Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 stroomstoringen in Friesland afgelopen twee dagen!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    2 stroomstoringen in Friesland afgelopen twee dagen!!!

    Korting op 420shop
    De stroomnetwerken worden er niet beter op van Liander. Vermoedelijk worden ze overbelast door al die opgewekte stroom met als gevolg dat de stroom steeds vaker uitvalt waar wij als kwekers met onze stealthtuinen niet bepaald opgewekt van worden.

    De afgelopen twee dagen hebben er maar liefst 2 stroomstoringen plaatsgevonden in Friesland. Gisteren was de stroom er drie kwartier af in tussen de middag in Donkerbroek, Hemrik en Wijnjewoude. Vandaag lag de stroom er tussen de middag een uur uit in Burdaard en omstreken. Hier niet en momenteel heb ik ook niks staan bloeien, maar het zal maar gebeuren als je bijna kunt oogsten!

    Het baart mij wel zorgen en jullie dan?
    Horks Fototopic 2.0

    #2
    Komt dit niet door weer een "geweldig plan" uit den haag?
    Lets not criticize but legalize

    Comment


    • Pieremegoggel
      Pieremegoggel commented
      Editing a comment
      Kaag heeft het gedaan? Of het WEF?

    • Gps
      Gps commented
      Editing a comment
      De laatste keer dat ik keek zaten het wef en kaag niet in den haag toen dit gebeurde.

      Wel moest de makt open om concurrentie te bevorderen.

      https://www.vastelastenbond.nl/blog/...rkt-2004-2022/

      2004: Liberalisering energiemarkt
      De energiemarkt werd in 2004 geliberaliseerd, waardoor er een vrije keuzemarkt ontstond. Het doel van de liberalisering was om de concurrentie te bevorderen. Sinds 2004 zijn consumenten vrij om zelf te kiezen voor een energieleverancier. Mochten ze een goedkopere aanbieder vinden, kunnen ze zelf overstappen (ook wel switchen genoemd). Verschillende energieleveranciers betraden sinds 2004 de markt van stroom en gas en boden deze aan zakelijke partijen en particulieren aan. Dit zorgde voor nieuwe mogelijkheden, maar ook voor veel rompslomp voor de traditionele leveranciers.

    #3
    Ach tis maar Friesland joh .
    Daar is de financiële schade minimaal

    bron: liander

    Comment


      #4
      Afgelopen Mei was de stroom er in Amsterdam ook een paar uur van af. Zie hier en het gebeurt steeds vaker. Voortaan maar Nothern Lights zetten.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment


        #5
        Dit is inderdaad de planning, mensen in de war brengen, stukje 5G eroverheen, beetje HAARP en wat chemtrails lekker inlezen op facebook, ook goed tegen de boeren en goed om COVID op te lopen, vieze babybloeddrinkende satanisten zijn het.WORD WAKKER MENSEN, DOE JE HUISWERK, LEES JEZELF IN!

        Comment


        • PH donner
          PH donner commented
          Editing a comment
          Dat soort systeem is al jaren op de markt , dacht dat het ‘ Back Up ‘ was?
          Ff googelen en eindigen met WF (maar dan niet de afkorting)

        • stafford
          stafford commented
          Editing a comment
          Hork heb het live meegemaakt,stroom viel uit en vrouwtje op leeftijd vol in de bloei,dat begon dus te ruiken na een paar min,en werd steeds heftiger.

          Een rat de politie gebeld en jahoor nog geen uur later waren ze er met man en macht,natuurlijk wisten ze niet waar dus het hele blok gingen ze doorzoeken en toen was het raak,een voor een en ze hadden de papieren ook om toe te treden.

          Sloeg echt nergens op,gaat nog vaker gebeuren dit vooral nu met de max capacitijd op het stroom net.

          En wat betreft de topic starter ik snap zijn zorgen uiteraard.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Fuck in welke regio als ik vragen mag?

          Ja, ik deel de zorg van de topic starter ook!

        #6
        Er bestaan een soort accus voor computers, voor als de stroom uitvalt.

        Ik weet alleen niet of je daar lampen en een afzuiger op kan laten branden. Maar zo iets moet wel bestaan. Donner verwees er ook naar, al heb ik geen idee wat hij precies bedoelt.

        https://blog.memodo.nl/noodstroom-of-back-upstroom/
        Lets not criticize but legalize

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Denk dat Donner dit topic bedoelde. Een aanrader om te lezen overigens!

        • Gps
          Gps commented
          Editing a comment
          Lol, nu begrijp ik dat wf wel.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Kijk aan!

        #7
        afgelopen weekend storing in Buitenpost E.O... alles overal donker.. doe je niks aan, zorgen voor wat opslagstroom.. gebeurd hier regelmatig in het mooie Friesland

        Comment


          #8
          Oorspronkelijk geplaatst door Akhaasje View Post
          ....... doe je niks aan, zorgen voor wat opslagstroom.. gebeurd hier regelmatig in het mooie Friesland
          In ons deel van Friesland (Lemsterland) hadden we eigenlijk maar heel weinig last van storingen. Meestal betrof het dan een grondwerker die niet goed op de kaart gekeken had waar ie kon graven.

          De toekomst is echter dat dit veel vaker gaat gebeuren. Niet alleen in het mooie Friesland maar overal waar we overhaast alles moeten vervangen door elektriciteit. Met sterk toenemende (tijdelijke) verschillen tussen vraag en aanbod. Nu ik heb ik een hekel aan doemdenken maar ik denk dat er geen ontkomen aan is. Steeds vaker storingen die ook steeds langer gaan duren voordat ze verholpen worden. Tenzij, tenzij in de machtscentra het gezonde verstand het weer gaat winnen van de hysterie. Maar dat zie ik vooralsnog somber in.

          De enige manier om permanent stroom te hebben is een eigen back-up systeem aan laten leggen. Maar dat is peperduur (€ 1.000 per kWh opslag is op dit moment een gangbare prijs) en zal een onmogelijke terugverdientijd kennen. Het is maar wat het je waard is en of je het geld op de plank hebt liggen. Commerciële kwekers misschien. Maar doorsnee huishoudens echt niet.

          Comment


            #9
            Stroomnet overal zo goed als vol, kabinet kondigt ‘onorthodoxe’ noodmaatregelen

            aanhttps://www.ad.nl/politiek/stroomnet-overal-zo-goed-als-vol-kabinet-kondigt-onorthodoxe-noodmaatregelen-aan~ae8d104f/

            Comment


            • Bo$wachter
              Bo$wachter commented
              Editing a comment
              Kan die link niet openen

            • klos73
              klos73 commented
              Editing a comment
              Zelfs in Italië kan ik die link openen. Je moet alleen even de context verwijderen waar de browser niet mee overweg kan. Het artikel staat niet eens achter een betaalmuur.

              Niet dat er veel leesbaars in staat. Het blijft het AD en het blijven de hulpeloze "we roepen maar weer eens wat" kreten van klein duimpjes die zijn gaan geloven in eigen sprookjes.

            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Nu wel ?

              https://www.ad.nl/politiek/stroomnet...-aan~ae8d104f/

            #10
            Ik heb één keer gehad dat de stroom eraf was geweest: mijn wekker knipperde met en afwijkend tijd. Ik kan dus wel tjekken wanneer die stroom er weer op was gegaan.

            Maar goed, je hoeft alleen maar backup te hebben voor een kleine afzuiger met idem filter. De oogst is dan misschien wel verkloot, maar je wordt in ieder geval niet ontdekt kwa geur

            Toch?






            Maar ik vind dit wel een goeie, ik moet hier ook eens over hersenstormen. Fijn om te hebben

            "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
            "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
            "Ajeto" - Buurman en Buurman

            Comment


            • Gps
              Gps commented
              Editing a comment
              Ik weet dat er voor computers(servers) er ups gebruikt worden.

              Backup stroom systemen bestaan dus al.
              Ik geloof wel dat die apparaten duur zijn.

              Een korte zoektocht:
              https://www.apc.com/us/en/product-ca...er-supply-ups/

              Maar deze zijn dus voor computers.

            • Takketoelli
              Takketoelli commented
              Editing a comment
              Ik stel mij voor dat ik thuis zit te schelden dat alles uitgevallen is, naar boven loop om de reserveafzuiging aan te zetten en boos ga zitten afwachten.
              Geen automatische systemen ofzo, tis maar een hobby he. Een boormachine accu ofzo op een primaklima afzuigertje, zoiets
              Als ik dat eenmaal heb liggen voelt het weer een stukje veiliger.

            • Hork
              Hork commented
              Editing a comment
              Takketoelli mee eens en ik denk dat het nu toch echt wel tijd wordt er werk van te maken.

            #11
            Zonet lag hier in Friesland de stroom er uit, zo'n 3000 aansluitingen...
            Last edited by Hork; 12 January 2024, 14:52.
            Horks Fototopic 2.0

            Comment


              #12
              Alweer een grootschalige stroomuitval, ditmaal in A'dam. Het is weer verholpen dus hopelijk geen grootschalige hennepkwekerij ontmantelingen!

              https://nos.nl/artikel/2505793-grote...ms-rijden-weer

              Ik schreef al dat het veel vaker zal gebeuren, dit komt doordat onze stroomnetwerken worden overbelast door al dat verduurzamen.
              Horks Fototopic 2.0

              Comment


              • PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                En door onze lampen 🤣

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Een bietje van de lampen en een bietje een groter bietje door verduurzaming! 🤣🤣

              #13
              🤷‍♂️


              https://www.at5.nl/artikelen/224660/...-weer-opgelost

              Comment


              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Tering het is altijd Liander, hier dus ook! Zal wel een VVDer zijn!

              • Bitterbal
                Bitterbal commented
                Editing a comment
                Hork was niet van Liander dit keer. Zat een storing in de Hemcentrale en die is van Vattefal

              #14
              🤷‍♂️……


              IMG_1908.png

              Comment


              • PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                Dan nog is het een stroomstoring 😂

              • Hork
                Hork commented
                Editing a comment
                Geen probleem mits je op een treinbankje kweekt! 😂😂

              • PH donner
                PH donner commented
                Editing a comment
                Of van de boven leiding tapt 🤓

              #15
              https://www.at5.nl/artikelen/224703/...-stroomstoring

              Comment

              Bezig...
              X