Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voor de laatste twijfelaars: de Cannabis Kieswijzer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voor de laatste twijfelaars: de Cannabis Kieswijzer

    Korting op 420shop
    https://www.cannabis-kieswijzer.nl/

    Handig overzicht in tekst formaat:

    A: D66, Groenlinks / PVDA, SP, BIJ1, Piratenpartij-De Groenen | Legaliseren inclusief thuisteelt, gezondheid voorop

    B: PvdD, Volt | Teelt legaliseren, geen nieuwe coffeeshops bij scholen (PvdD)

    C: JA21, FVD, BVNL | Geleidelijk legaliseren, meer aandacht aan preventie, shops alleen voor Nederlanders (JA21)

    D: BBB | Normalisatie soft- en harddrugs tegengaan, legalisatie cannabis alleen in Europees verband

    E: VVD, NSC | Huidig cannabisbeleid handhaven

    F: CDA, DENK | Tegen legalisering, coffeeshops bij scholen en woonwijken dicht, criminaliteit aanpakken

    G: ChristenUnie, PVV, SGP | Cannabis verbieden, alle coffeeshops dicht, inzetten op een drugsvrij Nederland
    Ik wil vanalles en ik moet helemaal niks.

    #2
    Het politieke landschap in NL is zo breed dat elke partij zoveel water bij de wijn moet doen waardoor vrijwel hun hele beleid op gaat in rook..

    Het idee is leuk.

    Comment


    • parakweker
      parakweker commented
      Editing a comment
      Tja men kan het natuurlijk nooit helemaal krijgen precies zoals ze willen in een democratie.. Laat niet weg dat als een meerderheid van de zetels gaan naar partijen in de categorie A en B, het legalisatieproces sneller zal gaan.. Of dat als een meerderheid van de zetels naar categorie F en G gaan, wiet nog verder gecriminaliseerd kan worden, en het gedoogbeleid zelfs afgeschaft kan worden. Het is maar net wat de meerderheid van de bevolking goed vindt. Oftewel, jouw stem is belangrijk!

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      Ik hoor wat je zegt, maar als het kweken volledig in handen komt van de overheid middels legalisatie, dan bepalen zij wat wij kunnen kweken, hoe, hoeveel, wanneer, wat voor soorten wat niet etc etc.

      Met andere woorden, ik vertrouw het niet.
      Last edited by Babz; 21 November 2023, 17:20.

    • Babz
      Babz commented
      Editing a comment
      "Money makes the world go round."

      De overheid wilt geld 'verdienen', dat doen ze niet door ons gewoon lekker ons gang te laten gaan.

    #3
    Zowel het gebruik als de teelt volledig legaliseren lijkt mij wijzer dan stemmen!
    Horks Fototopic 2.0

    Comment


      #4
      Leuk lijstje maar het zal voor enkele partij een breekpunt zijn. Het is wisselgeld van niet al te veel waarde in een komende formatie. Internationale tendenzen zullen meer gewicht in de schaal leggen. En dat stemt wel hoopvol. Amerika, het land van Anslinger, is al flink aan het bijdraaien. En als het gedecriminaliseerd wordt dan is het niet omdat politici veel compassie met jointjedraaiers hebben maar vooral omdat het mankracht vrij maakt voor taken elders en heel belangrijk, er zal een flinke beperking zijn op de enorme hoeveelheid wit geld dat zwart gemaakt wordt.

      Maar goed, veel politici is het nog met de paplepel ingegoten dat iedere vorm van druggebruik gelijk staat met het betreden van het voorportaal van de hel.

      Comment


        #5
        Het vervelende is dat juist de partijen die voor legalisatie van cannabis zijn, op andere punten mijn stem niet hebben. En diezelfden die op andere punten mijn stem hebben zijn weer anti cannabis. Dat stemt mij triest, dus stem ik maar niet. De grootste krijgt dan mijn stem zegt men, dus dat zal dan wel Frans Timmermans zijn.
        Horks Fototopic 2.0

        Comment


        • Bo$wachter
          Bo$wachter commented
          Editing a comment
          Moet gewoon genormaliseerd worden, ieder met rust laten en z’n eigen ding laten doen. Zoals met veel meer dingen in het leven, zou er ook meer vrede en minder stres zijn.

        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Mijn stem heb je maat!

        #6
        Je stem af laten hangen om een cannabisstandpunt?



        Goed bezig, dat is tenslotte het belangrijkste en meest urgente probleem in dit land

        "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
        "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
        "Ajeto" - Buurman en Buurman

        Comment


        • Hork
          Hork commented
          Editing a comment
          Ja ik stem op Rob Jette vanwege mijn bong! Zo'n aardige daadkrachtige kerel uit een stuk! [/sarcasme]

        #7
        "We" hebben gewonnen!!!

        PVV 35 zetels, zal wel een jaar duren voordat er een kabinet komt.

        Mag ook wel na 19 jaar beveiliging en je vrijheid inleveren wordt beloond.
        Veel gestelde vragen over het forum
        JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
        420Shop.NL
        "Wat je kunt maken, kun je ook kraken."

        Comment


        • parakweker
          parakweker commented
          Editing a comment
          "We" hebben als hobbykweekforum keihard verloren. De PVV is voor verdere criminalisering van softdrugs. NSC evengoed.

          Deze uitslag is een middelvinger naar vooruitgang en sociale gelijkheid, we gaan met 5 stappen terug.

        • NewNoobie
          NewNoobie commented
          Editing a comment
          Mja verontrustend voor onze hobby al zeg ik het als niet nederlander.
      Bezig...
      X