Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

    Korting op 420shop

    Een op de drie cannabisgebruikers blowt dagelijks of bijna dagelijks. Dat concluderen het Trimbos-instituut (het kennisinstituut voor verslavingszorg) en het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum van het ministerie van Veiligheid en Justitie in het jaarbericht 2010 van de Nationale Drug Monitor.
    Het cannabisgebruik onder jongeren daalt. In 2009 gebruikte 5 procent van de groep 12-16 jarigen het middel, ongeacht het schooltype. Steeds meer blowers kloppen aan voor hulp bij de verslavingszorg. Wetenschappers onderzoeken hoe dat kan. Een van de verklaringen zou kunnen zijn dat mensen die langdurig blowen uiteindelijk toch problemen krijgen in het dagelijks leven.

    Een op de 25 Nederlanders gebruikt cannabis. Van deze groep blowt 30 procent (bijna) dagelijks.

    In 2009 klopten bijna 9000 cannabisgebruikers bij de verslavingszorg aan voor hulp. In 2000 lag dat aantal nog tussen de 3000 en 4000.

    Het aantal extasygebruikers in Nederland ligt hoger dan het Europees gemiddelde. In 2009 gebruikte 1,4 procent van de Nederlanders van 15 tot en met 64 jaar het jaar daarvoor het middel. In Europa lag dat gemiddelde op 0,8 procent.

    Bij de delicten die onder de Opiumwet vallen en die bij politie, Openbaar Ministerie en rechter worden geregistreerd, stijgt het aantal softdrugsdelicten, terwijl het aantal delicten rond harddrugs daalt.

    Van de gedetineerden in gevangenissen zit 22 procent opgesloten wegens Opiumwetdelicten. Dat percentage is ongeveer net zo hoog als in andere jaren; alleen is het aantal geweldsdelicten gestegen, blijkt uit het jaarbericht. (ANP/Redactie)

    http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenla...agelijks.dhtml
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

    Broodje Aap verhaal net als de rest wat uit die hoek komt....

    In 2009 klopten bijna 9000 cannabisgebruikers bij de verslavingszorg aan voor hulp. In 2000 lag dat aantal nog tussen de 3000 en 4000.

    Daar zit 9 jaar tussen...kun je verwachten dat in 9 jaar tijd het aantal gelijk blijft?
    Pak eens een "normaal"onderzoek en kijk na 9 jaar of het ook verandert is...of zelfs verdubbelt.

    Comment


      #3
      Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

      Hoeveel mensen met een alcoholprobleem kloppen aan bij de verslavingszorg? Ik denk dat het aantal cannabisgebruikers daarbij in het niet valt. Trouwens, als er geen cannabis zou bestaan zouden die 9000 lieden wellicht op alcohol zijn overgestapt. In ieder geval zou ik, in geval ik moest kiezen, liever met een cannabisprobleem dan met een alcoholprobleem bij een zorginstelling aankloppen. Wat ook nog mee kan spelen is, dat bij iemand die zich uit de voegen blowt, het al niet goed zit tussen zijn oren. Die zou wellicht op andere gronden wegens psychische klachten ook professionele zorg moeten ondergaan.

      Comment


        #4
        Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

        de cannabis verslaving zit gewoon tussen iemands oren
        ben vaak genoeg voor tijdje gestopt, zonder problemen.
        en nu rook ik alleen avonds na half 9 en het weekends (na de middag).

        en ik rook al jaaaaaaaaare 21 jaar of zo. met dan enkele tussen stops
        sigpic

        Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
        Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

        Comment


          #5
          Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

          Ik gebruik inmiddels zo'n 45 jaar cannabis. Meer dan 2 joints per dag tezamen met de vrouw rook ik nooit. Ik sla geen enkele dag over, maar gebruik nooit voor 10 uur 's-avonds. Wel hebben we een "rookpauze" van zo'n 6 jaar ingelast toen we ons verdienstelijk maakten voor de instandhouding van het ras. Voor, tijdens en tussen de zwangerschappen en gedurende de periode van borstvoeding hebben we geen van beiden gebruikt.
          Last edited by Xtreme; 8 July 2011, 18:55.

          Comment


            #6
            Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

            lol Xtreme, een letterlijke rookpauze > zo hoor je ze niet vaak

            Natuurlijk zit cannabisverslaving tussen de oren, al kan je omgeving er stevig aan meehelpen. Zoals het in sommige kringen "niet gezellig" is om niet een borrel mee te pakken kan dat ook voor een jointje gelden, en meegaan is nu eenmaal gemakkelijker dan zelfdiscipline aanhouden.
            Er zijn een hoop psychiatrische ziektebeelden en mentale condities waarbij een hoge verslavingsgevoeligheid wordt gezien. Veel van die condities zijn op zich helemaal niet spannend, maar door omgevingsdruk en het feit dat we wel een brein krijgen maar zonder gebruiksaanwijzing kunnen die verslavingen in de hand werken of laten voortbestaan.

            In een ideale wereld zou opvoeding&onderwijs daar een bescherming tegen kunnen bieden. Niet zoals nu dat voldoen aan de norm de norm is, maar specifiek leren omgaan met de (on)mogelijkheden van onze grijze massa. Niet dat meteen iedereen in een oranje jurk een kaars moet leren uitkijken natuurlijk, maar bv standaard een aantal NLP-technieken meegeven om maar iets te noemen. Helaas : preventie is niet te combineren met een farmaceutische industrie die haar pilletjes graag in grote hoeveelheden genuttigd ziet. En de overheid laat ook keer op keer zien dat ze niet zit te wachten op gezond-kritische en goed geinformeerde burgers.
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks

              Ik denk dat de laatste 2 berichten de spijker op de spreekwoordelijke kop rammen..

              De 9000 gebruikers die aanklopten zullen er wel 7000 geweest zijn, en dan nog.. 16 miljoen mensen, 1 miljoen gebruikers (geen idee trouwens.. ) 7000 klagers.... vind dat een mooi percentage... ook zonder het door de zak jappanner te halen


              Maar kijk naar andere drugsgebruikers en alcohol verslaafden... de cijfers zullen je doen achter overslaan.


              Ik denk dat het in nederland wel meevalt, kijk naar het buitenland, waar geen scholing en advies is, waar mensen het van de straatdealer moeten hebben waar totaal geen controle op is. De drugs is gemaakt voor verkoop , super chemisch , slecht geedroogd

              dat in combinatie met een totaal verslechterde leef omgeving, uitzichtloze toekomsten..... zal dit indd tot verval leiden... vind dit in slecht contrast met onze wereld waar we voor ons plezier dan wel voor medicinaal gebruik een joint roken en voor kwaliteit en prijs onze eigen tuin bijhouden...

              Neemt niet weg dat er bij ieder volk, soort, ras, type, ..., ... slechte en dus rotte appels zitten --> ter vergelijking... zet je tv aan en aanschouw de coma oog zuipende jeugd die totaal fvan god los gaat en iedereen op tv kijkt ernaar en draait zich om en als er een keer iets over een joint, kwekerij of wat dan ook aan cannabis gerelateerd iets in het nieuws komt... dan kommen ze aanrennen met hele hordes bewapend met keukengerei

              waarschijnlijk wordt er zo bizar veel verdiend aan de drank industrie dat meer info leid tot daling in de omzet... en dat is iets wat veel erger is dan criminaliteit en verval van de kiezers

              Dat een jointje roken leid tot verslaving.... kan ik me niet voorstellen
              Dat het effect van de joint (het vergeten van de problemen ....) leidt tot het meer roken van een joint,... lijkt me niet onmogelijk dat wil niet zeggen dat de joint verkeerd is... maar het gebruik ervan

              en zal de betreffende persoon zijn leven op de rails moeten krijgen.... als dezelfde persoon daarna nog een joint rook... is dezelfde joint ineens niet meer slecht omdat de omgeving verbeterd is...


              of iets van dergelijke strekking, haha


              laterzz
              __________________________________________________ ______________

              When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


              sigpic

              Comment


                #8
                Last edited by Xtreme; 9 July 2011, 15:55.

                Comment

                Bezig...
                X