Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

    Korting op 420shop
    Laatst gewijzigd: woensdag 22 juni 2011 - 18:59 | Auteur: Hans Janssen

    OSS - De politie heeft dinsdag de auto van een inwoner van Nuland in beslag genomen. Ze denkt dat de man van 44 veel geld heeft verdiend met het oogsten van hennepplanten op twee adressen in Oss.
    Hij werd aangehouden in een huis aan de Johannes Poststraat in deze stad, tegelijk met de bewoonster van 41. De politie was hier en op de Monsterstraat in Oss op onderzoek uitgegaan, omdat ze vermoedde dat er hennep werd gekweekt.

    http://www.omroepbrabant.nl/?news/15...inleveren.aspx

    #2
    Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

    op basis van een vermoeden mogen ze beslag leggen op jou waar?
    Last edited by misto; 22 June 2011, 23:18.
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

      Hebben ze geleerd van de NSB.... vond het ook al een raar verhaal.

      Comment


        #4
        Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

        gast dat zijn de kinderen en kleinkinderen van de nsb .
        het mag gewoon ze doen dan een tijdelijke in zekeringsteling jij mag dan laten zien hoe je aan het geld kwam .
        dus lotto of werk , knippen als jij gewoon werkt en doet knippen voor de hobby en daar een bmw 6 serie van rijd kun jij gewoon laten zien ik heb mijn geld gekregen door daar aan de lopende band te staan en je krijgt alles weer terug. krijg je geld van het uvw en dan een dikke bmw onder de kont dan gaat dat niet lukken.
        gr chef

        Comment


          #5
          Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

          Op grond van het bepaalde in artikel 96a, 1e lid van het Wetboek van Strafvordering mag een opsporingsambtenaar in bepaalde situaties (lees het artikel maar) overgaan tot inbeslagneming.

          Comment


            #6
            Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

            heel goed XTREME in volks mond de plukze wet .

            Comment


              #7
              Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

              Je begrijpt zeker wel dat het hele artikel gemaakt is om cannabis in een kwaad daglicht te zetten.... ( Mussert was ook een kleinkind, dus dat zegt niks!)

              Oh ja en voor ik het vergeet: ik ben geen gast....chef!

              Comment


                #8
                Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                Volgens mij zal ie em rap terug hebben met een goede jurist!!
                'in bepaalde situaties' ... Lijkt me meer te zijn gemaakt voor het geval de chef van de italiaanse mafia plots in NL komt wonen..

                Als die man 20 maanden gewerkt heeft heeft ie al bewijs... zijn vrouw betaalde gewoon het eten, groentes kochte ze ni die kwamen uit de tuin, vlees aten ze niet.. enkel eigen kweek kippen en eitjes.... Je kan rondkomen met 400 pleuri in de maand... Als die man 1300 netto had per maand en dit gedurende 6 jaar kan ie zichzelf IN THEORIE een beemer veroorloven... veel hangt dan af van de leeftijd van de wagen en of ie al dan niet afbetaald is
                Ik zie in het artikel vooral een conservatieve journalist een poging doen om weed in slecht daglicht te stellen...
                We krijgen niets van relevante info... enkel smaad aan de persoon in kwestie
                vanwaar kwam het vermoeden van de wouten (als ie opgepakt is met kilotje weed in C1000tas... OK dan)
                Hoe oud is die BMW, werd die nieuw aangekocht ....
                Hoe lang zou de man al kweken....
                Pfff moeite niet om zo'n artikels van 3 lijnen te lezen maar dat vergeten veel mensen spijtig genoeg

                Editje: Vale 'gast' is in VL gwn een algemene roepnaam.. totaal ni onrespectvol bedoeld
                Last edited by smokeykev; 23 June 2011, 22:58.

                Comment


                  #9
                  Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                  Volgens mij zal ie em rap terug hebben met een goede jurist!!
                  'in bepaalde situaties' ... Lijkt me meer te zijn gemaakt voor het geval de chef van de italiaanse mafia plots in NL komt wonen..


                  Alvorens je een stelling inneemt kan het geen kwaad enige elementaire kennis te vergaren van discussie- en onderhandelingstechniek (in conflictsituaties.)
                  Je commentaar berust op namelijk aannames en niet op feiten, want de feiten die je opsomt verzin je zelf (daarom zijn het aannames, die je presenteert als feiten)
                  Een helder betoog houd je als volgt:
                  Som eerst het zuivere feitencomplex op, (verzin er niets bij)
                  benoem het (rechts)geschil, (mag art 96a, lid 1 Sv worden toegepast?)
                  weerspreek het standpunt van je opponent, (art 96a lid 1 SV mag niet worden toegepast!)
                  geef een beschouwing met hoofdargumenten, nevengeschikte argumenten en ondersteunende argumenten, waaruit blijkt op welke gronden je hem weerspreekt,
                  en ten slotte concludeer je dat art. 96a lid 1 Sv niet mag worden toegepast.

                  Dat leest namelijk wat gemakkelijker. Als relevante informatie ontbreekt, dan moet je zeker geen irrelevante informatie (ongefundeerde aannames) er bij verzinnen.
                  -je weet niet of de man getrouwd is,
                  -je weet niet of de man een moestuin heeft en kippen houdt,
                  -je concludeert tot smaad, terwijl er geen sprake van smaad kan zijn in een geanonimiseerd bericht,
                  -je neemt het standpunt in dat de man iets kan bewijzen,
                  -je gaat er aan voorbij dat de man niets hoeft te bewijzen ( detournement de pouvoir is alleen toegestaan als dat in het desbetreffende wetsartikel uitdrukkelijk is gesteld, wat niet het geval is) en dat aantonen of aannemelijk maken reeds voldoende is.
                  Last edited by Xtreme; 24 June 2011, 17:26.

                  Comment


                    #10
                    Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                    Oh ja en voor ik het vergeet: ik ben geen gast....chef

                    dit was op de toon van vriend ,gozer jij,
                    snapje niet meer en niet minder gr chef

                    Comment


                      #11
                      Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                      mja ik ben natuurlijk geen jurist!! ik stel me enkel openlijk de vraag...
                      En ik bedoel niet smaad naar de persoon in kwestie toe... eerder naar een hele community op zich..
                      En die opsommingen zijn idd dingen die ik noch de lezer van het artikel weet... dat is nou net men punt.. waarom een artikel publiceren dat (in mijn ogen dan toch) onvolledig is... dacht dat de media moest informatiseren? dit brengt gewoon een hoop speculaties met zich mee dit artikel....
                      En kwou dak wel jurist was.... zou zo'n mensen toch wel willen helpen alleen al uit tegenkanting tegen een rampzalig beleid...
                      Maar ik lijk het gevoel te hebben dat belgen zich dat meer aantrekken dan de NL-ers zelf (mss omdat we schrik hebben dat onze regering gewoon klakkeloos het NL beleid wil overnemen)
                      Ook is blijkbaar een groot verschil tss BE en NL in omgang met cannabis...
                      Als hier in belgie een kwekerij opgerold wordt in een garage wordt dit zelfs bijna nooit vermeld in de media
                      en dan wordt er ofwel geen details (buite van de kweek zelf) ofwel alle details bijgegeven... en dan nog trekt er zich niemand iets van aan... Ik herinner me nog een weedbaron-boer die zen hele boerderij had omgebouwd en wapens in huis had... het dorpje heeft er 2 dagen over gesproken en de kous was af....
                      maarja... kgaf gwn men mening.. zalk vanaf nu wa minder vaak doen

                      Comment


                        #12
                        Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                        Hier zijn kennelijk weinig juristen of ze maken zich niet kenbaar...

                        Speculeren ga je ook van zo'n verslaggeving en sommige mensen denken dan hardop. Niks mis mee, je mening mag geventileerd worden!
                        Dat is best voor te stellen,kevin, daar een journalist alleen een verhaal neerpent zonder feiten te weten/vermelden.

                        Het nieuws wordt gemanipuleerd, dat is bekend, bijna alle verslaggeving over cannabis is negatief....

                        Comment


                          #13
                          Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                          Hmz mja vale krijg blijkbaar nogal veel tegenkanting opt forum terwijl ze dan 2 post nadien of voordien gewoon mijn mening blijken te delen... ma soit... Kzal eerst men kweekverslagen vervolledigen in november mss dak dan wa meer mijne mond mag opendoen...
                          Ik bezie een forum nog steeds als een plaats waar je gewoon je mening zegt... hoe halfgebakken je idee erover ook is.. dit met de bedoeling om mensen met andere gedachtengang of manier van werken ni te doen vastroesten in een sleur en te laten blijven nadenken over wat ze doen... Zijn vaak ideejen die gewoon heel even door je hoofd zweven en waar je zelf van denk neeih maar die toch blijven plakken en je dan gaat zoeken of er niemand met 1 postje je van je twijfels kan afhelpen of kan aanzetten om je idee om te zetten in project of experiment...
                          En als je op een forum al geen falend beleid nimeer mag aanspreken.. (ik spreek dan over een paar mensen die zich blijkbaar beetje meerderwaardig vinden door grotere opbrengst/ meer kweekervaring)
                          Maar soit dit gezegd zijnde gaat het bij deze de theepot in tot de wintermaanden...
                          Ik blijf gewoon mijn (ongebruikelijke) kijk op de dingen meegeven, en de mods zijn vrij om mijn post's aan te passen indien beledigend of te belachelijk ( stoners weten waarom ) (is alvast nooit de bedoeling om iemand tegen de borst te stoten, ik geloof in opbouwende kritiek)
                          En heb gewoon medelijden met die man... Een BMW of een LADA, een auto blijft hard werken, hoe groot is de kans dat deze man door verlies van zen job ofzo is overgegaan tot broodkweek? Kan me dit best voorstellen hoor!!
                          Je zal maar een vast contract krijgen van 1500 netto en denken dat je BMW kan betalen en 3 maand na de bestelling te horen krijgen dat je door afslanking kan gaan stempelen... Ga je dan je auto annuleren en je voorschot kwijt zijn wat je al niet kan missen omdat je geen job meer hebt? Of ga je dan op zoek naar werk en probeer je in de tussentijd op de enige manier waar je iets van kent en die je mogelijk acht de eindjes aan elkaar proberen te knopen?
                          Het feit dat ze enkel 1 auto in beslag nemen doet me ook vermoeden dat de man voor de rest toch niet zo heel veel luxe items zal bezitten?
                          Maar dit alles blijft speculatie..
                          en ivm de juristen ik ben paar juristenforums langs gegaan om eens te informeren maar om idd een jurist te vinden die toegeeft dat ie blowt is niet zo simpel!! (op sommige sites was het al moeilijk om een ban te ontwijken ... zegt weeral genoeg :s)
                          soit peace out blow ze!! en pak is allemaal jointje sativa mensen... relax en smile

                          Comment


                            #14
                            Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                            Tot mijn kennissenkring behoren nogal wat academici en HBO-ers, die blowen. Het valt me op dat vooral tandartsen blowen: met een kater kunnen ze de volgende dag niet scherp zien en zijn ze niet "handvast". Ze geven de voorkeur aan cannabis en mijden te veel drank.

                            Comment


                              #15
                              Re: Vermeende hennepkweker uit Oss moet auto inleveren

                              @We krijgen niets van relevante info... enkel smaad aan de persoon in kwestie
                              @En ik bedoel niet smaad naar de persoon in kwestie toe... eerder naar een hele community op zich.

                              Denk je nooit eens na voordat je iets op schrift stelt? In 2 opeenvolgende berichten spreek je jezelf 100 % tegen. Vergis ik me daarin? Moet ik soms eerst vragen of hetgeen je schrijft je bedoeling is of dat je toch wellicht iets anders bedoelt?
                              Last edited by Xtreme; 30 June 2011, 14:25.

                              Comment

                              Bezig...
                              X