Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen tast longfunctie niet aan!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blowen tast longfunctie niet aan!

    Korting op 420shop
    AMSTERDAM - Af en toe roken is slechter voor de gezondheid dan blowen. Dat schrijven Amerikaanse artsen deze week in JAMA.

    De artsen analyseerden gegevens van een 20-jaar lang lopend onderzoek waarin meer dan 5000 mensen werden gevolgd.
    Voor dit onderzoek vergeleken ze de longfunctie van tabaksrokers, marihuanagebruikers en niet-rokers met elkaar.

    Naar verwachting ging de longfunctie van rokers sterk achteruit over een lange periode. Opvallend was echter dat het longvolume en de capaciteit bij blowers juist vooruit ging bij gebruik van maximaal 1 joint per dag.
    De vooruitgang was wel te klein om er als persoon profijt van te hebben. Volgens de onderzoekers gaat bij vaker gebruik de longfunctie wel achteruit.

    ...

    Bron (nu.nl): http://www.nu.nl/wetenschap/2712148/...-niet-aan.html




    #2
    Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

    Amerikaanse onderzoeken, serieus die geloof jij?

    Comment


      #3
      Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

      Waarom zou je die perse niet geloven?

      Comment


        #4
        Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

        Het waarheidsgehalte over de biologische en kernwapens in Irak was ook bedroevend. Overgens roken de meeste Amerikanen geen wiet met tabak (joints dus) maar van die kleine, dunne stickjes met een soort klemmetje bij het mondstuk. Reefers noemen ze die, als ik me niet vergis.
        Last edited by Xtreme; 11 January 2012, 17:49.

        Comment


          #5
          Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

          pincetrokers noemen we ze hier... want reken er maar op dat je hete vingers krijgt met die stickies van ze
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

            Ze komen ook elke maand met iets nieuws af.... Het is slecht voor dit en voor dat, ah nee zegt een ander wetenschapper het juist goed voor dit en dat...
            Ik geloof al lang niet meer in deze onderzoeken, rook inhaleren kan NIET gezond zijn (canabis/tabak)daar moet je geen wetenschapper voor zijn of waarom beschermen wij onze kinderen voor rook.
            Ik geloof enkel dat canabis goed is voor mensen met chronische pijn en om je geest te kalmeren

            Comment


              #7
              Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

              Onderzoekers kunnen fouten maken, dat klopt. Maar je kunt nog veel meer fouten maken door niet te onderzoeken. Als je kijkt hoeveel onzin er komt uit onderbuikgevoelens en geloof, geef mij dan maar onderzoek.

              Comment


                #8
                Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

                yep! en ook zoiets fijns van onderzoek : je kan het er helemaal mee eens zijn en toch gewoon naast je neerleggen
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                Comment


                  #9
                  Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

                  Om ons iets aan te trekken van onderzoek zouden we redelijke wezens moeten zijn. Dat zijn we niet en dat worden we niet.

                  Comment


                    #10
                    Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

                    Statistische onderzoeken altijd met een korreltje zout nemen. Al zie ik de laatste tijd wel steeds meer van dit soort koppen langs komen.

                    Niet alle rook is hetzelfde, rook is een afspiegeling van wat er verbrand is. Misschien is tabaksrook wel een stuk schadelijker dan cannabis.

                    Maar!

                    Het onderzoek stelt dat 1 joint per dag geen aantoonbaar nadelig effect heeft op longfunctie en roken wel.
                    Je kunt dus niet stellen dat cannabis rook gezonder is alleen dat blowers die 1 joint per dag roken minder problemen hebben dan tabaksrokers die een aantal peuken roken.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blowen tast longfunctie niet aan!

                      Ik rook nu al 30 jaar en het is waar , ik heb de longen van een jonge god net als het lichaam
                      Ik rook wel meer als een jointje per dag en heb weinig last van me longen

                      Ajo
                      Ventje
                      Living in Second live for real

                      Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                      Comment

                      Bezig...
                      X