Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zware wiet op lijst verboden harddrugs

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

    nee dit is alleen fundering voor het huidige beleid, dat percentage snapt geen kamerlid en doet er eigenlijk ook niet zo heel veel toe. Nu gaat het volgende onderzoek over hoe groot het aandeel van dit soort superwiet is in het totale nederlandse aanbod, en daar komt dan met wat truuks uit dat binnenwiet in zn algeheel achter slot en grendel moet. "Beleid maken" noemen die **** dat, ondersteund met eenzijdig onderzoek van lik mn vestje.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #17
      Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

      Handhaven doen ze zoals Xtreme zegt. Anoniem inkopen, naar TNO, en indien uitkomst labtest te hoog is, shop dicht ivm verkoop van harddrugs.
      Hoe de shop gaat zorgen dat ze onder die 15% blijven is hun probleem.

      Als je nu actie gaat voeren ben je een beetje laat denk ik.
      Dan had je je tijdens de verkiezingen beter moeten inzetten voor een partij die hier tegen was.
      Helaas is het niet mogelijk om stoners actief te krijgen
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

        Hmz totdat ze volledig illegaal moeten blowen en dan kei chagrijnig worden omdat hun stash op is :p

        Comment


          #19
          Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

          Tsja, en dan is het te laat.

          Of je moet 300.000 man op een plein kunnen krijgen...dan komen de Amerikanen en de Navo helpen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

            dacht dat in de 40% van de mensen tss 15 en 35 wel eens een joint rookt .... (al is het eenmalig om te proberen)
            Het idee is niet om enkel blowers te verzamelen maar ook mensen die je kan overtuigen dat legalisatie een goeie zaak is...
            Anders ga je altijd de commentaar 'ja tuurlijk zij zijn er aan verslaafd, logisch dat ze protesteren' krijgen
            Beter zou zijn om gelijk ook alcohol op de lijst met zware drugs te zetten en het feit dat dat niet gebeurd aankaarten... maar wacht niet op mij eh.. ik vermoed dat jullie ook wel volksvertegenwoordigers hebben die nog luisteren naar hun kiezers?
            Naar een belg gaan ze niet luisteren hoor.... Start ergens facebookje ofzo... online petitie...
            zitten hier toch wel genoeg coders en pagebuilders eh?
            Man wat is een blower toch sloom :p weer duidelijk geval dat de gevestigde waarde eerst de gemakkelijkste groep 'druggebruikers' gaat aanpakken....
            Ondertussen maar lekker XTC de wereld rondsturen of je met het hele pleintje scheef zuipen en dan flikken gaan provoceren (zoals bij de matchen van NL paar maand terug)
            toen zaten de blowers netjes ergens op een terrasje zich af te vragen waarom dat allemaal nodig is... Heel simpel om een zwijgzame chille groep mensen van de samenleving te viseren...
            Laat bijv paar 100 stickers drukken met weedbladje en tekstje ivm politie en kleef dit op zoveel mogelijk combi's as je kan (onderkant achterbumper) en beloof ze in den haag dat deze 'pesterijen' in gelijke mate zullen toenemen met hun heksenjachten... ze zullen al 2 keer denken!!

            Comment


              #21
              Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

              dit staat niet los van andere problemen en zou ook niet als zodanig aangepakt moeten worden denk ik. Welke partij ook op gestemd wordt, het uiteindelijke beleid wordt alleen maar erger. En dat is met veel gebieden zo > de invloed van het volk op wetgeving is aan het minimaliseren, ondanks zoethoudertjes om beslissingen over meerdere kabinetten uit te spreiden.
              Er kan nog zoveel geprotesteerd worden of petities worden getekend, er is een beeld gevormd wat cannabis allemaal voor slechts te bieden heeft en om succesvol te kunnen zijn moet eerst dat beeld bijgestuurd worden en dat gaat een hoop poen kosten ben ik bang.
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #22
                Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                Ik ben even te stoned om alles door te lezen, maar ik wil gewoon heeel graag mijn mening geven
                Ze willen de grens trekken bij 15 % omdat hoger te zwaar is? KONTVERHAAL, voor minder dan 20% doe ik het niet
                Ik vond dat een coffeeshophouder het gisteren in het nieuws veeeeeel beter uitlegde.
                Hij zei namelijk dat 2 flessen jenever weg werken wel dodelijk is voor de meeste mensen, maar wiet niet. Maar die 2 flessen mag je wel zomaar kopen hebben houden en wegwerken.

                Wicked World

                Comment


                  #23
                  Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                  haha na 1 fles jenever krijg ik van men leven die dop meer van die tweede hoor haha
                  en idd ja ... maar begin dan ergens... want altijd blijven zeggen het gaat niet genoeg zijn... dan gaat het idd nooit genoeg zijn
                  Je moet maar is een jonge politicus aanspreken met je boodschap zodat ie zelf es blowtje gaat proberen... als zo iemand dan binnen een vijftal jaar iets in de pap te brokken heeft ben je halfweg... of toch al op weg
                  Laat de oudere generaties (lees mensen met een 'oudere' gedachtengang, iemand van 50 die denkt als iemand van 20 is nog jong) rustig hun koers varen en stippel ondertussen de route uit voor in de toekomst... En hoop dat de kapitein dan wel iemand is met verstand...

                  Comment


                    #24
                    Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                    Maud Effting, Sander Heijne − 25/06/11, 11:14


                    Wiet en hasj met meer dan 15 procent thc moeten voortaan als harddrug gelden, vindt de commissie-Garretsen. Zes vragen - en antwoorden - over sterke wiet en hasj.


                    Stijgt het percentage thc in Nederlandse wiet en hasj echt zo snel?
                    Thc is de psychoactieve stof in hennepproducten. Uit rapporten van het Trimbos blijkt dat het gemiddelde thc-percentage in nederwiet de afgelopen jaren juist is gedaald. Tot zeven jaar geleden was er inderdaad sprake van een stijging van de hoeveelheid thc in Nederlandse cannabis. In 2004 bereikte het thc-percentage een hoogtepunt. In dat jaar bevatte nederwiet gemiddeld 20,4 procent thc. Sindsdien zijn de gemiddelde percentages weer iets gedaald. De laatste jaren stabiliseert het thc-gehalte in cannabis tussen de 15 en de 18 procent gemiddeld.

                    Hoe komt nederwiet zo sterk?
                    In de jaren tachtig en negentig hebben gerenommeerde hennepkwekers de planten steeds verder veredeld. Net als bij andere groenproducten, zoals bijvoorbeeld tomaten, stelt dit ervaren wiettelers in staat om steeds sterkere wiet te produceren. Nederland is dan ook niet het enige land waar de thc-waarden zijn gestegen. De laatste jaren worden ook in landen als Engeland en de Verenigde Staten steeds sterkere cannabissoorten aangetroffen. Nederland is slechts een voorloper op die trend.

                    Merkt een cannabisgebruiker het direct, als hij wiet of hasj rookt met een hoger percentage thc?
                    Het effect van cannabisproducten is niet alleen afhankelijk van het thc-gehalte. Zo heeft hasj van oudsher een veel hoger percentage thc dan wiet, maar bevat hasj tegelijkertijd meer cannabidiol, een stof die op zichzelf geen psychoactieve werking heeft maar bepaalde effecten van thc wel kan versterken of verzwakken.

                    Is cannabis met een hoger thc-gehalte ongezonder?
                    Vooral blowende kinderen in de leeftijdscategorie van 12 tot 15 jaar kunnen blijvende hersenschade oplopen van het roken van (sterke) wiet of hasj. Uit onderzoek blijkt dat ze op latere leeftijd een verhoogde kans hebben op psychosen en schizofrenie. Volwassen gebruikers lopen in principe geen risico op blijvende hersenschade. Wel lopen ook zij het risico in een acute psychose te schieten. Vorig jaar is er in Amsterdam een toerist uit het raam van een hotel gesprongen na het roken van een joint.

                    Wat betekent het voor coffeeshops, als wiet en hasj met meer dan 15 procent thc verboden worden?
                    Ze mogen dan geen sterke wiet meer verkopen. Maar het is de vraag hoe de overheid dit moet controleren, aangezien grootschalige productie van cannabis illegaal is.

                    Zegt de commissie-Garretsen ook nog iets over andere drugs?
                    Ja. Ghb is nu nog een softdrug maar de ontwikkelingen rond ghb-gebruik zijn zo zorgelijk dat momenteel overwogen wordt het op de harddrugslijst te zetten. Het aantal mensen dat naar het ziekenhuis gaat met een ghb-vergiftiging is binnen vijf jaar verviervoudigd.

                    De commissie vindt ook dat onderzocht moet worden of het relatief milde qat onder de Opiumwet moet vallen. De veelal Somalische gebruikers verkeren vaak in slechte omstandigheden.

                    En dan xtc. Steeds meer onderzoeken zouden aantonen dat het op termijn minder schadelijk is dan gedacht. Toch blijft het een harddrug, omdat het zo veel criminaliteit aantrekt. Opmerkelijk is dat alcohol en tabak volgens de commissie eigenlijk ook tot de harddrugs zouden moeten behoren. Maar omdat dit onmogelijk is, adviseren ze slechts het toezicht te verbeteren.

                    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/...lijk-ook.dhtml

                    Comment


                      #25
                      Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                      @Man wat is een blower toch sloom.
                      Denk je ooit wel eens na over wat je zegt?
                      Inderdaad,
                      -ik blow al zo'n 45 jaar,
                      -ik heb een goede opleiding gevolgd en die ruimschoots binnen de nominale studieduur tijd afgerond,
                      -ik heb naast mijn studie gewerkt om mijn studie te betalen,
                      -ik heb altijd veel gesport, zelfs nog korte tijd semiprof voetballer geweest,
                      -ik ben reserve officier in het leger geweest,
                      -ik heb nog nooit gerookt,
                      -ik heb nog nooit alcohol gedronken,
                      -ik ben ruim 30 jaar ondernemer,
                      -ik ben niet sloom

                      Comment


                        #26
                        Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                        uitzonderingen bevestigen de regel? :p

                        Comment


                          #27
                          in bepaalde gevallen terecht. Ik vind iemand die 15 joints per dag wegpaft ook weerzinwekkend en rijp voor deskundige hulp. Na het ontbijt neemt een matige alcohol gebruiker toch ook geen borrel?
                          Last edited by Xtreme; 27 June 2011, 15:26.

                          Comment


                            #28
                            Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                            dit is dan buiten de medicinale blowers gerekend uiteraard mag ik hopen?
                            maar je hebt gelijk hoor..
                            maar hangt natuurlijk ook af van de sterkte van die joint... 15 joints @ halve gram per joint is er over maar 10 joints met juist klein laagje weedos en 5 knallers savonds is weer iets geheel anders...

                            Comment


                              #29
                              Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                              Wat een flauwekul je word er toch schijtziek van heel dat cannabis beleid.

                              ik vind het nog steeds 1 dom verhaal. Nu zeuren ze over de sterkte.......zorg nou eerst eens voor een fatsoenlijke handhaving.

                              Er mag wiet verkocht worden in dit land maar het mag niet verbouwd worden.......en coffeeshops hoe die aan hun wiet komen? TJA dat weet niemand.....

                              Waarschijnlijk komt het daar zomaar aanwaaien
                              NLX outdoor kweek 2011
                              Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                              De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

                              Comment


                                #30
                                Re: Zware wiet op lijst verboden harddrugs

                                Ja het moet kennelijk zo vaag werken, anders beginnen andere landen in de EU te stijgeren.
                                Eigenlijk moet iedereen die kweekt of blowt of weet ik veel wat, een dikke zak vogelhennep kopen en overal, langs iedere berm, op ieder weiland op iedere vrije vierkante meter, dat zaad uitstrooien. Eens ff kijken hoe de overheid hier op reageerd, als het hele land vol staat.

                                Comment

                                Bezig...
                                X