Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Verkoop hasj wordt verboden'

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    'Verkoop hasj wordt verboden'

    Korting op 420shop
    Een meerderheid van de Tweede Kamer wil een verbod invoeren op de verkoop van hasj. Regeringspartij VVD zou vandaag, gesteund door CDA en PVV, bij minister Opstelten (Veiligheid en Justitie) aandringen op deze verregaande maatregel.
    Dat meldt De Telegraaf. Het belangrijkste argument van de VVD is dat buitenlandse criminele organisaties hun activiteiten kunnen blijven ontplooien dankzij het Nederlandse softdrugsbeleid, dat de verkoop van hasj goeddeels onbestraft laat. De verkoop van nederwiet zou in de voorstellen van de VVD wel gedoogd moeten blijven worden.

    Hasj is voor een deel afkomstig uit landen als Marokko en Afghanistan. De VVD vindt het merkwaardig dat de douane er alles aan moet doen om import van de drug te voorkomen, terwijl de verkoop ervan in kleine hoeveelheden legaal is zodra het de landsgrenzen is gepasseerd.
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

    Thc racisme lol

    Comment


      #3
      Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

      Dat wordt dan marrokaanse darmpjes controleren bij terugkomst van vakantie..

      Comment


        #4
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

          Als je hasj gaat verbieden wordt de wiet duurder. Goed knipafval (skuff) kost thans ongeveer 500 euro de kilo. Als je de polinator niet te lang laat draaien oogst je ongeveer 100 gram goede polm uit een kilo. Uiteindelijk zal dit verlies aan omzet terugverdiend moeten worden en worden doorberekend aan de klanten.

          Comment


            #6
            Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

            Ten eerste is de koptekst al fout, het is nog niet aangenomen.

            En de invoer was al verboden, dus dit is niks nieuws of mis ik hier ergens wat (dat het verkocht mag worden is zodra het in Nederland is te wijten aan de bezopen regels)
            En iets 2 keer verbieden kan naar mijn weten niet..........wat een loser, weer iemand die meewerkt aan de straathandel.

            Comment


              #7
              Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

              Volgens mij is dit voorstel puur een rode vlag om het kamerdebat vandaag off-topic te krijgen. Laten we hopen dat de oppositie er niet in trapt.

              Comment


                #8
                Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                goede oplossing werkt bij cocaine ook heel goed.voor de euro 100 gulden per gram nu 50pleuro,dat is pas infatie nog geen 1% per jaar.

                Comment


                  #9
                  Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                  verbod op de verkoop van hasj... dat wordt dan dus dat je het alleen mag weggeven, en er is natuurlijk niks mis met het geven van een blijk van waardering(lees : 'n geldbedrag) voor dit geweldige gebaar van de gulle gever ? Volgens mij komt dan mogelijke aftrek van belastingen ook in beeld > zorgen voor een papieren kwekerij in marokko, met alle mogelijke groene duurzaamheidslabeltjes die er maar zijn, dan als "investering" daar geld heen sluizen en als relatiegeschenk (de rente) hasj terugkrijgen > privatisering van de ontwikkelingshulp so to speak
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                    Ze willen het verbieden, om de drugs criminaliteit in maroco te stoppen, maar daardoor vergroten ze de criminaliteit in Nederland ( straat dealers )...
                    Ze zijn niet zo slim bezig de laatste tijd.

                    Comment


                      #11
                      Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                      Ze denken niet zozeer de Marokaanse telers te stoppen (wat voor zover ik weet arme boeren zijn die ik het geld best gun) maar de internationale bendes die zich met het transport bezighouden.

                      Dat maakt het beleid niet slimmer, overigens, om een paar redenen die ook genoemd zijn in het kamerdebat vandaag:
                      - In Nederland wordt ook hasj gemaakt;
                      - Je stopt de invoer helemaal niet; die gaat alleen ondergronds.

                      De coalitie geeft ook antwoord: Ja, Nederlandse hasj wordt ook verboden. Jammer, maar waar gehakt worden vallen spaanders. En nee, als je maar hard genoeg straft dan stopt de handel vanzelf. (Ja hoor, dat hebben we gezien...)

                      Comment


                        #12
                        Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                        ‘Een drugsverbod is niets anders dan staatssteun voor een crimineel kartel.’

                        topeconoom en Nobelprijswinnaar Milton Friedman

                        Comment


                          #13
                          Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                          Attempting_to_give_a_damn____by_fallschirm_jaeger.gif
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                            zullen we een verbod op overstromingen aanvragen anders ? wet tegen de harde wind ? Internationaal verbod op onontdekte varianten van kosmische straling, en dan door nasa een leuk dingetje in mekaar laten flatsen wat de rekening naar het alles (of niks natuurlijk) kan brengen ?

                            of natuurlijk een vet flitsende crossmedia adstorm die volledig viral gaat waar we nederland nog eens extra aanprijzen dat ONDANKS gezeik van de overheid we nog steeds fabeltastische wiet kunnen kweken in uitdagende omstandigheden. Export om f*ckin trots op te zijn als je het mij vraagt, een prima aanvulling van het gat van 9 miljard
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                            Comment


                              #15
                              Re: 'Verkoop hasj wordt verboden'

                              Volgens het NOS-journaal van vandaag: Opstelten vindt een apart verbod op hasj niet nodig - omdat de meeste hasj meer dan 15% THC bevat en dus al verboden is volgens de 15% regel.

                              Dat is het enige dat de NOS te zeggen had over het hele drugsdebat.

                              Wat betreft een verbod tegen overstromingen en harde wind: Er is gevraagd om een verbod op slecht weer, door Meneer Dibi van GroenLinks, als ik me goed herinner.

                              Comment

                              Bezig...
                              X