Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietpas Breda

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietpas Breda

    Korting op 420shop
    BREDA - Coffeeshops worden besloten clubs met maximaal 1.500 leden.
    Het kabinet heeft gisteren ingestemd met de invoering van de wietpas.
    Die is straks alleen beschikbaar voor Nederlanders van 18 jaar of ouder.
    De zuidelijke provincies komen na de zomer het eerst aan de beurt.

    Zie ook:

    Invoering wietpas: Van der Velden waakt voor te veel optimisme

    Volgens het kabinet passen de maatregelen in de strijd tegen de georganiseerde drugscriminaliteit.
    Eind 2014 moet 40 procent van deze organisaties zijn opgerold, zei premier Mark Rutte gisteren.
    Burgemeester Peter van der Velden van Breda zegt in een reactie dat de gemeenteraad het besluit moet respecteren.
    Volgens Van der Velden is de drugsoverlast in zijn stad evident en zijn verregaande maatregelen noodzakelijk.
    Wel benadrukt de burgemeester dat de drugsproblematiek meer omvat dan alleen het coffeeshopbeleid. "We moeten ervoor zorgen dat de focus niet alleen op softdrugs komt te liggen, maar dat we ook oog houden voor de grote problemen met ghb en andere harddrugs."
    De burgemeester zegt nog met veel vragen te zitten over de uitwerking van de maatregel.
    Duidelijk is in elk geval wel dat coffee- shops straks niet binnen een straal van 350 meter van een school mogen zitten.
    Daardoor zouden in Breda vier zaken in moeilijkheden komen.
    Van der Velden zegt verder dat zijn zorgen over het achterdeurbeleid (aanvoer van de drugs) van de coffeeshops nog niet verdwenen zijn.
    De wietpas is voor de gemeente Roosendaal geen reden om weer coffeeshops toe te laten, zegt woordvoerder Dirk Timmers.
    "Het bevalt heel goed.
    De overlast is tot een minumum teruggebracht en dat willen we zo houden"
    Veel gemeenten zijn overigens helemaal niet blij met de maatregel.
    Ze vrezen onder meer dat de overlast zich verplaatst naar de straat.
    Last edited by belladonna; 28 May 2011, 19:15.
    God was never on your side..

    #2
    Re: Wietpas Breda

    ik vraag me af of we dan geregisteerd worden in een of ander register dat zou namelijk niet zo mooi zijn (kl*te dus)
    meteen jeugd zorg op je dak omdat je verslaafd bent (en volgens hun niet zorg kunt dragen aan je kind ,als je die hebt)
    Of ben ik nu heel erg paranoid ?

    Comment


      #3
      Re: Wietpas Breda

      Jeugdzorg ? je krijg zo pas als je 18 ben beetje rare vraag dus.
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Wietpas Breda

        je hebt duidelijk nooit met die instanties te maken gehad
        en bedoel dat als je een kind hebt dat ze zeker even langs komen
        als je geregistreet staat als blower want je word meteen gezien als verslaafde !
        en miss vind je baas het ook niet fijn dat je blowt daarom zijn ik of ben ik nu erg achterdochtig?
        Last edited by meijneke; 28 May 2011, 21:28.

        Comment


          #5
          Re: Wietpas Breda

          Ik heb geen kinderen.
          En hoef ook niet te werken of naar school
          Wat je met airmails koopt komt je baas ook niet te weten
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: Wietpas Breda

            Ze doen maar, dan kom ik gewoon helemaal nooit meer bij een coffeeshop, dat bevalt mij namelijk ook prima. Wat mij betreft doeken ze heel die shops op en laten ze kleinschalige thuiskweek gewoon toe, probleem nog beter opgelost.

            Comment


              #7
              Re: Wietpas Breda

              Grmbl!!
              Baron of majestic gelieve thuisleverdienst op te starten!!
              Dan rijden we maar NOG verder NL in met als gevolg nog langer last van ons (voor zover je al last hebt van al die snacks en benzine dat ik in NL koop, of de taxen op de winkelwaar dat ineens meegenomen word omdat daar redelijk wat zaken goedkoper zijn)
              Belgie gedoogd het gebruik van softdrugs, schengen zone laat kopen van legale koopwaar toe in eender welk land....
              Zie geen rede waarom een belg geen shoppasje zou kunnen krijgen dan.. Pure discriminatie dat je NL moet zijn...
              Zo zal europa nog lang bestaan, als elk lang uiteindelijk toch zen gang gaat gaan....
              En ik zou idd moest ik NL zijn nog tegen dat soort registratie zijn, daar gaat de privacy van de NL blower...
              en ivm jeugdzorg en werk... zijt maar zeker dat die lijsten na een half jaar gewoon te raadplegen zijn voor werkgevers tegen een fixe vergoeding... Hackers en lekken weet je wel..
              en jeugdzorg zal enkel een probleem zijn als er ook geregistreerd wordt hoeveel je koopt!, je kan zeggen dat je wekelijks een grammatje gaat halen om samen met je buur op te roken...

              Comment


                #8
                Re: Wietpas Breda

                Als jullie nu eens in Belgie praatjes gaan maken over Europa en je rechten, dan richt je daar misschien iets uit.
                Nederland gedoogt shops en de verkoop daar aan inwoners van Nederland. Een Belg die in een coffeeshop wat wiet koopt en het daar oprookt en uit laat werken is niets mis mee. Maar nee, de Belgen komen hier om vervolgens een strafbaar feit te plegen, namelijk uitvoer van softdrugs naar hun eigen land. En dat eigen land komt er dan bij Nederland over zeiken dat het beleid hier niet strookt met de rest van de EU.
                Daarom kost het ook 400 euro wanneer je gepakt wordt aan de grens, niks vrij verkeer van goederen. Cannabis uitvoeren is verboden!

                Dat ze hier nu een systeem bedenken dat niet inwoners uitsluit is vrij logisch. Dat het weer direct misbruikt wordt om een database van blowers aan te leggen is ook erg Nederlands, iedere kans om de privacy weer wat meer in te dammen zal met beide handen aangegrepen worden.
                Daardoor gaat het ook niet werken. Ik en met mij veel anderen, zullen nooit zo'n pasje aanvragen en blijven dus in het 100% zwarte circuit onzichtbaar.
                Onzichtbaar vinden ze ook prima, wat je niet ziet heb je geen last van ook. Daarom doeken ze wat mij betreft lekker de hele boel op, iedereen blijft gewoon aan z'n wiet kunnen komen en de Belgen gaan misschien in hun eigen land eindelijk een en ander regelen. Of heb je voor dat soort beslissingen een echte regering nodig?
                Door jullie bezoek wordt het toch al kromme beleid hier steeds verder ingeperkt tot het moment daar is dat er voor niemand meer een voordeel aan het gedoogbeleid te halen valt. Dat neem ik de Belgen niet kwalijk hoor, dat is de fail van de politiek die niet begrijpt dat het gedoogbeleid juist transparanter moet worden ipv de volledige willekeur dat het nu is. Maar ga in ieder geval niet lopen zagen omdat je straks je strafbaar feit niet meer zo makkelijk kan plegen.
                Last edited by mathijs; 29 May 2011, 01:06.

                Comment


                  #9
                  Re: Wietpas Breda

                  als die pas er komt ga ik ook echt niet zo een ding aan vragen ik ga wel weer bij de huis dealer halen en me eigen weed roken als dat is wat ze willen

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietpas Breda

                    wanneer wordt die regel ingevoerd?
                    ik zou dan anders nog eens graag een coffeeshop bezoeken !

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietpas Breda

                      Na de zomer wordt gestart met de grensgemeenten, maar weet er iemand wanneer amsterdam aan de beurt is?
                      Vrouwtje is zwanger dus kunnen pas ten vroegste begin december naar daar... en ben er nog nooit geweest

                      En ook in belgie wordt het bezit van cannabis gedoogd net zoals in NL (enkel de hoeveelheid is anders)
                      Als we jou gedachtegang moeten volgen dan is de uitvoer van cannabiszaden naar belgie ook verboden... (Duidelijkere aanzet tot gebruik is er niet buiten een joint in iemand mond sjouwen)
                      Maar ik vraag me af, nu er een cel van de VN toegeeft dat 'the war on drugs' een averechts effect heeft (heb het paar weken geleden nog besproken met chef van de baron en die wees me op het boek van jack herrer die toen al wist en bewees wat men nu ook ontdekt heeft) of ze in NL nog steeds gaan doorgaan met deze bizarre regels en gevechten tegen de middenklasse onder de kwekers (want ze pakken nu enkel de grotere thuiskwekers en de KLEINERE broodkwekers)
                      Er is mij trouwens al verzekerd in breda dat je daar als belg nog altijd aan je weedjes zal kunnen raken...
                      Misschien zelfs dichter bij de BE grens nog dan....
                      Werkt nu al niet en zijn er nog niet aan begonnen.... dat stoort mij vooral
                      Ik zeg doe alle shops aangekondigt 2 weken dicht en kijk is wat er op de straat gebeurd
                      Last edited by smokeykev; 5 June 2011, 09:32.

                      Comment

                      Bezig...
                      X