Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Speurhond vindt wiet bij leerlingen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

    Dat ligt er dan maar net aan wat voor werk je doet.
    Het is trouwens maar een mening. Met je aanname over mijn gedachtegang zit je er trouwens behoorlijk naast.
    Als je je zorgen maakt over je privacy is deze site misschien leuk om eens door te spitten, dan kun je daar de volgende keer je stemgedrag op aanpassen.

    Drie (minderjarige) personen zijn er drie te veel.
    Wat is een toelaatbaar aantal moordenaars, oplichters, inbrekers of verkrachters volgens jou ?

    De politie besloot tot de inval na aanwijzingen dat er op de school drugs werden gebruikt door minderjarigen: "We hebben vervolgens zelf besloten dat te onderzoeken. Nee, dit is geen nieuw beleid. Er is ook niet om gevraagd door de school, de ouders of het gemeentebestuur."
    De leerlingen die wiet bij zich hadden, zullen niet worden vervolgd, omdat softdrugs worden gedoogd. "Daar kunnen wij dus niets mee", aldus de politiewoordvoerder, "Maar de school en de ouders zullen er wel iets van vinden. Zij kunnen maatregelen nemen."
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Last edited by Xtreme; 30 January 2012, 10:52.

      Comment


        #18
        Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

        Ik ga zeker niet beweren dat je onder invloed van alcohol of wiet beter functioneert dan zonder.
        Alcohol is voor mij sowiezo taboe!
        We zijn echter wel in een tijd aangekomen waarin iedereen maar in het systeem mee moet draaien, los van het feit oof dit het juiste leersysteem voor jou is..
        Ikzelf was een echte stuiterbal die bovengemiddeld goed mee kon komen ondanks het feit dat ik het merendeel van mijn middelbare school en Mbo niet eens op school was en mocht komen.
        Flier zou het toch wel halen en bracht binnen de muren alleen maar onrust met zich mee dus blijf maar lekker thuis jongen, kunnen wij normaal les geven..
        Flier alles in 1x gehaald en bergen met praktijkervaring rijker dan dat ik mezelf volledig had laten afstompen in die roestige schoolbanken..
        Ok. Zat waarschijnlijk meer in het vat, maar denk dat ik daar uiteindelijk toch niet happy van zou zijn geworden..

        De moeder van een zwaar adhd maatje van me heeft heel zijn jeugd wietcakejes voor hem gebakken.. Hij kwam er pas later achter dus heeft er nooit geen benul van gehad tot het moment hem dat later verteld werd.. Alles beter dan je kind vanaf 7 aan de speed.
        Deze jongen hopt nu nog steeds, per vriendin verschillend, van wiet naar ritalin om het voor zichzelf leefbaar te houden. Ondertussen wel maag en darmklachten van de ritalin, en ken er daar nog velen anderen van..

        Ik vind deze vrouw een echte held. Ipv van je kind vol stoppen met ritalin is ze bij moeder natuur ten raade gegaan en zolang het niet gerookt wordt is het volgens mij een zeer bruikbaar middel. Ook voor op school!
        Ritalin is gewoon speed! kan dus ook heel slecht tegen discussies over drugs met dit soort ouders..
        Adhd heeft gewoon een actief leven nodig, ipv daar iets mee te doen gaan we ze harddrugs geven om ze maar in het welbekende hokje te kunnen pompen..

        Zit hier niet blowen goed te praten maar wiet op school is zo onbruikbaar nog niet..

        Rare jongens die mensen..

        suc6 en smookse





        Ee

        Comment


          #19
          Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

          Naar mijn oordeel is de juiste schoolopleiding en het omgaan met je sociaal-economische achtergrond strikt situationeel Flier. Jij bezit de vaardigheden om een opleiding af te ronden zonder intensieve begeleiding. Ik ging niet naar de kloten toen ik op 16 jarige leeftijd mijn ouderlijke woning metterwoon verliet. Maar hoeveel mensen zijn in het bezit van deze zelfredzaamheid?
          Bijvoorbeeld: onze dochter kon goed leren (zowel op de lagere school als op het VWO een klas mogen overslaan). Toen ze op 14-jarige leeftijd ook eens een jointje mee wilde roken vonden we dat gewoon goed. Anderzijds vroeg dochterlief op die leeftijd ook aan mij om haar te vergezellen richting huisarts omdat ze een recept wilde voor de anti-conceptiepil. Onze dochter is beslist niet uniek, maar ze was nu eenmaal op vroege leeftijd rijp om te participeren op deelgebieden van volwassenen. Ondanks of dank zij de vrijheden die we haar toestonden is het thans een uiterst degelijke dame met een goudgerande partime betrekking en goed lopend onderminkje. De een kan nu eenmaal omgaan met toegestane vrijheden en de ander helpt zich daarmee naar de Filistijnen. Wat bij ons goed is uitgepakt is niet de panacee voor alle kwalen bij een ieder.
          Mensen reageren -begrijpelijk- primitief en zijn veelal op eigen voordeel uit. Ook hiervan kan ik een voorbeeld aandragen. Mijn broer was gescheiden en nadien hertrouwd. Zijn nieuwe echtgenote vond het schandalig dat mijn broer 12 jaar (later zelfs verhoogd tot 14 jaar) alimentatie moest betalen. Op zich begrijpelijk want deze alimentatie ging van het gezinsbudget af. Toen mijn broer voor de 2e keer ging scheiden werden de principes over alimentatie op sterk water gezet. Ook zijn 2e vrouw wilde alimentatie en uiteraard recht op pensioenrechten die in de 2e huwelijkse periode waren opgebouwd.
          Last edited by Xtreme; 30 January 2012, 12:42.

          Comment


            #20
            Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

            tsja, ik heb de laatste jaren middelbare school stevig gerookt, de zesjescultuur naar een nieuw persoonlijk hoogtepunt getild, alleen maar geslaagd voor nederlands omdat mn toenmalige vriendin er smorgens even een waterpijp inblafte, wiskunde had toegepast op tentamencijfer-impact om zo over te kunnen gaan met minimale inspanning... op de uni was het in het begin helemaal feest, met een universiteitskas voor experimentele teelt, assistenten die tijdens snijpractica dikke joints rookte "tegen de stank", en de doe-het-zelflessen "mix eens een pil"
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #21
              Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

              Ja, dat geblow onder kinderen moet afgelopen wezen. Kinderen hebben een plicht aan de maatschappij. Leren en blowen gaan niet samen. Leren en opgepakt worden gaan ook niet samen, net zo min als het stigma en trauma van opgepakt worden waar je hele klas bij is - maarja, dan had je maar niet moeten blowen. Eigen schuld.

              Trouwens: Eigenlijk zou niemand mogen blowen die geen hogere opleiding heeft. Weg met de zesjes-cultuur! Eerst een graad, dan een jointje. Werk je al? Ga dan naar een avondschool. Er is geen excuus voor een lage opleiding.

              Werkende mensen moeten ook vaker gecontroleerd worden. Ze mogen dan beweren dat ze alleen na het werk roken - maar wie gelooft dat. Daarbij: Het kan niet goed zijn om 's avonds te blowen als je de volgende dag moet werken. Er moet gewerkt worden! Plezier hebben doe je maar na je pensioen, of nog liever na je dood. Zolang je hier op aarde bent heb je een schuld aan de mensheid, de maatschappij en de economie. Je krijgt die schuld nooit volledig ingelost, dus stop nou maar met blowen en probeer in ieder geval om je schuld af te betalen.

              Wie zeker nooit zou mogen blowen is een ouder. Een verantwoordelijke ouder staat 24 uur per dag klaar voor zijn kinderen, en is dus altijd nuchter. Daar mag de staat best eens druk op uitoefenen.

              Hetzelfde geldt trouwens voor alcohol, sport, sex en TV. Het leidt allemaal tot minder focus op het werk, en werk is waar de wereld om draait. Afgelopen met die flauwekul! Vort machen! Arbeiten, hop hop! Arbeit macht frei!

              Comment


                #22
                Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                Whehehe
                Dacht ff die is echt achterlijk, werd gelukkig richting het eind met een grote rofl gerustgesteld..

                Comment


                  #23
                  Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                  Mooi! Flier is omgeturnt voor een Nieuw Strijdvaardig Nederland. Nou Moreweed nog...

                  @Moreweed: Heb jij ook zo'n spijt dat je al zo jong je leven verpest hebt? Ik wel. Kijk naar me: Zit ik hier suf te proberen de relativiteitstheorie te begrijpen... Met jou zal het wel niet beter zijn.

                  Stel je voor wat we hadden kunnen zijn als we braaf nuchter ons huiswerk hadden gemaakt. We hadden een Balkenende kunnen zijn, en de wereld een voorbeeld geven in normen en waarden. We hadden een Wilders kunnen zijn, en superintelligente dingen zeggen over hoofddoekjes. We hadden een Cruijff kunnen zijn en wereldschokkende uitspraken doen als "Elluk Nadeel Hep Se Foordeel".
                  Dat hebben we allemaal laten schieten - en waarvoor? Voor ons eigen plezier. Is het niet triest?

                  Snif. Ik steek er nog maar eentje op...

                  Comment


                    #24
                    Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                    Je had ook al kunnen rentenieren, en rondjes rijden in je Porsche, als plezier je maatstaf is.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #25
                      Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                      Klinkt mooi Q...

                      Je weet toch net zo goed als ik dat de meeste miljonairs geen diploma hebben??

                      Koude kille prestatiegezinnetjes ken ik genoeg, en het enige wat ik zie zijn onzekere/verwende kinderen met 0 realiteitsbesef.. Hulpeloos gewoon, kinderen die als volwassenen acteren..
                      Doe mij dan maar lekker die nietszeggende avondjes met mn ouwelui rond de tafel met als motto;
                      Wat moet moet, maar vergeet niet te leven..

                      Comment


                        #26
                        Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                        Ik zit liever stoned op de bank dan nuchter in een porsche in de file. En stoned in een porche, dat zul je wel niet bedoelen.

                        Comment


                          #27
                          Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                          En in mn transit kan ik gvd nog s wat vervoeren, ook prima camper trouwes..
                          -
                          Ja ik weet t, ik leef als n god..

                          Comment


                            #28
                            Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
                            Nou Moreweed nog...
                            @Moreweed: Heb jij ook zo'n spijt dat je al zo jong je leven verpest hebt? Ik wel. Kijk naar me: Zit ik hier suf te proberen de relativiteitstheorie te begrijpen... Met jou zal het wel niet beter zijn. Stel je voor wat we hadden kunnen zijn als we braaf nuchter ons huiswerk hadden gemaakt.
                            neen, driewerf neen. met hoofdletter! (en ingekleurd rondje erachter..ohja, en wat uitroeptekens, en eum... ja een plaatje van twee puppies)

                            Ik ben het systeem intens dankbaar voor de kans die het me geboden heeft om tot in het oneindige te mogen terugbetalen, om met bloed, zweet een trahahanen het vel van m'n klauwen te typen naar een nieuwe toekomst vol gerechtvaardigd geweeklaag, onverwachte drugshonden aan je been en grootschalige guerillakweek op de noordzee.

                            School is in het ideale geval een veilige gecontroleerde omgeving waar kids overweg leren gaan met realiteit en gestimuleerd worden daar hun weg in te vinden. Daar hoort ook lichamelijke opvoeding bij, inclusief open benadering naar o.a. drugsgebruik. Want het gebeurd toch wel, je kan er alleen voor kiezen er bewust mee aan de gang te gaan of het buiten je gezicht te laten gebeuren. het is de ra-ri-re-ahi-hola-titeit! pomtidon -vaag klarinetje- tsjingboem

                            had ik mn huiswerk maar NIET gemaakt verdorie, dan had ik nou lekker kunnen staken, of dubbel zwart kunnen vragen omdat de rest aan het staken is
                            Last edited by moreweed; 30 January 2012, 19:57.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #29
                              Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                              Bij ons was er ook een keer controle op school dat is nu zo'n 4 jaar geleden, toen had ik ook wat wiet bij me, en veel van mn vrienden ook. Gelukkig hadden ze het niet gevonden.

                              Comment


                                #30
                                Re: Speurhond vindt wiet bij leerlingen

                                Nou ja goed, op zich is het nog altijd beter dan dat ze met hun snufferd in de Bizon zitten

                                ---------- Post added at 22:46 ---------- Previous post was at 22:39 ----------

                                @Blani:

                                Je zal vast wel een beste gozer zijn, echt no offence, maar ik ben blij dat jij niet deel uitmaakt van het cannabisbeleid.
                                Je standpunten zijn mij een beetje te spartaans dude, en die laatste zin in het Duits geformuleerd; daar word ik bang van
                                Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                                Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                                Comment

                                Bezig...
                                X