Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

    Korting op 420shop
    http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...n__.html?p=9,2

    --commentaar--
    op basis van woonplaats mensen niet toelaten ? da's toch net zo goed een vorm van discriminatie of wat ?
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    #2
    Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

    En hoe zit het met een Nederlander die bijv. in Frankrijk woont?

    Comment


      #3
      Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

      inderdaad > kom je voor een korte vakantie naar het vaderland terug, mag je je coffeeshopje niet meer in!

      "zelf"regulering ...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

        Tjeezus, ik ben een Nederlander en mag daar dan niet binnen omdat ik in Belgie woon?! Daar is weer lang en hard over nagedacht.. Gelukkig heb ik geen koffieshops meer nodig - dat is waartoe dit soort acties gaan leiden; meer zelfkweek.

        Comment


          #5
          Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

          Als je een Nederlandse paspoort o.i.d. te voorschijn kunt halen ben je welkom.... tenminste...???
          Last edited by ceBep; 1 October 2011, 19:38. Reden: typo

          Comment


            #6
            Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

            Drugtoerisme terugdringen? Je verplaatst gewoon de verkoop van de shop naar de straat hiermee, hun bedoeling
            van minder overlast gaat juist averechts werken denk ik...

            Comment


              #7
              Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

              Zou je denken... maar onderstaande Gemeentes bestrijden dit, zie artikel:

              25 feb 2011 Minder drugstoeristen en overlast in Bergen op Zoom en Roosendaal

              Het nulbeleid van de gemeenten Bergen op Zoom en Roosendaal heeft de stroom drugstoeristen en de daarmee gepaard gaande overlast ingeperkt. Dit blijkt uit het jaaroverzicht Courage 2010 en de Drugsscan 2010 die burgemeesters Han Polman (Bergen op Zoom) en Jac Niederer (Roosendaal) gisteren presenteerden.
              Sinds 16 september 2009 is een nulbeleid ingevoerd in beide gemeenten, er worden geen gedoogde coffeeshops meer toegestaan.
              Drugsscan

              Uit de Drugsscan blijkt dat de helft van de ondervraagde bewoners van Bergen op Zoom en Roosendaal een afname van drugstoeristen merkt. De geregistreerde straathandel is in Bergen op Zoom met 45 procent afgenomen en in Roosendaal met 36 procent.
              Jaaroverzicht Courage 2010

              Het jaar 2010 stond in het teken van uitvoeren en monitoren van het gewijzigd cannabisbeleid. Er zijn 120 kwekerijen opgerold in 2010, die gezamenlijk goed waren voor een bedrag van bijna 2 miljoen euro. Ook juridisch waren er successen; in november 2010 werd de gemeente Roosendaal door de rechtbank in het gelijk werd gesteld om de gedoogvoorwaarden voor het exploiteren van een coffeeshop in te trekken.
              Afgelopen jaar kwam er 971 meldingen binnen bij het meldpunt drugsoverlast Courage (in 2009 waren dat er 644).
              Courage

              Courage is een gezamenlijk project van de gemeenten Roosendaal en Bergen op Zoom om drugsoverlast te verminderen, het veiligheidsgevoel van de burger te verhogen en het vertrouwen van de burger in de overheid te bewerkstelligen.

              Links

              Lees het volledige bericht op de website van de gemeente Bergen op Zoom
              Het Jaaroverzicht Courage 2010 en de Drugsscan 2010 zijn te downloaden op de website van de gemeente Roosendaal




              het veiligheidsgevoel van de burger te verhogen en het vertrouwen van de burger in de overheid te bewerkstelligen.
              Pappen en nathouden beleid......slaap zacht en droom maar lekker verder.

              Comment


                #8
                Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                Uit : Drugsscan vragenlijst (telefonisch afgenomen bij vriendinnen van de secretaresse van de wethouder)

                Vraag 3 : wat merkt u inmiddels van het uitgevoerde zero tolerance beleid inzake coffeeshops ?

                antwoord a : beleid ? bedoelt u dat met een korte ij of een paasei ?
                antwoord b : oh, u bedoelt al die nieuwe kapsalons ?
                antwoord c : volledig mee eens! hartgrondig zelfs. ik heb het altijd gezeg weet u, die kinderboerderij moest gewoon sluiten! al die vieze ganzen..bah!
                antwoord d : ik heb een betere conditie want ik moet verder fietsen voor m'n joint

                u heeft nog 2 hulplijnen over...
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                  nou kan je zeggen dat iedereen met wie ik praat en ikke kom ook uit bergen op zoom de overlast is nog nooit zo hoog geweest
                  ga effe op cs staan en binnen 2 minuten heb je wat je moet hebben en ken je weer met de trein terug waar je vandaan komt

                  de overlast is 1 van de rede dat we weg gegaan (verhuist) zijn uit bergen op zoom en ik kan je zeggen dat het overgeslagen is naar de dorpen er naast

                  maar zo als met meer dingen steekt de gemeenten graag de kop in het zand (denk dat daar meer te zien is als er boven) en is er geen overlast meer BEDANKT POLMAN BURGEMEESTER VAN BERGEN OP ZOOM
                  Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                  laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                  Comment


                    #10
                    Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                    Er is maar 1 echte oplossing voor overlast, decriminalisering van cannabis in heel Europa...geen mensen meer onnodig in't gevang,
                    grote besparingen op flikken die nuttigere zaken kunnen doen,rechters,advocaten enz

                    Comment


                      #11
                      Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                      Ganjax for president!
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                        Zekers....

                        Comment


                          #13
                          Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                          dan moet ik een pak dragen, pfffff...da vind ik zo lame

                          Comment


                            #14
                            Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                            niet miepen man, gewoon een leuk henneppak met opgenaaide JDpads enzo
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: Fransen geweerd uit Maastrichtse coffeeshops

                              LOL en als vervoer een oud vw busje met een mooi bloot wijf als chauffeur

                              Comment

                              Bezig...
                              X