Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 88

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 88

    Korting op 420shop
    Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 88, Geleen.

    Coffeeshop 'Club 88' in Geleen werd vrijdag 4 mei 2012 rond 16:00u gecontroleerd door de Politie op naleving van het nieuwe 'Wietpas'-beleid. Club 88 houdt zich aan de regels van het nieuwe 'wietpas' beleid en laat dus enkel klanten binnen die zich met een uittreksel van de gemeente registreren. Tot nu toe hebben ongeveer 120 klanten zich ingeschreven en na de uitspraak van de rechter tegen de coffeeshopeigenaren die de staat aanklaagden komen er langzaamaan meer.

    De coffeeshopeigenaar van Club 88 had vorige week tijdens een gesprek op het gemeentehuis afgesproken dat bij controle de 'ledenlijst' niet mee genomen zou worden. Deze belofte die de eigenaar en het personeel dan ook aan de klanten te kennen gaven, heeft de zekerheid gewekt die zijn klanten nodig hadden om zich toch te gaan laten registreren.

    Bij de controle vandaag probeerde de agenten echter tot grote verbazing van de coffeeshopmedewerkers toch de 'ledenlijst' in beslag te nemen en zelfs de gegevens van een klant wilden zij tegen de afspraken in noteren.

    Coffeeshop Club 88:
    "Vandaag eerste controle gehad, politie probeerde toch lijst van onze leden mee te nemen, niet dus! Daarnaast probeerden ze ook de gegevens van de enige aanwezige klant op te nemen maar daar hebben we ook geen toestemming voor gegeven.

    Terwijl met de gemeente was afgesproken dat dit niet zou gebeuren! Niet meer normaal als de gemeente hier geen duidelijk in schept zijn we genoodzaakt om onze collega's van Maastricht te volgen en de tent voorlopig te sluiten.


    Gelukkig dat Mevr Steegmans van Veiligheid van de gemeente binnenkwam die ons in het gelijk stelde, dus de samenwerking en communicatie tussen politie en gemeente loopt ook niet goed.

    Ik wil komende week wel van de gemeente zwart op wit hebben dat ze die gegevens niet mee mogen nemen!
    "






    "De praktijk leert dat de politie de gegevens van de klanten natrekt. In Breda en Maastricht zijn bsn nrs van klanten opgeschreven / opgevraagd. Zo komen de gecontroleerde klanten dus wel degelijk extern in een systeem terecht dat in sommige gevallen voor derden raadpleegbaar is.
    Denk aan de convenantpartners zoals het verbond van verzekeraars.


    De controle wordt zo ingericht om te voorkomen dat de namen op de ledenlijst (dagelijks) worden aangepast.
    Laat je dus niet afschepen door ambtenaren die vragen aan de privacy eenvoudigweg niet beantwoorden. In mijn brief aan de burgemeester zijn hierover duidelijke vragen opgeworpen, maar een antwoord is uitgebleven.

    Kortom, beloof klanten niet iets dat je niet kunt waarmaken.

    Laat de gemeente zwart op wit beloven dat geen persoonsgegevens de coffeeshop verlaten. Doen ze dat niet? Dan beloof je klanten geen geheimhouding.


    bron: http://coffeeshopnieuws.nl/index.php...club-88-geleen

    #2
    Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

    Doet me terug denken aan een heel donkere periode uit onze geschiedenis.

    Comment


      #3
      Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

      getver, het komt nog uit ook verdorie. dit soort "beleid" moest maar eens rap gaan stoppen
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        komt wel goed steeds minder mensen accepteren het en aan de grens staan honderden boze buitenlanders

        Verstuurd via Tapatalk
        Poepzak 2015 - Amnesia, AK47, Red Purps, Auto Bubble & Sweet Mango Autoflower

        Comment


          #5
          Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

          Ik denk dat over een maandje die wiet pas weg is, en misschien de wiet zelfs legaal word
          ( Ik hoop het )

          Comment


            #6
            Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

            ik snap niet het 26extra flikken het moeten doen om de grensstreek te controleren...en blijkbaar in Maastricht en Breda weet ik ze bezig zijn ons arme belgskes te controleren...als ze daar hun tijd en energie willen insteken. roken kan je op iedere hoek van de straat Belgie of NL...NL word als Belgie een controlestaat met als excuus ''de crisis ''....

            Comment


              #7
              Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

              Er zijn toch wel wat gevaren verbonden aan de registratie als wietpasbezitter. Werkgevers vragen, al dan niet wettelijk verplicht, bij sollicitaties vaak om een Verklaring omtrent Gedrag afgegeven door het Ministerie van Justitie, een Verklaring Betalingsgedrag van de Belastingdienst, een Verklaring Openstaande Belastingschulden eveneens van de Belastingdienst en de werkgevers doen zelf vaak een recherche bij het Bureau Krediet Registratie. Ik raad dat ondernemers, die gebruik maken van mijn dienstverlening zelfs aan. Dus als de politie, een onderdeel van justitie, je Burgerservicenummer op lokaal niveau vastlegt, zijn die gegevens in principe toegankelijk voor het Ministerie van Justitie en zouden ook betrokken kunnen worden in de considerata van de Verklaring omtrent Gedrag.
              Op zich kun je dat die werkgevers niet kwalijk nemen: als je moet kiezen tussen een werknemer met een geweldsverleden, rijden onder invloed, openbare dronkenschap, betalingsachterstanden bij de Belastingdienst of geregistreerd zijn bij het BKR en een werknemer zonder schoonheidsfouten dan kies je toch voor de laatste.
              Als werkgever word je vaak geconfronteerd met enerzijds een zorgplicht voor je werknemers en anderzijds met allerlei administratieve rompslomp.
              Zorgplicht: bij ontslag, wegens disfunctioneren of schade toebrengen aan het imago van de werkgever vraagt de rechter: werkgever wat hebt u gedaan om uw werknemer te weerhouden van overmatig alcohol- of cannabisgebruik? Welke professionele hulp hebt u aangeboden?
              Administratieve rompslomp: betalingsachterstanden leiden vaak tot loonbeslag: de werkgever moet dan een deel van het nettoloon overmaken naar een schuldeiser en wat overblijft uitbetalen aan de werknemer, die ook niet blij is dat hij zijn loon niet volledig ontvangt en kan leiden tot verstoorde arbeidsverhoudingen.

              Dus waarom zou je als werkgever niet de voorkeur geven aan een werknemer met het kleinste risicoprofiel?

              Soms sta je gewoon verstelt wat werknemers redelijk vinden. Na mijn militaire diensttijd heb ik ongeveer 2 jaar in loondienst gewerkt. Omdat ik als militair een kaderfunctie had, kreeg ik bij mijn nieuwe werkgever een leidinggevende nevenfunctie, terwijl het primair een solitaire functie betrof. Een dame die was aangesteld voor zoom- en nevenwerkzaamheden vroeg destijds om 2 dagen buitengewoon verlof vanwege het overlijden van een tante. Krachtens de CAO had de werkneemster recht op 1 of 2 dagen buitengewoon betaald verlof, afhankelijk van de reistijd om de begrafenis bij te wonen. Alles was gemakkelijk in 1 dag tijd te behappen, maar de dame vroeg toch 2 dagen. Ik wilde geen gezeik en gaf 2 dagen buitengewoon betaald verlof. Vervolgens vertelde de dame dat ze de begrafenis niet ging bijwonen en vroeg of ik die 2 dagen buitengewoon verlof wilde bijschrijven bij haar tegoed aan vakantiedagen. Toen ik dat weigerde en mijn beslissing tot het verstrekken van buitengewoon verlof terugdraaide, bleef de dame -naar ik vermoed uit protest of frustratie- 2 weken ziek thuis.
              Last edited by Xtreme; 11 May 2012, 10:10.

              Comment


                #8
                Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                Welkom in nederland!!!

                Comment


                  #9
                  Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                  snel allemaal laten registreren dus
                  dan weet straks politiek nederland precies wie ze in de gaten moeten houden
                  met welk naief verstand gaat iemand zich laten registreren in de coffeeshop????
                  dan ben je meteen 'n slaaf van de staat
                  HOE MOET IK ONTKIEMEN
                  JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                  Comment


                    #10
                    Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                    Ik geef je volkomen gelijk angel. Politieagenten/rechtshandhavers hebben vaak een onvolkomen opleiding. De instroom bij de politie bestond ooit uit een overgangsverklaring van klas 3 naar klas 4 van de ULO (uitgebreid lager onderwijs), nadien van de mavo en naar het schijnt heb je thans een havo-diploma nodig. De politie bestaat nog net niet tot de maatschappelijke onderlaag qua opleiding, maar ver overstijgen ze dat niveau niet.

                    Comment


                      #11
                      Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                      Mocht je na dit artikel nog steeds vrijwillig een wietpas nemen dan ben je wel een hele grote sukkel.
                      Valt me trouwens op dat het aardig lijkt te lopen met de inschrijvingen intussen: 120 in 1 coffeeshop?

                      Comment


                        #12
                        Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                        En opvallend hoe graag de politie weer meedoet met deze ongein.
                        Werd na de oorlog het zwarte uniform snel verruild voor het blauwe, want die tijd moest maar snel vergeter worden.
                        Toch blijkt steeds dat er wezenlijk niet veel veranderd is.

                        Het is zoiets als: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding"
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                          Zoals die kleine franse ettertjes ooit al zongen;http://www.youtube.com/watch?v=V9Po8lSIKww

                          Comment


                            #14
                            Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                            Oorspronkelijk geplaatst door FlorianL View Post
                            Mocht je na dit artikel nog steeds vrijwillig een wietpas nemen dan ben je wel een hele grote sukkel.
                            Valt me trouwens op dat het aardig lijkt te lopen met de inschrijvingen intussen: 120 in 1 coffeeshop?
                            Pas nadat de garantie kwam dat deze gegevens veilig waren, wat een leugen blijkt te zijn.
                            En voor de mensen die denken dat de wietpas afgeschafd gaat worden: Ik help het hopen, maar ik ben zo bang van niet.

                            Comment


                              #15
                              Re: Politie wil ledenlijst innemen en Klantgegevens noteren bij controle Coffeeshop Club 8

                              De invoering van de wietpas wordt net zo snel teruggedraaid als het "kwartje van Kok", niet dus!!!
                              Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                              Comment

                              Bezig...
                              X