Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

    Korting op 420shop
    maandag 07 november 2011 | 16:04 | Laatst bijgewerkt op: maandag 07 november 2011 | 16:42

    MIDDELBURG - Minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) heeft maandag sluitende afspraken gemaakt met de burgemeesters van Terneuzen, Goes en Vlissingen over een pasjessysteem voor coffeeshops in Zeeland.

    Zeeuwse coffeeshops gaan vanaf 1 januari aanstaande werken met een verplicht pasjessysteem. Zonder zo'n pasje kan iemand geen softdrugs meer kopen in de coffeeshops. Een dergelijk pasje is alleen verkrijgbaar voor inwoners van elke Nederlandse gemeente.
    Opstelten verwacht dat ook Brabant en Limburg op 1 januari meegaan in dit nieuwe coffeeshopbeleid.

    http://www.pzc.nl/regio/zeeland/9825...offeeshops.ece

    #2
    En hoe worden die pasjes uitgedeeld dan ? Straks weet iedereen wie er blowed. En daar gaat de politie natuurlijk ook weer voordeel van nemen. Lijst op stellen met namen en dan bij elk probleem Jou aanspreken. Ik zie het niet zitten maar het zal moeten. En ik denk dat het alleen maar zorgt voor meer straathandelen dus meer criminaliteit en overlast.

    Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

      passjes te koop pasjes te koop , kofie the limonade en vieze boekjes, pasjes te koop pasjes tekoop enz.

      Comment


        #4
        Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

        Als er straks alleen nog maar B-kwaliteit in de shops verkocht mag worden en je moet je daar nog voor laten registreren ook, wat dacht je dan van de reactie om niet zo'n pasje aan te vragen en weer gewoon in het zwarte circuit de boel te regelen?
        Als ze het niet willen zien dan moeten ze het maar voelen. In de staatsportemonnee doet dat momenteel extra pijn.
        Misschien leren ze daar wel van.
        Last edited by mathijs; 8 November 2011, 05:23.

        Comment


          #5
          Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

          heb een gold card, ghehehehe b- kwaliteit, lolz

          Comment


            #6
            Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

            Dat gaat problemen opleveren bij de uitgifte en het vervolgtraject. Ten eerste: wie komt in aanmerking voor een pasje? De klant die dagelijks 5 gram koopt of de persoon die eens per week 2 gram koopt (gechargeerd voorbeeld). En wat te doen met uitgegeven pasjes, die gaan sluimeren? De houder rookt bijvoorbeeld niet meer, is zelf gaan kweken of is verhuisd. Het gaat wel om een contingent van maximaal 2000 uit te geven pasjes. Valt dat op te lossen met een regeling, waarbij -ik noem maar een dwarsstraat- het pasje zijn geldigheid verliest nadat er 3 maanden geen gebruik van is gemaakt? Bovendien stuit dat op juridische problemen: een coffeeshop wordt een besloten club met leden/pashouders. Moeten de leden die 3 maanden niks hebben gekocht worden geroyeerd? Kan er tegen het royement bezwaar worden gemaakt? Is er bezwaar mogelijk tegen het royement, met andere woorden is het bezwaar ontvankelijk en moet dat inhoudelijk worden getoetst? Welke onafhankelijke instantie beoordeelt het bezwaar? Wat me ook opvalt is dat de privacy geen prioriteit heeft: de houder van een pasje kan nergens op rekenen, omdat hij zich willens en wetens laat registreren. Welke veiligheidseisen zullen er gesteld worden aan de op te zetten database van de clubleden?

            Comment


              #7
              Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops

              Het lijkt me inderdaad niet handig om jezelf als gebruiker te laten registreren zolang het juridisch niet dichtgetimmerd zit.
              Waar blijven je gegevens, en wie garandeert dat ? Straks wil je op vakantie en krijg je geen visum, omdat je geregistreerd staat in de drug-db.
              Het mooist zou zijn, als niemand een pasje aanvraagt, en een paar weken de Zeeuwse shops mijdt...alhoewel Ivo daar juist misschien op uit is.
              De shopeigenaren gaan vanzelf protesteren of de regels eigenhandig versoepelen als de klandizie uitblijft.
              Dat het de straathandel bevordert dat geloof ik niet. Iedereen roept dat, maar ik zie het niet gebeuren.
              Elk (illegaal) initiatief daartoe wordt nog steeds meteen aangepakt.

              Big Brother is watching you..
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Minister Opstelten maakt afspraken met Zeeland over pasjes voor coffeeshops



                Trots stelt vragen over drugsoverlast Tilburg
                De fractie van Trots in de Tilburgse gemeenteraad wil weten wat voor maatregelen er worden genomen om drugsoverlast in de buurt van de Tuinstraat te verminderen. Volgens de partij is de toeloop groter geworden nu er in Tilburg twee coffeeshops zijn gesloten.
                Nieuwsbericht - Gepubliceerd op vrijdag 12 augustus 2011 - 15:21

                Comment

                Bezig...
                X