Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

    Korting op 420shop
    Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden steden (de standaard)

    In tal van steden over de hele wereld komen dit weekend duizenden vrijwilligers op straat boekjes uitdelen met als titel 'De waarheid over drugs'. De boekjes bevatten authentieke wetenschappelijke gegevens over de tien meest gebruikte drugs. De actie gaat uit van de Stichting voor een Drugvrij Europa (FDFE), een organisatie die gegroeid is uit de fel bekritiseerde Scientology kerk.
    De vrijwilligers voeren actie in onder meer Brussel, Sint-Truiden, Amsterdam, Maastricht en in duizenden andere steden. Ze delen massaal boekjes uit aan voorbijgangers.

    'Momenteel zijn de problemen gerelateerd aan drugs een maatschappelijk fenomeen. Deze boekjes zullen paal en perk stellen aan de publiciteit en aan de leugens die verspreid worden over drugs', zegt Christian Mirre, vertegenwoordiger van de FDFE.

    De boekjes zijn beschikbaar in 22 talen. 'Ze bevatten wetenschappelijke gegevens over de tien meest gebruikte drugs. Ze leggen uit waarom mensen drugs beginnen te nemen, hoe drugs te werk gaan en wat de gevolgen zijn op lange en korte termijn', aldus Mirre.

    Er werden volgens FDFE al meer dan 21 miljoen van deze boekjes verspreid in 60 landen. De FDFE is lid van het Forum van de Burgermaatschappij over drugs van de Europese Unie.

    ================================================== =============
    voor wie scientology niet kent : http://www.scientology-lies.com/
    http://dutch.drugsalvage.org/
    http://www.depers.nl/buitenland/9891...ientology.html
    http://www.ronthenut.org/

    #2
    Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

    geeft die manne maar eerst is een boekske over sekten :p

    Comment


      #3
      Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

      Deze enge heksenjagers worden natuurlijk gesponsored door de gristentaliban.

      Delen ze ook boekjes uit over de gevaren en gevolgen van:
      - wapens
      - auto's
      - treinen
      - keukentrapjes
      - keukenmessen
      - motorzagen
      - hamers
      - chemicalien
      - schoonmaakmiddelen
      - enzovoort....

      Hoeveel doden en gewonden er jaarlijks door de top5 uit bovenstaand lijstje vallen, daarbij vallen doden en gewonden door " drugs" echt compleet in het niet...

      Comment


        #4
        Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

        Hebben ze ook boekjes over ouderdom?
        Ik heb namelijk onlangs op het nieuws gehoord dat daar veel mensen van dood gaan...

        onnozelaars
        *SmokingggGG* !

        I wanna get high... so high!

        Comment


          #5
          Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

          Oorspronkelijk geplaatst door Noto
          Hebben ze ook boekjes over ouderdom?
          Ik heb namelijk onlangs op het nieuws gehoord dat daar veel mensen van dood gaan...

          onnozelaars
          Ja die vrije radicalen verwoesten blijkbaar je cellen waardoor je oud wordt, heel gevaarlijk

          Lol @ cookiemonster
          Veel gestelde vragen over het forum

          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

          Comment


            #6
            Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

            Ja die vrije radicalen verwoesten blijkbaar je cellen waardoor je oud wordt, heel gevaarlijk
            Ja, en weet je wat ze ons dan leren op school...?
            Rode wijn te drinken, omdat die naar het schijnt antistoffen aanmaakt die de vrije radicalen vernietigd.

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              hmm drugvrij europa appart
              Schutto In tha house

              Comment


                #8
                Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

                Er zal NOOIT een drugvrij europa zijn zolang wij growers er zijn hebben we toch nog onze weed?
                En da harddrugmileu gaat ook maar niet kapot. Er zijn te veel mensen die da doen, mensen waar je het niet van verwacht bv. Tom Boonen
                En alcohol is da geen drugs? Als'k een bak bier op heb dan euhh .....
                Een zakje en ik ben
                Laat ons blowers toch met RUST.
                greet

                Comment


                  #9
                  Re: Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden sted

                  Die mensen moeten een leven zoeken, wat proberen ze te bereiken... Haha
                  Ik wil wel es een van die boekjes zien (je krijgt die gewoon toegestopt op de straat ofzo? weet iemand waar in Brussel?), vraag mij zwaar af wat voor een 'wetenschappelijke informatie' ze daar in gaan gezet hebben. (als wetenschapper kan ik er eenmaal niet tegen dat ze de term 'wetenschap' gaan gebruiken met de bedoeling 'correct en als enig juiste informatie te beschouwen' ...). Met pijn in het hart zeg ik dan ook: je kan alles bewijzen met 'wetenschap'...

                  Comment


                    #10
                    Marginaal zeg kom de ouders nog een beetje bang maken zodanig ze hun kinderen nog wat meer op sluiten dan tegewoordig al het geval is. Dat is het enige effect van die actie. De drugsgebruikers zullen er niet door stoppen en de potentiele gebruikers zullen alles wat in dat boekje staat al wel geweten hebben.

                    Pure bangmakerij, iets wat tegewoordig veel te veel aan het gebeure is.

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door simplemind View Post
                      Stichting voor Drugvrij Europa voert actie in duizenden steden (de standaard)

                      'Momenteel zijn de problemen gerelateerd aan drugs een maatschappelijk fenomeen. Deze boekjes zullen paal en perk stellen aan de publiciteit en aan de leugens die verspreid worden over drugs', zegt Christian Mirre, vertegenwoordiger van de FDFE.


                      Er werden volgens FDFE al meer dan 21 miljoen van deze boekjes verspreid in 60 landen. De FDFE is lid van het Forum van de Burgermaatschappij over drugs van de Europese Unie.

                      ================================================== =============
                      voor wie scientology niet kent : http://www.scientology-lies.com/
                      http://dutch.drugsalvage.org/
                      http://www.depers.nl/buitenland/9891...ientology.html
                      http://www.ronthenut.org/
                      Crapuleus dat dergelijke desinformerende, duistere, religieus-geinspireerde instantie deze leugens mag verspreiden over heel Europa. En dat onder het 'wakend' oog van de EU, allemaal geen probleem.

                      En de waarheid verkondigen, daar zijn ze goed in! Ze gaan doodleuk de mensen opnieuw wijsmaken dat de stepping stone theorie klopt:
                      http://www.drugfreeworld.org/psas/in...gateway#player


                      Ook een schande dat ze kinderen laten meelopen in die mars. (zie header) En dat ze hen bovendien een mening laten verkondigen over een onderwerp die niet gerelateerd is aan hun leefwereld. En waarover ze niet eens een realistisch beeld kunnen vormen. Laat kinderen kinderen zijn , aub!

                      Wat ik daarna las in hun 'educatieve boekje voor jongeren' slaat echt alles. Hieronder een aantal uittreksels:

                      "Thus, a person who smokes two to three joints a week is constantly under the influance of the drug"
                      LT effects:
                      "Reduced sexual capacity"
                      "Inability to understand thins clearly"

                      "Because a tolerance builds up, marijuana can lead users to consume stronger drugs to achieve the same high. When the effects start to wear off, the person may turn to more potent drugs...People take drugs to get rid of unwanted situations or feelings."

                      "Joints are sometimes dipped in PCP, a powerful hallucinogen."

                      "Students who use marijuana have lower grades and are less likey to get into college than non-smokers. They simply do not have the sme abilities to remember and organize information compared to those who do not use these sustances"

                      A message to the young:
                      "...But remember - the best solution to drugs is never to start using them in the first place"
                      BRON: http://www.drugfreeworld.org/downloa...let-joints.pdf
                      Last edited by ThisDude; 11 October 2008, 19:25.

                      Comment


                        #12
                        Ze vergelijken ook Weed smokers met non smokers, terwijl daar nog gewone sigaretten smokers tussen zitten en ze deze ook niet over het hoofd mogen zien. Daar wordt ook een stap gezet he...

                        De eerste persoon die een hele week onder invloed is door 2-3 joints moet ik ook nog tegenkomen trouwens...

                        Dat Smokers lagere scores zouden hebben kan wel maar de vergelijking moet misschien omgekeerd gemaakt worden: Gaan de 'minder begaafden' niet sneller naar wiet overgaan vanwege het iets andere milieu waarin ze leven? (Het is misschien niet perfect en vriendelijk verwoord maar je snapt wel waar ik naartoe wil). Het is dus niet omdat je blowt dat je slechtere punten gaat scoren... Maak de omgekeerde vergelijking!

                        En zeggen tegen jongeren van nooit aan drugs te beginnen... Zo ken ik er ook maar 1 en dat is mezelf... Ben dan ook de enige van het hele forum ook in mijn vriendenkring is er niemand zoals ik dus dat ze met die onzin dan ook maar direct stoppen. Ze moeten mensen meer helpen door te zeggen hoe je ermee om moet gaan, niet dat je er gewoon niet moet aan beginnen. Want zeg nu zelf: Welke jongere van 16-18jr heeft nog nooit van een stickie getrokken? Inderdaad, deze mensen lopen nu eenmaal niet heel dik

                        Ieder denkt er het zijne van. Ik begin er niet aan, net zoals alcohol, gewone sigaretten en dergelijke... Heb het niet 'nodig' en zie er het nut niet van in. Maar ik kan 1 ding zeggen en dat is dat dergelijke uitspraken zoals hierboven ook heel getint zijn (zoals je zegt: religieus, duistere, ...)...

                        Greetzzz

                        Jona

                        Comment

                        Bezig...
                        X