookt,
                        - rechts wat fanatiek voetbalspul die voor elk doelpunt steevast 3 vuurpijlen ergens naartoe stuurt,
                        - de bovenbuurman met een groot subtropisch aquarium en 2 honden
                        - de zuipschuit van hiernaast die regelmatig het gas vergeet uit te zetten

                        als die ook 15jaar kunnen krijgen ... moet wel eerlijk blijven dan
                        Bij bijna ieder punt komt het neer op verstand, kennis en expertise he
                        Bijna alles is veilig te doen, mits je echt de kennis in pacht hebt. Maar dat is het probleem bij mensen. Een hoop denken de kennis te hebben, en een handje vol heeft het ook echt.
                        Daarbij komt ook nog, dat je de hoeveelheid kennis niet aan de buitenkant kan zien.

                        Comment


                          #13
                          Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                          kennis EN apparatuur Fender, n vooral bij dat laatste schijnt het vaak mis te gaan. Want dat laatste kost poen, en veel starten met kweken juist om het te krijgen, niet om te betalen.

                          en kennisSEN, daar draait het ook om > betrouwbare vaklui die je kunnen helpen met de elektriciteit om maar iets te noemen. Maar dat speelt ook bij "normale" verbouwingen > heb heel wat uiterst onveilige badkamertjes gezien waar de doe-het-zelvert zelf wel even de spotjes zou aansluiten om maar iets te noemen. Geen rocketschience maar blijkbaar ingewikkeld genoeg om er straks 15jaar voor te kunnen krijgen
                          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                          Comment


                            #14
                            Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                            Er hoeft maar een keer iets faliekant mis te gaan. Een thuiskwekerij brandt af. De vuurhaard slaat over naar de belendende woning, waarbij een alleenstaande moeder met 2 kleuters omkomen. De thuiskweker is toevallig een hobbyist die zo nodig in een systeemkast van een computer, uiteraard met 2e hands ventilatoren, aan zijn hobby invulling moest geven. Ik vermoed dat de kat dan echt in de gordijnen zit.

                            Comment


                              #15
                              Re: Hardere straffen voor brandgevaarlijke wietteelt

                              Wanneer je en lamp op hang en binnen wil gaan kweken wat is dan de moeite om goede spullen te halen inplaast van oude bagger
                              Maar veel kwekers sorry da ik het zeg vinden hier het kopen van een zaadje al teveel geld dan durf ik niet eens meer te denken aan al die
                              kastjes koelkasten diepvriezen die verbouwd worden met stukjes tape e.d
                              Koop Gvd goed materiaal als je wil kweken en niet alleen voor je eigen ook voor de mensen die
                              naast je wonen die hoeven de prijs niet te betalen om dat JIJ een plantje wil kweken
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X