Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

    Korting op 420shop
    bron

    Maandag 07 mei 2012 ,
    Het kabinet is dan wel gevallen, maar sommige plannen vinden nog steeds doorgang. De zogenaamde ''wietpas'' is sinds 1 mei officieel ingevoerd, maar veel coffeeshophouders en de PvdA verzetten zich. Wat vindt u? Weg met de wietpas? Of moeten we het eerst een tijdje aankijken?

    De wietpas: bejubeld door minister Opstelten, verguisd door de coffeeshophouders en gebruikers. Het doel van de wietpas is om drugstoerisme te bestrijden, door wiet alleen aan te bieden aan ''clubleden'' die met een pas toegang kunnen krijgen tot de coffeeshop. In theorie klinkt het goed, maar het doemscenario waar o.a. D66 en PvdA al voor waarschuwden lijkt nu werkelijkheid te worden: het aantal illegale drugsrunners neemt snel toe. En ondanks het mandaat van het kabinet voor meer blauw op straat, lijkt de politie niet veel te kunnen doen.

    De PvdA in Venlo is daarom een speciaal meldpunt begonnen, waarop iedereen overlast (zoals illegale drugsdeals) kan melden. PvdA-raadslid en veiligheidswoordvoerder Hay Janssen: “Door de invoering van de wietpas op 1 mei mogen Duitsers de gedoogde coffeeshops niet meer in. De verwachting was dat zij voor de aankoop van softdrugs noodgedwongen zouden aankloppen bij illegale straatdealers. Die verwachting is uitgekomen. Niet alleen in Venlo, maar in heel Limburg en Brabant zijn de signalen hetzelfde: een tsunami van drugsrunners. Dit heeft grote gevolgen voor de veiligheid en leefbaarheid in wijken en dorpen.”

    Maar eerlijk is eerlijk, het is pas een week geleden dat de pas werd ingevoerd. En ondanks de toestroom van criminelen is het heel wel mogelijk dat de toestroom van drugstoeristen (die in zekere zin ook overlast kunnen veroorzaken) toch op termijn wordt geremd. De PvdA is duidelijk tegen, maar de VVD blijft vooralsnog voor.

    Wat denkt u? Is de wietpas een goed idee: de beste manier om wietgebruik te reguleren? Of gaat dit nooit werken, en zijn we beter af met het oude gedoogbeleid, of wellicht volledige legalisatie van wiet? Breng uw stem uit en reageer!
    De stelling van deze week luidt als volgt:

    De invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

    Uitslag (200)
    Nee, dit wordt niets, de criminaliteit neemt alleen maar toe. Weg met de wietpas! (195) 97.5 %
    Ja, drugs zijn slecht en we moeten dit initiatief een kans geven (5)
    Last edited by Jointjedraaien; 22 November 2013, 03:58.
    HOE MOET IK ONTKIEMEN
    JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

    #2
    Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

    Ja, drugs zijn slecht en we moeten dit initiatief een kans geven (5)

    Drugs zonder belastingheffing smaakt ook gewoon een stuk beter..

    Comment


      #3
      Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

      wietpas suckt!! gelukkig dat ik nu net al het materiaal aan het kopen ben om zelf te beginne kweken ze zouden weed gwn moeten legaliseren overal! ze zitten altijd te klagen over tekorten bij de overheid wel dat ze allemaal eens beginnen met weed te verkopen en zoals in nederland tax erop vragen. zal toch de staatskas wat spijzen

      Comment


        #4
        Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

        Ik neem die hele stelling niet eens meer serieus als de bewindslieden keihard na een weekje wietpas al liegen om het hele gebeuren....

        Comment


          #5
          Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

          Onno Hoes gisteren bij Pownews was 'zeer te spreken' over de wietpas. In de binnenstad van Maastricht was de overlast van drugtoeristen 'enorm afgenomen'. Zou hij zichzelf ook voor de gek houden?
          [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

          Comment


            #6
            Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

            Ja. Wie anders?

            Comment


              #7
              Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

              zoals mijn belgische vriend doe het vooral voor ons belgen de das om en maar te zwijgen dagtoerisme ,inkomen nl het straatbeeld er nu zeker gaat op verbeteren , het is al drie decenia en langer ik naar NL ga shopsocializen hoe ik het noem maar blijkbaar blijft de gewone blower het probleem spijtig :s

              Comment


                #8
                Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

                Sorry, maar na 3 keer lezen snap ik er nog niks van.

                [als dit een foutieve quote is, dan snap ik er oprecht geen ruk van]

                Als je reageert op het bericht dat boven jouw te maken bericht staat, quote je het bovenstaande bericht niet.
                Je reageert direct op het bericht zonder dat iemand anders er een antwoord op heeft gegeven.
                Last edited by ceBep; 9 May 2012, 19:57. Reden: quote verwijderen

                Comment


                  #9
                  Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

                  Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                  Ik neem die hele stelling niet eens meer serieus als de bewindslieden keihard na een weekje wietpas al liegen om het hele gebeuren....

                  Comment


                    #10
                    Re: Stelling: de invoering van de wietpas moet ongedaan worden gemaakt

                    Zolang ik een roeispaan heb, roei ik nog mee, desnoods sla ik ermee

                    Ja, het hele gebeuren is te zot voor woorden.
                    Maar mijn punt was dat een week wietpas al bejubeld wordt door de "machthebbers", terwijl het overlast veroorzaakt en extra mankrachten kost....dan heb je wel een pantserplaat voor je bakkes....

                    Comment

                    Bezig...
                    X