Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

    Korting op 420shop
    donderdag 02 juni 2011 | 13:45
    Op de Mallemse Es bij Eibergen is een akker van vier hectare ingezaaid met voederhennep. Het gewas is niet te verwerken tot softdrugs, maar evengoed worden geregeld plantjes uitgetrokken. Foto Wilco Nederhoff



    EIBERGEN - Wie vanuit Twente richting Eibergen fietst, ontwaart pal voor een spandoek over reggaefestival Irie Vibes een hele akker vol canabis. De betrokken landbouwer bevestigt dat het om hennep gaat, maar om voederhennep.

    Het gewas wordt in augustus als het tegen de twee meter hoog is, gehakseld. Vervolgens wordt het samen met gehakselde mais aan de koeien gevoerd. De hennep stimuleert het herkauwen, waardoor de koe meer doet met het voedsel. De werkzame stof THC ontbreekt in de plant, zodat de landbouwhennep niet geschikt is om tot softdrugs te worden verwerkt. Toch zijn de afgelopen tijd regelmatig plantjes uit de akker getrokken, aldus de boer.



    Meer in de Twentsche Courant Tubantia, editie Achterhoek, van vrijdag 3 juni.



    http://www.tctubantia.nl/regio/achte...-niet-high.ece

    #2
    Re: Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

    zodra er een gaatje in mn rooster is ga ik dat veldje eens bekijken en op de gevoelige plaat vastleggen, supertip Vale !
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

      Een rooster zit toch vol met gaten? Anders is t toch een massieve plaat??
      Grapje van mij... Maar ik ga ook Es' checken van de week...
      Pz 1

      Comment


        #4
        Re: Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

        goed punt P, ik zal eens checken op het werk of we voortaan roosterbesprekingen gewoon "massieve plaat"-besprekingen kunnen gaan noemen
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: Hennep in Eibergen: wel hoog, niet high

          gewoon wachten totdat de mannetjes daar geen stuifmeel meer maken,en planten maar daar met ze alle

          Comment

          Bezig...
          X