Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hennep is de 'missing link' tussen mens en de natuur

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hennep is de 'missing link' tussen mens en de natuur

    Korting op 420shop
    Klik >>hier<< voor het gehele artikel!

    #2
    Re: Hennep is de 'missing link' tussen mens en de natuur

    Hennep is niet de oplossing voor al onze problemen, op zijn best is het wishful thinking.

    Voor hennep is vruchtbare grond nodig en om het te verbouwen in de hoeveelheid die nodig is om onze moderne levensstijl te bekostigen moet iedereen buiten Europa en de VS sterven en hun land afstaan. Planten zijn niet de oplossing voor onze energie behoeften en in een wereld waar elk jaar meer energie nodig is zal het dat ook nooit worden. Het hele biobrandstof gebeuren is om de hippies hun kop te laten houden tot we een echte oplossing hebben of de olie op is.

    Maar ik zou net zo goed poep kunnen praten dus laten we de calculator er bij pakken.
    De schatting is dat algen maximaal 80.000 liter diesel kunnen produceren per hectare per jaar, algen zijn het beste maar veel van de energie gaat op aan aggregatie en beluchting van het medium dus 80.000 is extreem optimistisch (en ik herhaal dit is het meest optimistisch getal wat ik heb kunnen vinden).
    1 vat is 159 liter, Nederland gebruikt er meer dan 1 miljoen per dag wat neer komt op 159.000.000 liter per dag 56.604.000.000 liter per jaar dit betekend dat we 707550 hectare nodig hebben om gelijk te spelen. Dit is 7075,50 vierkante kilometer, Nederland is 38.000 (landmassa) vierkante kilometer groot. Dat is ongeveer 20% van Nederland.

    Nu zijn deze getallen ZEER optimistisch en is de productie waarschijnlijk VEEL lager per hectare wat betekend dat we nog meer land nodig hebben voor alleen maar de ruwe olie. Daarnaast gebruiken we nog een hoop gas en een beetje kern energie. Dus dat cannabis onze energie behoeften gaat vervullen is een fabeltje.

    Als wij willen blijven leven zoals we nu leven is het antwoord minder natuur meer natuurkunde. Kernenergie uit fusie is de enige levensvatbare oplossing. Helaas heb je van die idioten die te dom zijn om een gedachte langer dan 10 seconden vast te houden die in hun broek poepen zodra ze kern horen (met de Nuclear Magnetic Resonance Imager als mijn getuigen of herdoopt MRI voor de sukkels).

    Ik kan nu nog ingaan op de rest maar ik ben moe en ga slapen. Mijn menig is wel dat de rest ook bullshit is (op het papier gebeuren en een paar medische toepassingen na).

    Comment


      #3
      Re: Hennep is de 'missing link' tussen mens en de natuur

      klein beetje off-topic maar, het is bijvoorbeeld al mogelijk om uit levende planten energie op te wekken, maar dit is nu nog erg kleinschalig (google maar even op e-plant wageningen) Ze kunnen met deze techniek stoffen die door de wortels worden uitgescheiden omzetten in energie dmv een redoxreactie. Het gaat hier vooral om suiker (C6H12O6). Als je zo'n plant die dus veel suikers via de wortels uitscheid op hydrocultuur kweekt, met 2 halfcellen (1 met gewoon water, is voldoende) en dan 2 elektrodes in de halfcellen zou hangen, krijg je toch echt stroom. Het is nu nog erg laag, maar ik denk dat ze met de keuze van plant, en evt het medium het rendement wel kunnen verhogen. Het voordeel hierbij is dat je dus energie opwekt uit levende planten. Je hoeft niks te verbranden, en er word ook nog gewoon O2 geproduceerd. Ook gaat het proces dag en nacht door.(tot de plant geen suikers meer heeft natuurlijk)
      Ik doe hier m'n open onderzoek Biologie over, en woensdag ga ik het zelf in de praktijk proberen uit te voeren..

      ze zeggen nu dat ze misschien 2w/m2 kunnen halen, dat is natuurlijk nog erg weinig.. en dan zou kernfusie toch een betere optie zijn. Maar voordat de eerste kernfusie centrales zijn opgebouwd duurt het nog wel even. Wel is het natuurlijk een prachtige oplossing, die ook nog is heel schoon is.

      Comment


        #4
        Re: Hennep is de 'missing link' tussen mens en de natuur

        Ik heb net even de stekker van m'n computer in een cactus geduwd, maar hij wilde niet aan.
        Wat is er mis met zonne-energie ?

        Dus nu moeten we het maar eens anders aan gaan pakken
        Waarom iets veranderen dat werkt ?

        "Iets wat niet kapot is, hoef je niet te maken", zei m'n vader altijd als ik weer een radio gesloopt had.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        Bezig...
        X