Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ruimte bij invoering wietpas

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Ruimte bij invoering wietpas

    Korting op 420shop
    Gemeenten die er nog niet aan toe zijn in januari al de wietpas in te voeren, kunnen dit ook wat later doen. Maar uitstel van een jaar, zoals de gemeenteraad van Maastricht wil, gaat voor minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) te ver.
    Dat zei de minister vandaag in de Tweede Kamer. Volgend jaar worden de coffeeshops in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg besloten clubs waarvoor een toegangspas nodig is. De rest van het land volgt een jaar later.

    Opstelten gaf aan wel vast te houden aan 1 januari voor invoering van de wietpas, maar dat maatwerk mogelijk is als dit echt noodzakelijk is. 'Niet elke stad heeft dezelfde problematiek.' In een aantal Zeeuwse gemeenten vond hij al instemming met zijn beleid, met andere gemeenten in het zuiden praat de minister binnenkort.

    Opstelten wil graag komen tot goede afspraken met de burgemeesters omdat hij wil dat zijn beleid effect sorteert. 'Ik ben niet gek.'
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Ruimte bij invoering wietpas

    Stel nou dat je uit Amsterdam komt, en je blijft in Eindhoven slapen voor een paar dagen. Is het dan zo dat omdat ze in Amsterdam nog geen wiet pas hebben dat je dan in Eindhoven geen coffeeshop kan bezoeken? Hoe willen ze dit oplossen ?

    Comment


      #3
      Re: Ruimte bij invoering wietpas

      Oorspronkelijk geplaatst door Ivo Opstelten
      Ik ben niet gek
      Maak je geen zorgen, Ivo. We denken niet dat je gek bent. We denken alleen dat je vreselijk dom en bekrompen bent.

      De gemeentes willen niet wachten tot ze hun eigen zaken op orde hebben; ze willen dat jij de zaken op orde hebt voordat ze die pas invoeren. Nou kun je ze wel meer tijd geven, in je oneindige coulantie, maar wat wil je eigenlijk doen als ze die pas niet doorvoeren? De gemeentes sluiten?

      Flikker toch op man. Je wordt uitgelachen, door zowel de gemeentebesturen als de blowers.

      Comment


        #4
        Re: Ruimte bij invoering wietpas

        Oke Blani rustig adem halen evt een jointje op steken kan evt wel helpen hoor
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Ruimte bij invoering wietpas

          Volgens mij is Ivo degene die eens even een jointje moet opsteken en rustig ademen. Voor ons blowers is het tijd om eens een jointje over te slaan, uit onze stoel te komen en eens te gaan schreeuwen.

          Comment


            #6
            Re: Ruimte bij invoering wietpas

            The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 6 characters.

            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

            Comment


              #7
              Re: Ruimte bij invoering wietpas

              Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
              Volgens mij is Ivo degene die eens even een jointje moet opsteken en rustig ademen. Voor ons blowers is het tijd om eens een jointje over te slaan, uit onze stoel te komen en eens te gaan schreeuwen.
              Inderdaad we moeten iets gaan doen.

              Comment


                #8
                Re: Ruimte bij invoering wietpas

                ik heb gehoord dat je met de wietpas
                geregistreerd blower wordt bij de
                1 ziekenfonds mischien uit eindelijk meer premie moeten betalen
                2 bij de gemeente waar je woont voor bevolking onderzoek enz.
                3 bij de politie
                4 kan je dan ook bij ander shops in het land terecht ?
                5 de belastingdienst weten ze zo van de grote blowers onder ons
                hoe komen ze aan het geld in deze crises tijd voor zo veel te blowen
                en zo zullen er nog wat dingen zijn

                greetz

                Comment


                  #9
                  Re: Ruimte bij invoering wietpas

                  Het hele idee is idioot er wordt geschat dat 1 op de 25 Nederlanders wiet gebruikt, dat zijn 680.000 mensen.
                  Er zijn ongeveer 600 coffeeshops in Nederland dus met 1000 man per shop kom je op 600.000 mensen.
                  De regering komt daarnaast ook nog met plannen om een groot deel van de shops te sluiten waardoor er dus niet genoeg shops zullen zijn om deze mensen te bedienen.
                  Een bijkomend probleem is dat er vanuit wordt gegaan dat iedereen 1 shop kiest, maar met een decentraal systeem zoals het nu is/lijkt zal ik zeker lid worden van 7 shops waarvan Ik er slechts 3 regelmatig bezoek. Dus meer en meer mensen kunnen geen wiet meer kopen bij de shop en zullen dus straat dealers moeten benaderen.

                  Ik mag hopen dat dit kabinet zichzelf snel de grond in boort want er blijft straks niets meer over van de tolerante maatschappij waar zo hard voor gevochten is.

                  Comment


                    #10
                    Re: Ruimte bij invoering wietpas

                    meeste shops zijn een bv,want er gaat nog wat geld in om.een club is een vereniging,die geen winstdoel merk heeft.ik ken geen een shop houder die als club wil doorgaan,maar ik heb ook maar mbo niveau.als de voorzitter van een besloten club,of andere bestuursleden gepakt worden met een grote plantage,hebben ze gelijk een crimineele organisatie te pakkenook al staan er nu niet veel shops te koop,met een beetje onderhandelen heb je er nu zo een,dat is geen goed teken geloof ik.de meeste shops zitten in een duur pand op een a1 locatie,dat is niet te betalen voor een club.de begin jaren van de koffieshop herhalen zich want iedereen kan een besloten club beginnen,dit heeft veel voordelen,je heb geen personeel maar leden,die zet je aan het corve,er is dus geen personeel in de club,dus er mag gewoon gerookt worden binnen

                    ---------- Post added at 08:58 ---------- Previous post was at 08:45 ----------

                    Geldt het rookverbod ook voor een besloten club?

                    Gepubliceerd 21/05/2008 12:16 NM | Bijgewerkt 22/12/2010 12:50 NM
                    Geldt het rookverbod ook voor een besloten club?
                    Ja. Als een beslotendus wie heeft de grootste huiskamer van nederlandminimale investering en max rendemend

                    Comment


                      #11
                      Re: Ruimte bij invoering wietpas

                      Wat is nou eigenlijk de officiele reden dat men de wietpas wil invoeren? Om buitenlandse kopers weg te houden? Waarom zeggen ze niet gewoon simpelweg dat vanaf nu alleen nog maar Nederlanders in de shops mogen kopen en dat iedereen verplicht ID-bewijs moet laten zien om aan te tonen dat hij/zij inderdaad Nederlands is?

                      Comment


                        #12
                        Re: Ruimte bij invoering wietpas

                        @tumble trimmert: meeste shops zijn een bv,want er gaat nog wat geld in om.een club is een vereniging,die geen winstdoel merk heeft.

                        Rechtspersonen, zoals verenigingen en stichtingen, zijn wel degelijk (partieel) belastingplichtig voor de vennootschapsbelasting met het deel van de bezittingen en schulden waarmee ze een onderneming exploiteren. Dat is bepaald in artikel 2, lid 1, letter d van de Wet op de Vennootschapsbelasting 1969.
                        Zelfs als er geen winst wordt beoogd. Alleen al het concurrentiecriterium -de vereniging treedt in concurrentie met huis- of straatdealers- is al voldoende om belastingplicht te constateren. Mocht het je belangstelling hebben, lees dan het boek van H.J. Bresser: "Belastingplicht van verenigingen en stichtingen Wet Vpb 1969".
                        Last edited by Xtreme; 22 November 2011, 20:37.

                        Comment


                          #13
                          Re: Ruimte bij invoering wietpas

                          @Steefie: De officiele reden is overlast verminderen. Wat de werkelijke reden is... Wie het weet mag het zeggen. Ik krijg het idee dat dat die idioten in onze regering zo vast zitten in hun regeltjes, wetjes en retoriek dat het woord "reden" of "rede" helemaal niet meer van toepassing is.

                          Ik bewonder Italie om haar laatste politieke stap: De politici eruit flikkeren en de problemen laten oplossen door mensen met een toepasselijke opleiding.

                          Als je kiespijn hebt, dan wil je een bevoegde, ervaren tandarts. Hetzelfde met een dokter, een leraar, en met iedereen die je een taak toevertrouwd. Misschien is het tijd om van bestuurders hetzelfde te vragen...

                          Comment


                            #14
                            Re: Ruimte bij invoering wietpas

                            extreem,is toch gewoon break even uitrekenen en de rest zwartmaar dat boek ga ik zeker lezen.ivm penningmeesterschapwat zwart de boeken in komt kan er ook weer zwart uit natuurlijk.

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X