Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ghb nu net zo populair als speed

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ghb nu net zo populair als speed

    Korting op 420shop
    Je zult wel denken, GHB..........maar dit is om het verhaal niet uit zijn verband te trekken, het cannabis gedeelte is blauw gemaakt.
    Frappant dat de info komt van de jaarlijkse drugsmonitor van het Ministerie van V&J, ik dacht dat cannabis een groot probleem was..... met name onder de jeugdigen????
    Zouden ze niet door hebben dat ze zich zelf tegenspreken....ja het wordt nu wel een stuk geloofwaardiger Herr Ivo





    door Redactie op 30-06-2011 @ 15:11 De synthetische drug ghb is nu net zo populair als speed. Dat blijkt uit de jaarlijkse drugsmonitor van het ministerie van Veiligheid en Justitie. Het afgelopen jaar gebruikte 0,4 procent van de bevolking het riskante middel, evenveel als het aantal gebruikers van amfetamine, beter bekend als speed.
    Volgens de monitor blijkt uit een toegenomen hulpvraag en incidenten met ghb dat het middel vaker wordt gebruikt. Er zijn momenteel ongeveer 22 duizend ghb-gebruikers in Nederland.
    Het risico op een overdosis is bij ghb relatief groot, omdat het middel lastig te doseren is. In veel gevallen raakt de gebruiker bij een overdosis buiten westen. Vorig jaar speelde ghb bij een op de vijf drugsincidenten een rol. In de helft daarvan was ziekenhuisopname nodig.
    Uit de monitor blijkt verder dat Nederland relatief veel xtc-gebruikers heeft, namelijk drie keer zoveel als gemiddeld in Europa. Dat is niet verrassend omdat in Nederland van oudsher ook veel xtc wordt geproduceerd. In 2008 al meldde de VN in een rapport dat zeventig procent van de wereldwijd ontmantelde xtc-labs in Nederland stonden.
    Het cannabisgebruik onder jongeren en scholieren daalt volgens de monitor. Wel neemt de vraag naar hulp bij wiet- en hasjverslavingen toe. Een groep van 141 duizend mensen blowt dagelijks. Een op de 25 mensen rookt wel eens wiet of hasj.

    Hoewel de meeste gevallen van georganiseerde misdaad nog altijd met harddrugs te maken hebben, constateert justitie een toename van softdrugszaken en een afname van criminaliteit rond harddrugs. Ruim een op de vijf gevangenen zit momenteel vast voor drugszaken. Alleen het aandeel van geweldsdelinquenten is hoger.




    http://frontpage.fok.nl/nieuws/45116...als-speed.html

    #2
    Re: Ghb nu net zo populair als speed

    Tsja, dat GHB populair is kan ik me wel voorstellen > iedereen kan het maken, er is geen enkele vorm van kennis voor nodig en de grondstof is gewoon vrij verkrijgbaar. Frappant biochemisch detail > GBL (de grondstof voor ghb) wordt in de lever omgezet naar ghb, feitelijk is die omzetting dus overbodig. Ik lag helemaal dubbel van het lachen toen een vage bekende me GBL wilde verkopen als superGHB en daar het dubbele voor vroeg. Voor de volledigheid > ik gebruik dat spul niet, en raad het mensen ook af om er mee te experimenteren.
    GBL is een SCHOONMAAKmiddel
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Ghb nu net zo populair als speed

      Gootsteenontstopper.. Ik snap niet dat mensen dat uberhaupt durven te proberen. Ik ben het al een paar keer tegen gekomen in het uitgaansleven dat mensen volledig van de kaart zijn van een overdosis, ook als ze "slechts" een 'Flugel-flesje' op hebben, want daar wordt het meestal mee gedoseerd. (Of een dop van een frisdrankfles).
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment

      Bezig...
      X