Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Haarlem zegt NEE tegen de wietpas!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Haarlem zegt NEE tegen de wietpas!

    Dat wordt chaos: Als al die toeristen naar Haarlem gaan! Haha, dat wil ik zien!

    Zitten er nog dorpen dichter bij Schiphol die een paar duizend hasjtoeristen per dag willen opvangen? Hoofddorp misschien? Badhoevedorp? Aalsmeer?

    Comment


      #17
      Re: Haarlem zegt NEE tegen de wietpas!

      Er is een brief uitgegaan naar alle andere shops in het land.... om aan te geven dat alle shops dit kunnen doen. Zolang het ingezetenencriterium in de APV van de gemeente niet is aangepast KAN geen enkele toerist worden tegengehouden. Veel gemeentes zien nu al niets in het aanpassen en zullen dat dan ook niet doen. EN dan kan Opstelten zijn naam eer aan willen doen maar heeft hij echt het nakijken....

      En idd... als Amsterdam nu niet achter deze lokomotief blijft hangen raken ze met de pas al hun toeristen kwijt.
      Haarlem is niet voor niets Hempcity..... kom maar op met die toeristen

      Let wel: het is Haarlem niet om de toeristen te doen.... die komen wel maar vooral in de zomermaanden. Ook komen ze bewust naar de shops in Haarlem omdat in Amsterdam de shops "toeristenwiet" verkopen... waar we allemaal onze neus voor op zouden halen. De toerist die dus vaker komt weet zijn weg naar de goede shops best wel te vinden. In Haarlem gaat het gewoon om de eigen vaste klanten... de trouwe bezoekers die gewoon lekker naar hun shoppie willen kunnen gaan, zonder gezeik van een pas of andere vormen van Opsteltenterreur. EN gelukkig staan de Haarlemse shophouders achter hun zaak, personeel en klanten en dus staan wij ook achter hen! Eens zien wie de boel beter opstelten kan krijgen hahaha

      Comment


        #18
        Re: Haarlem zegt NEE tegen de wietpas!

        Ik snap je redenering niet echt cannamarie. Volgens mij heeft het Europese Hof van Justitie de prejudiciele vraag beantwoord of het ingezetenen criterium mocht worden gehanteerd. Het antwoord op deze rechtsvraag luidde ja. Deze beslissing is geimplementeerd in onze nationale wetgeving/jurisprudentie. Wat dat vandoen heeft met de APV vermag ik niet in te zien. Lees de zogenaamde "condoom-uitspraak" in de APV-verordening van de gemeente Bergen op Zoom er maar op na: hierin staan zonneklaar de grenzen van een APV in onderlinge samenhang met de nationale wetgeving.
        De impact van een prejudiciele beslissing is buitengewoon evident. Ga maar eens na wat het Ozturk-arrest heeft teweeg gebracht in de diverse nationale wetgevingen.

        Wat overigens niet wegneemt dat ik het met je eens ben dat er een soort chaos zal gaan ontstaan met het huidige en toekomstige coffeeshop beleid. Het is slechts aan ons -gebruikers en kwekers- om er een geordende chaos van te maken.

        Comment


          #19
          Re: Haarlem zegt NEE tegen de wietpas!

          ik zie steeds meer scheuren ontstaan in het toekomstige beleid klinkt me als muziek in de oren weg met die pas!
          Guerrilla: 2013
          Royal Haze, Bluematic,Jack Herer, AK en La Blanca
          Neem een kijkje en reageer

          Comment

          Bezig...
          X