Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

    Korting op 420shop
    1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012


    Op 20 April 2012 trekken cannabis liefhebbers uit heel Nederland en van over de hele wereld naar Amsterdam.
    Zij komen om te laten zien dat ze zich niet zullen laten Discrimineren door de nederlandse overheid.


    Het 'Wietpas' beleid discrimineert Nederlanders tegenover gelijke andere Nederlanders door deze niet toe te laten in andere coffeeshops dan die waar de persoon zich officieel als lid aanmeld.

    Hiermee jaagt dit beleid de Nederlandse Cannabis gebruiker de illegaliteit in omdat deze dan buiten de eigen woongemeente aangewezen is op de straathandel.

    De buitenlanders worden gediscrimineert op basis van afkomst met een ongeldige reden daarachter, namelijk dat de overlast rond coffeeshops expliciet door buitenlanders veroorzaakt zou worden.
    Zij worden geweigerd op basis van het zogenaamde 'buurlandbeginsel'.

    De tourist komt dus de coffeeshop dan niet meer in maar mag wel gewoon nog blowen en tot 5 gram wiet bij zich hebben in Nederland zonder daarmee tegen juridische problemen aan te lopen.

    Logisch gevolg: de tourist keert zich ook tot de straathandel.


    De basis en hoofdpilaar van het Nederlandse gedoogbeleid is de bescherming van de volksgezondheid, met als doel een scheiding der markten aan te brengen tussen Hard- en Softdrugs.

    De coffeeshops waren daarvoor het uitgekozen middel werd toen besloten.
    Daar konden diegenen die graag van het plantje genieten in alle veiligheid een blowtje of pijpje roken waarvan ze zeker wisten dat het een schone en goede kwaliteit had.
    Zonder voor hun wietje naar de straathandelaren te hoeven gaan die behoudens een selectie van echte harddrugs vaak ook nog zeer onbetrouwbare wiet verkopen.


    Eerst kon iemand (boven de 18) die eens cannabis zou willen proberen daarvoor dus terrecht in de coffeeshop waar zij niet met harddrugs in aanraking kwamen.
    Nu zal diegene JUIST aangewezen zijn op de straathandel.

    Sporadische blowers die slechts een paar keer per jaar een jointje willen roken zullen zich niet registreren voor coffeeshop clubs.
    Tuurlijk stoppen sommigen, maar een groot deel zal zich ook weer tot de illegale straathandelaren keren.


    Het 'Wietpas'-beleid jaagt zowel de nederlandse cannabis liefhebber als de buitenlandse canna tourist de straat op.

    Dit staat dus in volledig contrast met de basisbeginselen van het nederlandse gedoogbeleid.

    Minister Opstelten van Justitie & Veiligheid:
    "De handhaving van het nieuwe 'wietpas'-beleid gaat pas per 1 Mei 2012 in !"

    En daarom zullen blowers vanuit heel Nederland en uit veel Europese en Internationale landen op 20 April 2012 naar Amsterdam komen.
    Om nog 1 maal te kunnen genieten van de vrijheid om cannabis te gebruiken in de nederlandse coffeeshops.
    En te laten horen dat zij zich niet zullen neerleggen bij de gestelde eissen.

    Waarom 20 April 2012 ?
    420 of 4-20 of 4:20 zijn getallen data en tijden die in de Cannabis Cultuur bekend zijn als het onderlinge 'codewooord' om een blowtje te roken.
    Dit stamt oorspronkelijk van een groepje studenten in de USA die na schooltijd dagelijks om 4:20PM afspraken om samen dan een jontje te roken.
    Langzaamaan is dit verhaal zich onder de andere blowers van die school gaan verspreiden en uiteindelijk kregen de cannabis media hier lucht van en gingen dit ook gebruiken...

    Zo is 4-20 de datum dus 20 April en 4:20PM de tijd geworden waarop vele cannabis gebruikers in groepen tezamen komen in parken en bij universiteiten om vreedzaam een joint te roken.
    Dit soort gelegenheden worden 'Smoke-Out' genoemd.

    Dergelijke Smoke-Out's worden ook gehouden op plaatsen waar cannabis gebruik verboden is zoals o.a. Vele universiteiten in de USA. De politie treden op dergelijke gelegenheden meestal helemaal niet op tenzij er gehandeld wordt. Iedereen brengt dan ook zijn eigen joint mee.
    Dit fenomeen verplaatst zich de laatste jaren langzaam naar nederland.

    Met het komende nieuwe 'Wietpas'-beleid zijn velen van plan om dit jaar op 20 April, dus voor de handhaving van deze regels, nog 1 maal te laten horen en zien in Amsterdam dat zij hierheen komen om te genieten van de Nederlandse vrijheid op het gebied van cannabisgebruik.

    Er zullen zich die dag hoogst waarschijnlijk verchillende Smoke-Out's vormen uit protest tegen de Discriminerende 'Wietpas' regels.

    Voor meer informatie:
    http://www.coffeeshopnieuws.nl

    Peter Lunk, Cannabis Activist
    Coffeeshop FAN! en medicinaal gebruiker.
    Last edited by Jointjedraaien; 27 August 2014, 15:53.

    #2
    Re: 1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

    Goed initiatief! Ik heb best zin om daaraan mee te doen.

    Comment


      #3
      Re: 1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

      Ik zal zeker daar....

      Comment


        #4
        Re: 1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

        Lijkt me inderdaad goed om daar heen te gaan. Alleen zie ik het niet zitten om daar alleen heen te gaan.
        Misschien dat ik met vrienden ga, maar ik weet niet of die hier voor op durven/willen staan.
        Eigenlijk maar slecht, maar ik ga proberen te kijken of ik ze mee krijg.

        Groetjes LazyAssGrower

        Comment


          #5
          Re: 1e Persbericht 420 Smoke-Out's in amsterdam op 20 April 2012

          bam bam!!!

          Comment

          Bezig...
          X