Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Telen is uit, stelen is in

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Telen is uit, stelen is in

Korting op 420shop
    DEN HAAG - Waarom zou je veel tijd, geld en moeite steken in het kweken van hennep als je de oogst kunt stelen van anderen? Zo ging een bende Hagenaars te werk die vandaag voor de rechtbank verschijnt.

De politie wist de bende dankzij telefoontaps en observatie te pakken.

De zes Hagenaars van 17 tot 33 jaar oud staan terecht voor het beroven van andere bendes van hun wiet, voor ontvoering en voor mishandeling. De mannen, die zich veelvuldig ophielden op en rond het Kaapseplein in Den Haag, bedrijven een snelgroeiende vorm van criminaliteit in Nederland: het beroven van andere bendes van hun drugs.

Dit jaar stal of roofde de Haagse bende tussen mei en juli tot zeker vijf keer toe wiet van rivaliserende bendes, ook wel een ‘ripdeal’ genoemd.

Vier keer sloeg de groep in de Haagse regio toe, tussen april en juli. In juli dreef de belofte van een grote lading drugs de mannen naar een pand in Tilburg.

De bende knevelde en mishandelde daar een man en een vrouw, om er daarna met een lading wiet vandoor te gaan die een vermeende straatwaarde had van veertigduizend euro. Dat alles gebeurde onder de ogen van de politie, die de nietsvermoedende bende volgens de Haagse advocaat Job Knoester op dat moment al maanden volgde via telefoontaps (afluisteren) en observatieteams.

Volgens de raadsman van een van de verdachten zijn politie en Openbaar Ministerie (OM) tijdens het onderzoek verschillende keren in de fout gegaan. „Voor zover ik kan nagaan wilde de politie meer weten over een groep mensen die zich ophield aan het Kaapseplein. Die vraag geeft niet het recht om mensen af te luisteren.’’

Knoester is daarnaast ontstemd omdat uit het strafdossier blijkt dat de politie de bende vanaf april in de gaten hield. „Dat betekent dat ze de roof van wiet in Tilburg heeft laten doorgaan. Dat is in strijd met de wet, omdat daarmee het risico is genomen dat de drugs de markt op gaat.’’

Knoester beraadt zich op wat hij met de vermeende fouten doet. „Het kan strafvermindering opleveren of uitsluiting van bewijs, maar vandaag is er geen inhoudelijke zitting, dus ik wacht nog even af.’’

Een woordvoerder van het OM legt uit dat de politie de ripdeals op het spoor kwam door jongeren rond het Kaapseplein te volgen, omdat ze werden verdacht van een reeks diefstallen en inbraken.

Tjonge waar gaat dat naartoe

grtz

Re: Telen is uit, stelen is in

Mja, gestolen oogsten zijn voor mij geen bekend fenomeen. Bij mij hebben ze gewoon de hele plant gestolen, enfin, twee hele planten, m'n twee grootste vrouwtjes. Dat was vorig jaar bij m'n buitenkweekje.

Vroeger toen ik jong en onervaren was ben ik ook vaak het slachtoffer geweest van een ripdeal en dat ging meestal niet om al te kleine bedragen. Ongeveer een 350euro in één enkele keer ooit, maar dat was met vrienden. Vond het erg jammer toen, we waren gewoon gebruikers die ergens dachten voor een prijsje wat wiet te vinden voor eigen gebruik. Guess we were wrong.

Ach ja, lesje uit geleerd.

Greetz

Comment

Re: Telen is uit, stelen is in

Wiet legaliseren, probleem opgelost

Ik vind dat ze dit soort mensen extra zwaar moeten straffen, Ieder moet zijn eigen tuintje wieden.
      Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
      420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Footer Left Ad

Collapse
      Bezig...
      X