Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groningen wil onderzoek naar drugsproductie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Korting op 420shop
    do 03 nov 2011, 14:31

GRONINGEN - Burgemeester en korpsbeheerder Peter Rehwinkel van Groningen wil de politie onderzoek laten doen naar de productie van wiet en synthetische drugs in laboratoria in de noordelijke grensstreken. „Het is een dunbevolkt en daarom voor drugscriminelen interessant gebied met bovendien een gunstige ligging ten opzichte van Duitsland, Scandinavië en de Baltische staten”, zei Rehwinkel donderdag.

Directe aanleiding is de ontdekking vorige week van een groot xtc-lab in een boerderij in Zandberg, een dorpje op de grens van Groningen en Drenthe. Maar er is al langer bezorgdheid over een mogelijke verplaatsing van drugslaboratoria naar het noorden van het land, aldus de burgemeester. „Er komen vaker zulke signalen binnen.”
    Regelmatig blijkt dat de drugscriminelen die actief zijn in het Noorden, elders uit het land komen en in Groningen en Drenthe hun slag willen slaan. „Omdat de politie in Brabant intensief optreedt tegen de productie van drugs, kan een waterbedeffect ontstaan. Ik maak me daar zorgen over. Ik wil hier geen Brabantse toestanden.”
    Rehwinkel wil samen met de politie in beeld krijgen wat er zich afspeelt in de grensstreken met Duitsland. „Om te voorkomen dat we het straks hebben over Groningse en Drentse toestanden.” Hij heeft daarover inmiddels contact gehad met burgemeester Marco Out van het Drentse Borger-Odoorn, waaronder Zandberg valt. „Het gaat niet om bovenop het drugsgebruik te zitten, maar om de drugsproductie. Ik wil daar op korte termijn mee beginnen en zo nodig ook snel tegen optreden.”
    Uit recent onderzoek blijkt dat de handel in drugs zich niet zozeer in de stad Groningen concentreert, , zoals lange tijd werd aangenomen, maar ook op het platteland. Rehwinkel: „Je ziet dat de handel dichterbij de grens met Duitsland komt te liggen.”
    De laatste tijd worden met enige regelmaat grote wietplantages met soms meer dan 20.000 planten en laboratoria voor de productie van synthetische drugs ontdekt in Groningen en Drenthe.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1...?sn=binnenland
    Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
    W.L.S. Churchill

Re: Groningen wil onderzoek naar drugsproductie

Zonder shops loopt Groningen mln mis. Maar de grote bedpoepers mogen ze van mij aanpakken.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

nou moe, eerst wijzen ze het noorden aan als ontwikkelingsgebied voor oa stroomproductie, dan gaan de grote jongens er vlakbij zitten (scheelt transportkosten zou je denken) en dan opeens gaan ze miepen over waterbedfenomenen ?

Er gaat niks boven groningse wiet
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

@ Er gaat niks boven groningse wiet

Ast dat moar eem in de goaten hest mw
        Stultus es, qui facta infecta facere verbis postulus.

sigpic

FAQ links over kweken

Never give in — never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense.
        W.L.S. Churchill

Comment

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X