Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wietpas pas in mei in Brabant

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wietpas pas in mei in Brabant

    Korting op 420shop
    EINDHOVEN - De invoering van de wietpas in de zuidelijke provincies is uitgesteld tot 1 mei van het volgend jaar. Dat heeft het ministerie van Veiligheid donderdag bekendgemaakt. De pas zou aanvankelijk 1 januari worden ingevoerd.
    De wietpas zit in de verscherping van de gedoogcriteria voor het coffeeshopbeleid. Daaronder valt ook het weren van buitenlanders uit de shops en vergroting van de verplichte minimumafstand van shops tot (middelbare) scholen. Dat laatste hoeft pas per 1 januari 2014, onder andere omdat voor het verplaatsen van shops bestemmingsplannen moeten worden omgegooid.
    Brabant, Limburg en Zeeland zijn proeftuin voor de aanscherping. Per 1 januari 2013 wordt het beleid landelijk uitgerold.

    #2
    Re: Wietpas pas in mei in Brabant

    Er was al gezegd dat dit alleen maar de straathandel bevorderd...

    Nou hoorde ik laatst dat dat nu al gebeurd. In Haarlem, als ik me goed herinner, lopen jongens de toeristen aan te praten dat ze niet welkom zijn in de coffeeshops, zodat ze zelf wiet kunnen verkopen - op straat.

    Ben je blij, Opstelten? De pas is niet eens meer nodig. Je hebt je zin al.

    Comment


      #3
      Re: Wietpas pas in mei in Brabant

      in bergen op zoom en roozendaal is de straathandel niet of noulijks toegenomen vraag het maar naar bij de gementen in bergen op zoom en roozendaal
      zij zullen u zeggen dat het nie of zelf minder is geworden nu de coffeeshops gesloten zijn (met de kop in het zand steken noemen ze dat en daar zijn ze goe in)
      Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
      laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

      Comment


        #4
        Re: Wietpas pas in mei in Brabant

        Klote die pas.. dus als je van Belgie bent kan je niet meer binnen.. er is niets leuker dan es een dagje Nederland, wat chillen en onderweg een coffeeshop binnenwippen.
        Ook gedaan dus

        ---------- Post added at 22:34 ---------- Previous post was at 22:28 ----------

        Heb rare ervaringen met Roozendaal. Samen met een vriend was ik op zoek naar een smartshop, om iets meer dan de begrensde grammage te verkrijgen..
        Werd daar binnen de 2 minuten aangesproken en die kerel zei dat hij ervoor kon zorgen, goed wij volgden.
        Toen we toekwamen in een wijk kwamen andere gasten af in auto en begonnen te roepen naar die kerel die we gevolgd waren.. We hebben dan maar de benen genomen .
        Uit frustratie dan maar naar Goes geweest om klein zakje.. Screwed !

        Comment


          #5
          Re: Wietpas pas in mei in Brabant

          Toen ik 30 jaar geleden begon met blowen waren er geen coffeeshops, alleen maar huisdealers. Maar hoe vind je die? Nou, door er op straat naar te vragen. Ik heb een keer een middag door Hilversum gezworven met een vriend, op zoek naar een stukje stuff. We hebben misschien 10 mensen gevraagd; 5 redelijke antwoorden gekregen; 3 huisdealers gevonden die niks in huis hadden.

          Je moet even de weg leren kennen, maar daarna heb je gewoon weer je adresjes waar je altijd terecht kunt. In Utrecht, waar ik woon, had ik er 2, waarvan 1 heel prettige. Meer is niet nodig.

          Blijft dat die pas betuttelende, nutteloze waanzin is.

          Comment


            #6
            Re: Wietpas pas in mei in Brabant

            Kom daar uit de buurt en kan je uit betrouwbare bron melden dat er daar nu heel levendige handel is..
            Sluiten van de shops... Ken er een hoop die daar nu de ballen uit hun broek lachen..

            Opstelten bedankt! Het is de laatste jaren nog nooit zo goedkoop geweest..

            Comment


              #7
              Re: Wietpas pas in mei in Brabant

              en die straatboefjes hebben nu hun minimumhoeveelheid een pak verhoogd!!!
              vroeger kan je bij die manne nog 20 grammies krijgen nu komen ze af met hey hey minimum 50 gram wel eh

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                  @TwistedShack: Je hebt gelijk dat het nu in Nederland heel normaal is om even bij een willekeurige coffeeshop een grammetje te kopen. Als die "pasjes" worden doorgevoerd, dan eindigt dat.

                  Comment


                    #10
                    Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                    Zal niet zo lang duren voordat het een gekoppeld landelijk systeem wordt toch ?
                    Dan kun je bij elke shop binnen met je pasje.

                    En zulke waardevolle gegevens laat de overheid echt niet uit zomaar handen glippen.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                      Een landelijk systeem wordt overwogen, maar niet zodat je bij iedere coffeeshop toegang hebt. Integendeel: De staat wil dat je maar van 1 shop lid kan worden en alleen bij die shop wiet kan kopen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                        de pas zal gemeente en shop gebonden worden. Ik vraag me dan af of dit geen regelrechte discriminatie tegenover inwoners van gemeentes is waar geen enkele shop is. Hier in Limburg bijvoorbeeld liggen er in de gemeente Sittard-Geleen, Born 4 shops en zou je dus moeten gaan kiezen van welke je de pas neemt maar een gemeente verder in gemeente Echt licht geen enkele shop. Deze mensen zouden dan dus niet meer "gedoogt"aan wiet kunnen komen en zijn verplicht om het illegale circuit in te duiken.

                        Comment


                          #13
                          Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                          Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r View Post
                          Opstelten bedankt! Het is de laatste jaren nog nooit zo goedkoop geweest..
                          kom daar ook uit de buurt sterker nog ik woon er en kan je vertelen dat er nog nooit zo veel rotzooi in de wiet is aangetrofen dus goedkoop!!!!!!!
                          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

                          Comment


                            #14
                            Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                            De verwachting is dat de verkoop via illegal thuisdealers de komende tijd een grote groei zal kennen.De verkoop van hash en wiet zal hierdoor weer achter de voordeur verdwijnen met allen negatieve gevolgen van dien. Terwijl steeds meer landen overwegen om hash en wiet volledig te legaliseren gaat Nederland juist de andere kant op terug in de goede ouwe tijd bij de thuisdealer kan ik ff een tientje poffen

                            Comment


                              #15
                              Re: Wietpas pas in mei in Brabant

                              Misschien moet je verder kijken dan de Marrokanen die de handel in Bergen en Roosendaal (al jaren) in handen hadden en hebben..
                              Vanuit dit oogpunt kan die sluiting me weinig bommen aangezien kinky corner de enige shop in NL handen was in de verre weide omtrek..
                              Ben er ook van overtuigd dat dit meegenomen is in de overweging om de shops hier te sluiten, maar niet getreurd, elk cafeetje in noord Afrikaanse handen verkoopt nog gewoon rommel..

                              ---------- Post added at 12:42 ---------- Previous post was at 12:40 ----------

                              En t is idd eeuwig jammer dat Tegeltje er al aantal jaar mee gestopt is..

                              Comment

                              Bezig...
                              X