Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

    Korting op 420shop
    SINT-NIKLAAS - De gewezen kapper Valentijn M. uit Sint-Niklaas heeft een celstraf van 40 maanden gekregen. Hij werd veroordeeld voor cannabishandel.

    Valentijn M. (51) dacht begin 2008 een oplossing te hebben gevonden voor zijn gigantische schuldenberg. De kapper maakte furore in vipkringen, kocht het statige gebouw van de Nationale Bank in de Prins Albertstraat in Sint-Niklaas om er een schoonheidsinstituut en kapperschool te starten, maar zag zijn salons op de fles gaan. Hij startte een gigantische cannabisplantage op en begon met drugshandel, die hem in een jaar tijd 120.000 euro opleverden. Maar midden november 2009 rolde het gerecht de drugshandel van Valentijn M. op. De speurders vielen binnen in een oude fabrieksloods in de Landbouwerstraat in Sint-Niklaas en ontmantelden er een professionele plantage met 5.000 hennepplanten.

    De rechtbank van Dendermonde stuurde hem gisteren veertig maanden naar de gevangenis en legde hem een boete op van 5.500 euro. Bovendien oordeelde de rechtbank dat al het drugsgeld dat hij verdiende, 120.000 euro, moet worden terugbetaald aan de staat.

    De man daagde nooit op voor het proces. De rechtbank laat Valentijn M. nu internationaal opsporen.

    Zijn handlanger Vita D. T. (60), gewezen uitbater van een Italiaans restaurant in Sint-Niklaas dat ook al failliet ging, verdedigde zich wel op het proces. Hij kreeg een effectieve celstraf van 18 maanden en een boete van 5.500 euro.

    Bestelwagen kwijt

    Vito D.T. kreeg van Valentijn M. zo'n 10.000 euro aan huurgelden voor de panden waar de hennepplanten werden geteeld en moet daarvan de helft terugbetalen aan de overheid. Zijn bestelwagen, die voor de drugshandel werd gebruikt, is hij kwijt. Hij zal door de staat openbaar worden verkocht.


    Bron: Het Nieuwsblad.be

    #2
    Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

    Das wel een slimme meneer denk ik vermoedelijk een belg
    God was never on your side..

    Comment


      #3
      Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

      @Bella

      Dat is een discrepantie, "slimme meneer" en "belg". Sorry was een inkoppertje voor een Nederlander.
      Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

      Comment


        #4
        Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

        Ik zei het toch netjes
        God was never on your side..

        Comment


          #5
          Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

          'T zit 'm in de schaar
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

            ben eerder nieuwsgierig naar de precieze rol van die "gewezen uitbater van een restaurant". Ruik ik daar italiaans aandoende elitaire mannenclubjes die graag bidplaatjes in de fik steken ?
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment


              #7
              Re: Vipkapper 40 maanden in de cel voor cannabisteelt

              Oorspronkelijk geplaatst door justforfun View Post
              @Bella

              Dat is een discrepantie, "slimme meneer" en "belg". Sorry was een inkoppertje voor een Nederlander.
              1 op 2 Nederlanders slaat nu het woordenboek open bij de D. De andere helft boeit het gewoon niet.

              Comment

              Bezig...
              X